Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679336 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3825 Dátum: 2008.12.08 18:54:01 »
Édesapám megkért, hogy szemrevételezzek egy Carina E-t, kereskedésben van, ma bekukkantottam, de nem ért rá az ember, én meg siettem, így csak gyorsan körbeszaladtam az autót...
az adatlapja elég szegényes volt a szélvédő mögött... : "évj.1998; motor: 2.0 D; ár: 1,000,000.-  a lényeg: HITELRE IS"
amit megállapítottam róla szabad szemmel: bordó, liftback, motorháztető, és a hátsó lökös tuti fényezve volt, mert elüt a színe, belseje szép állapotú, km óra állás 174ezer...  kormánykopás nem volt (szembetűnő kivülről)
Van valami, amire különösen figyelni kell? Egyik ismerősünk 455ezret ment egy ilyennel, mielőtt eladta, de külföldön él azóta, így a tanácskérés ugrott.
Szóval mire legyek különös figyelemmel? Holnap beszélek a kereskedővel, alaposan kikérdezem, körbemérem, végigtapogatom, ha nem hazudott, feldobom neki a márkaszervízes állapotfelmérést.... szervízkönyvnek örülnék, ha több sérülésre utaló nyomot nem találok, akkor ettől a két elemtől még simán jó lehet...
Készpénzes vásárlás lenne, ami nem a legjobb alkualap, de megpróbáljuk  ::)
A másik, amit ugyanott nézett ki apám: egy Rönyó Szénik 1.6benzin 124ezer km-el 2000-ből, ugyanennyi pénzért... NEEE :hammer:
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3826 Dátum: 2008.12.08 19:00:06 »
Édesapám megkért, hogy szemrevételezzek egy Carina E-t, kereskedésben van, ma bekukkantottam, de nem ért rá az ember, én meg siettem, így csak gyorsan körbeszaladtam az autót...
az adatlapja elég szegényes volt a szélvédő mögött... : "évj.1998; motor: 2.0 D; ár: 1,000,000.-  a lényeg: HITELRE IS"
amit megállapítottam róla szabad szemmel: bordó, liftback, motorháztető, és a hátsó lökös tuti fényezve volt, mert elüt a színe, belseje szép állapotú, km óra állás 174ezer...  kormánykopás nem volt (szembetűnő kivülről)
Van valami, amire különösen figyelni kell? Egyik ismerősünk 455ezret ment egy ilyennel, mielőtt eladta, de külföldön él azóta, így a tanácskérés ugrott.
Szóval mire legyek különös figyelemmel? Holnap beszélek a kereskedővel, alaposan kikérdezem, körbemérem, végigtapogatom, ha nem hazudott, feldobom neki a márkaszervízes állapotfelmérést.... szervízkönyvnek örülnék, ha több sérülésre utaló nyomot nem találok, akkor ettől a két elemtől még simán jó lehet...
Készpénzes vásárlás lenne, ami nem a legjobb alkualap, de megpróbáljuk  ::)
A másik, amit ugyanott nézett ki apám: egy Rönyó Szénik 1.6benzin 124ezer km-el 2000-ből, ugyanennyi pénzért... NEEE :hammer:

Az egyes SC-t felejtsétek el, pláne benzinmotorral.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3827 Dátum: 2008.12.08 19:07:38 »

A másik, amit ugyanott nézett ki apám: egy Rönyó Szénik 1.6benzin 124ezer km-el 2000-ből, ugyanennyi pénzért... NEEE :hammer:

Az egyes SC-t felejtsétek el, pláne benzinmotorral.

Én sajna be vagyok oltva francia-német-olasz autó ellen, de megpróbáltam előitéletek nélkül kezelni a dolgot; pont ma rendelt tőlem egy srác, aki a rönyó szervizbe dolgozik, és megkérdeztem a véleményét! Azt mondta, hogy ha még a 8szelepes motor van benne, akkor százszor nyugodtabb szívvel ajánlja, mint az összes többi Széniket bármilyen motorral! Azt mondta, hogy abból a szériából van legkevesebb munkájuk... Viszont a szénikbe tuning váltógomb volt, ami nem nyerte el a tetszésemet :) nekem jöhet a pimp, de csak az igényes  :nuke:
de ez itt off  :)
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3828 Dátum: 2008.12.08 19:10:00 »

A másik, amit ugyanott nézett ki apám: egy Rönyó Szénik 1.6benzin 124ezer km-el 2000-ből, ugyanennyi pénzért... NEEE :hammer:

Az egyes SC-t felejtsétek el, pláne benzinmotorral.

