A visszatöltés tilalma átmeneti, és fel fogják oldani régiónként, attól függően hogy hol mikor sikerül az elektromos hálózat érintett részeit rendbetenni e céllal.
Az otthoni töltéshez a Tesla-hoz kapható gyári töltő, de lehet venni más gyártótól is, mely nem csak Tesla-hoz jó, hanem bármilyen elektromos autóhoz. Ez már nem a Nissan Leaf korszak, aminek a töltője egy vaskosabb laptop-tápéhooz hasonlított, és egy kerti hosszabbítóra lehetett dugni.
Annak érdekében hogy tisztességes töltési idők legyenek, és megfelelő mennyiségű energia csorogjon át, nagyobb amperekre van szükség, magyarán a töltőt fixen kell telepíteni, közvetlen bekötéssel a biztosíték táblába. Természetesen az a célszerű ha az ingatlanban van 3 fázisú betáp, mert akkor fázisonként alacsonyabb áramfelvétellel lehet dolgozni, technikailag egyszerűbb/biztonságosabb.
Itt egy összehasonlító táblázat, hogy milyen konfigurációval mennyi töltési idővel lehet számolni például egy Tesla Model 3 esetén:
- 1 fázisról, 16A kismegszakítóval 24 óra a teljes töltés
- 3 fázisról, 16A kismegszakítókkal 8 óra a teljes töltés
- 3 fázisról, 32A kismegszakítókkal arányosan még gyorsabb lenne a töltés, ha a Model 3 képes lenne rá :-)
Teljes töltés alatt azt értem, hogy az autó által, egy töltéssel megtehető maximum hatótáv elérése érdekében szükséges töltés.
Nyilván ha csak ide-oda el kell ugrani a környéken, akkor ez az idő felosztható szakaszokba is. Illetve nem muszáj az egésznek egy menetben megtörténnie.
Egy tipikus otthoni napelem rendszer 4-5kW, az nyilván nem elég önmagában a teljes töltéshez (3-4 napsütéses nap kellene egy teljes töltéshez a fenti példa szerint, tekintettel a termelési görbére mely napkelte-napnyugta között alakul).
Betáplálással (vagy rendszerakkuval) érdemes a dologgal foglalkozni, mert míg úton vagy, addig a rendszer a hálózatba termel, majd ha hazaérsz, akkor visszaveheted azt amit korábban betóltál.