A trisón már túl vagyok. Most már mindegy. Egyébként nem volt koszos. Pollenszűrőt kiszedtem annó, mert nem vagyok allergiás. A termosztátot kicserélem, mert most NIPPARTS van benne 4 éve, de szétment a gumigyűrű és lötyög a biztonsági szelep.
...
Üdv!
Saját tapasztalat, hátha tanulság lesz valakinek: +10 fok körül kartonpapírral a hűtő negyedét letakarva már kideríthető, hogy a termosztátnál keresendő-e a gyenge fűtés oka. Sokáig mégsem gondoltam erre, mert a motor bemelegedéséig hideg maradt a t.-ról jövő gumicső, a forró víz mondjuk nem hirtelen jött meg, de evvel nem volt gondom, gyorsan elérte az üzemi hőmérsékletet. Alacsonyabb fordulaton, hosszasabb motorféknél viszont lehűlt a víz, amit a mutató is jelzett. A hűtőfelületet kartonnal szűkítve kellett ügyeskedni.
Szó volt róla itt is, hogy esetleg alacsonyabb hőfokon üzemel, vagy zár vissza. Végül kiderült, hogy valóban nem a termosztáttal volt baj, az kifogástalanul nyit-zár, ugyanazon hőfokon. Viszont a beépítésénél volt figyelmetlen anno a szaki: a
gumigyűrű fönt nem illeszkedett a nútba, kilógott kicsit, így lett a háza felcsavarva. Nem szivárgott kifelé, így nem derült ki a hiba, de úgy működött az emígyen deformálódott tömítés, mint egy egyirányú szelep: bemelegedésnél nem volt jelentős az áteresztése, viszont ha nyomás alá került a gumicső, akkor már hiába zárt vissza a termosztát, a gumi melletti rés miatt gyakorlatilag nyitott maradt a hűtőkör.
A termosztát levegőztető szelepének lötyögnie kell.
(Egyébként anno nekem is ki volt akadva a fűtésállító bovdene.)