Én sajna be vagyok oltva francia-német-olasz autó ellen, de megpróbáltam előitéletek nélkül kezelni a dolgot; pont ma rendelt tőlem egy srác, aki a rönyó szervizbe dolgozik, és megkérdeztem a véleményét! Azt mondta, hogy ha még a 8szelepes motor van benne, akkor százszor nyugodtabb szívvel ajánlja, mint az összes többi Széniket bármilyen motorral! Azt mondta, hogy abból a szériából van legkevesebb munkájuk... Viszont a szénikbe tuning váltógomb volt, ami nem nyerte el a tetszésemet :) nekem jöhet a pimp, de csak az igényes  :nuke:
de ez itt off  :)

Az már igaz, a nyócszelepes örök darab. De kicsi ahhoz a testhez.  Ennyi OFF azért belefér.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3829 Dátum: 2008.12.10 02:07:31 »

Szia!

A részletek: 12 ezer pénz, 10 órára vittem és délután 1-2 felé készen volt. Ha nem magad szereled le a kormányt az plussz 1 ezres. Ha tovább akarsz autózni, azt egy pótkormánnyal megteheteted (ez volt az ave gyári bőre). Nem nagyon néztem utána, ajánlották az Árpád híd budai oldalán. Én is csak ajánlani tudom. Remélem néhány év múlva is ez lesz a véleményem :)  Ha kell teszek fel képet.

www.varrga.hu

Üdv
Balázs

Köszi az infot, nem is lehetne jobb helyen nekem, naponta járok arra. Azt hiszem megvan a toyci karácsonyi ajándéka.  :clap:

Udv: T

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3830 Dátum: 2008.12.13 00:48:05 »
Egyébként teljesen beleillik az általam leírt képbe, amit ti is mondtok illetve én is tapasztaltam. Ez abból adódik, hogy annyira extrém módon van feltolva a nyomatékcsúcs a nagyobb fordulatra, hogy alatta teljesen halott a gép, már ami a dinamizmust illeti.
Ergo igaz is lehet az a 85 kW és az, hogy ez az így előállított 85 kW-ot lentről 1500-2000től egy élet munkája kivárni, hogy gyorsuljon, míg ha ide is csoportosítunk némi nyomatékot akkor ugyan a max teljesítmény csak hetven valamennyire adódik, de összeségében dinamikusabbnak hat. No persze itt már jön a váltó átételezése is, a fokozatok hogyan vannak össze és a motorhoz hangolva. Ez is nagyon fontos!
Tehát van egy optimum, amit talán a kocsi egészéhez viszonyítva jobban eltaláltak a 92-93-as szériánál.Ennyi.

Jelentem, elvesztettem a fonalat. Most akkor jobban húz alul a facelift előtti, vagy sem? Én annyit tudok, hogy a facelift utáni egészen tűrhetően húz a méretéhez képest (ötödikben 80-120-on pl. kvázi ugyanazt tudja, mint a 2.0 Ave II) - és amit vezettem facelift előttiből, az sem tűnt rosszabbnak alacsony fordulaton sem (magas fordulaton pedig kicsit jobb volt, de ez ugye nem meglepő). Szóval, most akkor hogy is van ez?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3831 Dátum: 2008.12.13 00:49:50 »
na es miujsag a sajat tomeggel? nalam a forgalmiban 1085kg van. ez korrekt?

Kevésnek hangzik. taby Mesteré puritán alapkivitel, és az nyom ennyit körülbelül. A mi faceliftes 1.6-os XLi liftbackünk 1.2 tonna, nagyjából.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3832 Dátum: 2008.12.13 00:52:54 »

A másik, amit ugyanott nézett ki apám: egy Rönyó Szénik 1.6benzin 124ezer km-el 2000-ből, ugyanennyi pénzért... NEEE :hammer:

Az egyes SC-t felejtsétek el, pláne benzinmotorral.

Én sajna be vagyok oltva francia-német-olasz autó ellen, de megpróbáltam előitéletek nélkül kezelni a dolgot; pont ma rendelt tőlem egy srác, aki a rönyó szervizbe dolgozik, és megkérdeztem a véleményét! Azt mondta, hogy ha még a 8szelepes motor van benne, akkor százszor nyugodtabb szívvel ajánlja, mint az összes többi Széniket bármilyen motorral! Azt mondta, hogy abból a szériából van legkevesebb munkájuk... Viszont a szénikbe tuning váltógomb volt, ami nem nyerte el a tetszésemet :) nekem jöhet a pimp, de csak az igényes  :nuke:
de ez itt off  :)

