Szóval ma karbantartottunk...
Elmentem megvettem az 5w40 mobilt, alco szűrőt és denso TT gyertyákat, ami valami új fejlesztés asszem. Leszedtük az alsó takarólemezt, amit nem kellett volna, mert van a leeresztőhöz egy külön fedél, de kiakartuk szedni az olajszint szenzort is. Olajat leengedtük, szenzort kiszedtük, jó redvás volt ezért megtakarítottuk. Megkapta a friss olajat.
Én nem szoktam észrevenni a változást ilyenkor, de most hallhatóan sokkal szebb hangja lett tőle. Hazajöttem és a gyertyákat is kicseréltem, nem voltak tönkremenve, de használtak voltak. A jó hír, hogy eddig nem nagyon kókányolhatták, mert gyári BMW 4 pólusú gyertyák voltak benne. Most nem gyári és nem 4p ment bele, mert nem tudtam, hogy ilyen kéne, de a simával is ugyanolyan jó szuperál. Érezhetően visszajött a nyomaték és nem pukkangat, ahogy eddig néha tette alapjáraton.
A gyertyapipák végei vakrozsdásak voltak, ezeket kicsit megtisztítottam és kaptak WD40-et.
Aztán jött a kontakthiba.... vagyis én gondoltam csak, hogy az. Megálltunk haverral kajálni egy étteremnél és visszafele menet láttam, hogy világít a helyzetjelző, de csak egy oldalon. kapcsolgattam a lámpát... nem akart elaludni. Aztán kiderült, hogy ha az indexet úgy hagyom valamelyik irányba, akkor azt az oldalt "kivilágítja". Mint ezt később elmagyarázták ez azért hasznos, mert ha szarul állsz meg, vagy kilóg az oldala egy forgalmas úton, akkor így kivilágítja magát és látszódik a sötét autó este is.
Az akkut nem szívja le, mert ha drasztikusan leesik a töltöttsége akkor lekapcsolja a lámpákat, de amúgy valami minimális áramfelvétellel működnek.
Éljen