Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679183 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9855 Dátum: 2015.05.27 21:37:40 »
Fórumtársak! A következő lenne a kérdésem: A képen látható olajfolt jelent meg. Nem zavarna de, beszivárog a 2. gyertyához és problémát okoz. Találkozott -e valaki ilyen hibával? Hogy lehet orvosolni?
A másik a gyertyapipa. A végén lévő gumit lehet -e külön kapni, vagy meg kell venni az egész készletet.
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9856 Dátum: 2015.05.27 23:34:55 »
üdv Zsolt!

Elengedte magát a szelepfedéltömítésed!
Vegyél egy újat, és miután teljesen zsírtalanítottad a szelepfedelet és a hengerfej felületét, akkor ráteszed a szelepfedélre a tömítést és a tömítést lehelet vékonyan motortömítő pasztával meghúzod, majd össze!
Bár ha gyári a szelepfedélcsavarok alatt az alátét, szimplán megfogja a zsírtalanítás is.  :otlet:

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9857 Dátum: 2015.05.28 06:11:00 »
Fórumtársak! A következő lenne a kérdésem: A képen látható olajfolt jelent meg. Nem zavarna de, beszivárog a 2. gyertyához és problémát okoz. Találkozott -e valaki ilyen hibával? Hogy lehet orvosolni?
A másik a gyertyapipa. A végén lévő gumit lehet -e külön kapni, vagy meg kell venni az egész készletet.

    Szia!
 Ha beszivárog a gyertya fészekbe, akkor valószínűleg a szelepdekliben lévő cserélhető szimering a ludas.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9858 Dátum: 2015.06.01 22:49:37 »
Köszönöm a válaszokat! Benézek a szelepfedél alá.
A következő is Toyota lesz.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9859 Dátum: 2015.06.05 14:11:01 »
Sziasztok!

Borzasztó hangok jönnek a motoromból. Ma hazafele úton teljesen váratlanul kezdte el. Először arra gondoltam, valami elszabadult, pl. doblemez stb. De sajna egyértelműen a motorból jön. Hogy konkrétan honnan, nem nagyon tudnám behatárolni. Hallgassátok meg, ki mit tippel?

https://youtu.be/VmkjTdaYfbM
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.05 14:12:38 írta bpm »

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9860 Dátum: 2015.06.05 14:58:20 »
Sziasztok!

Borzasztó hangok jönnek a motoromból. Ma hazafele úton teljesen váratlanul kezdte el. Először arra gondoltam, valami elszabadult, pl. doblemez stb. De sajna egyértelműen a motorból jön. Hogy konkrétan honnan, nem nagyon tudnám behatárolni. Hallgassátok meg, ki mit tippel?

https://youtu.be/VmkjTdaYfbM

Jól gondolom, hogy hajtókarcsapágy?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9861 Dátum: 2015.06.05 15:07:47 »
Üdv! Valóban annak tűnik. Volt már rá példa. Itt van offday hibajelensége. Megerősítendő esetleg vedd fel vele a kapcsolatot.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9862 Dátum: 2015.06.05 15:29:58 »
Üdv! Valóban annak tűnik. Volt már rá példa. Itt van offday hibajelensége. Megerősítendő esetleg vedd fel vele a kapcsolatot.
És jó ötlet szerinted egy másik motorból átrakni a hajtókar csapágyakat, vagy inkább kompletten cseréljem az egész motort? Bár az is japán úgyhogy lehet megint játszani az angolosítással... Az sokkal nagyobb munka.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9863 Dátum: 2015.06.05 17:06:18 »
Pontosítok: offdaynál anno dugattyúcsapszeg-hiba volt. Ez a fordulatról visszaejtéssel jelentkező gyors kelepelő hang, amelyik alapjáraton megszűnik. Ő kompletten cserélte a dugókat.
Nálad viszont gázadásnál (is) jelentkezik a jellegzetes zörgés, és ott van az az erősebb kopogás is, ami miatt gondolom, hogy hajtókarcsapágyról lehet. Szagértő véleménye nélkül nem nyúlnék hozzá.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9864 Dátum: 2015.06.05 17:58:49 »
Szakértő szerelő meghallgatta. Egyből rávágta, hogy hajtókar csapágy. Úgyhogy már csorog az olaj és bontom is... Ha a főtengely nem kapott, akkor csapágysor csere, ha mégis akkor motorcsere :( Még jó hogy van itthon egy másik moci. De hogy ennyire hirtelen előjel nélkül? Vagy 4 éve ugyanígy jártam, bár akkor valaki előttem már csapágyazhatta, csak a csavarokat nem húzta meg. Elszabadult az egyik hajtókar és kinézett a blokk oldalán.
Persze -20 fokban a semmi közepén. Jó kis tüdőgyuszit kaptam mire hazakeveredtem...

Kezdem azt érezni, hogy egy papot kell keresnem, aki leveszi az átkot az öreglányról.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.05 18:02:22 írta bpm »

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9865 Dátum: 2015.06.06 17:24:20 »
Nyakig olajos lettem, de ezt nézzétek meg...!
Ha harkály költözik az autótokba, ahogy a korábbi videómban hallani, akkor itt az oka:

Érdekessége a dolognak, hogy az 1-es 2-es henger teljesen jó, a 3-as picit lóg, a 4-es viszont durva.

https://www.youtube.com/watch?v=N6NQ17GD2gQ
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.06 17:26:19 írta bpm »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9866 Dátum: 2015.06.06 20:53:04 »
Hát ez tényleg nagyon durva,és ez még enyhe kifejezés :surrender:
Csodának tartom,hogy nem könyökölt ki :hmmmm:
Azon viszont én is gondolkodom: hogyan lehet az hogy csak a 4-es henger hajtókarcsapágya adta meg magát ilyen brutális szinten
Today Tomorrow Toyota

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9867 Dátum: 2015.06.06 20:57:36 »
Közben szétszedtem jobban és csak a 4-es ennyire gáz. A többin még kopásnyom sincs. Viszont ami sokkal nagyobb baj, hogy a főtengely is kapott rendesen, úgyhogy pattanhat bele a tartalék motor.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9868 Dátum: 2015.06.08 22:28:03 »
Közben szétszedtem jobban és csak a 4-es ennyire gáz. A többin még kopásnyom sincs. Viszont ami sokkal nagyobb baj, hogy a főtengely is kapott rendesen, úgyhogy pattanhat bele a tartalék motor.

  Szia!
Főtengely köszörültetés+hajtókarcsapágyak -ha egyelőre nem is tűnik költséghatékonynak- a későbbiekben lehet megtérülne, talán kevesebb meló is mint a motorcsere :hmmmm:.... ?!

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9869 Dátum: 2015.06.14 16:58:26 »
Sziasztok,

Az 1.6-os motornál a két vezérműtengelyt visszaszereléskor hogyan kell beállítani? Jól emlékszem, hogy a belső oldalán lévő két jelölőpöttynek kell egybe esnie? Mert ugye a vezérlés felől is vannak jelölések. Ha hátul összeállítom akkor elől egy foggal arrébb vannak a jelek egymástól.