Ne vegyetek Scenic I-est. Iszonyú szervízigényes problémagenerátor. Maga a nyolcszelepes 1.6-os szívó benzines tényleg nem problémás, de körülötte szinte minden más dolog annál inkább, és ahogy Trotter Mester is írja, kevés az a motor abba a kasztniba, nem megy, cserébe sokat eszik. Felejtsétek el :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3833 Dátum: 2008.12.13 01:09:49 »
Édesapám megkért, hogy szemrevételezzek egy Carina E-t, kereskedésben van, ma bekukkantottam, de nem ért rá az ember, én meg siettem, így csak gyorsan körbeszaladtam az autót...
az adatlapja elég szegényes volt a szélvédő mögött... : "évj.1998; motor: 2.0 D; ár: 1,000,000.-  a lényeg: HITELRE IS"
amit megállapítottam róla szabad szemmel: bordó, liftback, motorháztető, és a hátsó lökös tuti fényezve volt, mert elüt a színe, belseje szép állapotú, km óra állás 174ezer...  kormánykopás nem volt (szembetűnő kivülről)
Van valami, amire különösen figyelni kell? Egyik ismerősünk 455ezret ment egy ilyennel, mielőtt eladta, de külföldön él azóta, így a tanácskérés ugrott.
Szóval mire legyek különös figyelemmel? Holnap beszélek a kereskedővel, alaposan kikérdezem, körbemérem, végigtapogatom, ha nem hazudott, feldobom neki a márkaszervízes állapotfelmérést.... szervízkönyvnek örülnék, ha több sérülésre utaló nyomot nem találok, akkor ettől a két elemtől még simán jó lehet...
Készpénzes vásárlás lenne, ami nem a legjobb alkualap, de megpróbáljuk  ::)

174 ezer km a 11 éves dízel Carinában, persze  :fuk2: ... A JBQA a nyavalyás neppereinek  :hammer:

Amúgy a 11 évet nem véletlenül írtam: az autó gyártása 97-ben szűnt meg. 98-as tehát legfeljebb a forgalomba helyezés dátuma lehet, mert a raktárkészlet utolsó darabjait valóban már 98-ban adogatták el.

De a 174 ezer km-t tényleg el ne hidd, mert ilyen NINCS! Kizárt dolog.

Amúgy ez az autó nem sima dízel, hanem turbó. 84 lovas. Alapvetően megbízható, de a motornak a hengerfejével szoktak gondok lenni, a turbósnál különösen; erre kell figyelni. Kompressziómérés meg nyomásveszteség-mérés ne maradjon ki. Ezt leszámítva persze át kell nézni minden mást is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3834 Dátum: 2008.12.13 01:12:06 »
Az IS-em pár hónap híjján 10 éves. 145 ezer van benne.
Valóban.
Ez IS hihetetlen?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3835 Dátum: 2008.12.13 09:13:20 »
Az IS-em pár hónap híjján 10 éves. 145 ezer van benne.
Valóban.
Ez IS hihetetlen?
A CARINA-m holnap lesz 16 éve forgalombahelyezve. és 110ezer van benne. Ez hihetetlen?   :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:  :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: :tt2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3836 Dátum: 2008.12.13 14:09:28 »
Az IS-em pár hónap híjján 10 éves. 145 ezer van benne.
Valóban.
Ez IS hihetetlen?

Lexus IS vs. Carina dízel, jellemző felhasználási területek/tulajok?  :yawn:

Te is tudod, hogy a törvény: a visszatekert óra. Szerinted egy valódi 174 ezer km-t futott dízel Carinát egymilliós irányáron árulna a nepper? És szerinted még meglenne?

A másik meg, hogy 1000x inkább állj hozzá maximális gyanakvással, mintsem hogy egyszer bexopj egy óra szerint 174, a valóságban 374 ezret futott kocsit. Tudom nagyon jól, hogy miről beszélek... Ezt a törvényt a pénznyomdákban nyomtatják  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.13 14:11:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3837 Dátum: 2008.12.13 19:51:45 »
Az IS-em pár hónap híjján 10 éves. 145 ezer van benne.
Valóban.
Ez IS hihetetlen?

Lexus IS vs. Carina dízel, jellemző felhasználási területek/tulajok?  :yawn:

Te is tudod, hogy a törvény: a visszatekert óra. Szerinted egy valódi 174 ezer km-t futott dízel Carinát egymilliós irányáron árulna a nepper? És szerinted még meglenne?

A másik meg, hogy 1000x inkább állj hozzá maximális gyanakvással, mintsem hogy egyszer bexopj egy óra szerint 174, a valóságban 374 ezret futott kocsit. Tudom nagyon jól, hogy miről beszélek... Ezt a törvényt a pénznyomdákban nyomtatják  :whistling:

17 éves a Dai 104E km-el, és garantált a futásteljesítmény.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3838 Dátum: 2008.12.13 20:18:41 »
A Dai meg egy kisautó. És te nem vagy az a tipikus átlagos naiv használtautó-vásárló. Ugyan, hagyjuk már, tudjátok jól hogy miről beszélek ;)  :yawn: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3839 Dátum: 2008.12.13 20:27:33 »
A Dai meg egy kisautó. És te nem vagy az a tipikus átlagos naiv használtautó-vásárló. Ugyan, hagyjuk már, tudjátok jól hogy miről beszélek ;)  :yawn: ...
De szeretünk téged túráztatni kedves Májsztró, de tudhatnád már, hogy ez szeretetünk jele. :flowers: