Na akkor továbbra is Mazda 3 MPS
... most volt róla teszt az AB-ben , beírok néhány adatot .
Illusztris konkurrensekkel hasonlították össze :
-Audi S3 , kétliteres négyhengeres turbó , 265 LE , 350 Nm nyomaték
-BMW 130i , háromliteres hathengeres szívó , 265 LE , 315 Nm nyomaték
-Ford Focus ST , 2.5-ös öthengeres turbó , 225 LE , 320 Nm nyomaték
-Opel Astra OPC , kétliteres négyhengeres turbó , 240 LE , 320 Nm nyomaték
-VW Golf R32 , 3.2-es hathengeres szívó , 250 LE , 320 Nm nyomaték
A mért adatok : 60-100 IV/80-120 VI/gyorsulás 0-100/végsebesség/átlagfogyasztás
-Audi 4.5/8.2/6.2/250/11.7
-BMW 5.7/8.9/6.4/250/10.5
-Ford 4.7/8.3/7.2/241/11.5
-Mazda 4.2/8.1/6.9/250/11.4-Opel 5.1/8.9/6.9/244/11.3
-VW 5.1/8.9/6.3/250/12.0
Jól látszik , hogy azért alacsony fordulaton nagyon is "a nyomaték viszi az autót" : a 380 Nm-t felvonultató Mazda felülmúlta a teljes konkurrenciát . Ami pedig a gyorsulást illeti : jól látszik , hogy ekkora teljesítmény útra vitelére az elsõkerék-hajtás már nem a legjobb megoldás - vessük csak össze a hátsókerekes BMW , de fõleg az összkerekes Audi és VW adatait a többiekével , fõleg a Mazdáéval .
Egyébként a teszt végeredményét is ez döntötte el : a hátsókerekes és az összkerekesek az elsõkerekes konkurrencia elõtt futottak be , a jobb menettulajdonságoknak , elérhetõ nagyobb kanyarsebességeknek köszönhetõen (és itt ezt , lévén szó sportos kocsikról , különösen hangsúlyosan pontozták) . A tesztet egyébként az egyetlen olyan autó nyerte , amelynek felépítése megegyezik a klasszikus , nagyteljesítményû sportkocsikéval , és ezért menettulajdonságaiban , vezethetõségében és vezetési élményében is a legközelebb áll azokhoz : a BMW . A Mazda elsõsorban a motorja miatt kapott dicséretet , amely pl. 0-200-on (ahol az indulási nehézség relativizálódik) már mindenkit maga mögé utasít :vag2: