Sziasztok,
Az E12-es 2005-ös angol szerelésü HB benzines Corollàmban most épp egy màrkaszervizböl beszerzett kevesebb mint 3 éves Toyota akku van (60Ah / 540A). A mostani karanténhelyzet miatt kb. egy honapig csak nagyon ritkàn hasznàltam az autot, és sajnos le is töltödött az akku (egyébként sem hasznàltam sokat ebben az évben)... Nagyjàbol 30 ora alatt sikerült feltöltenem egy kis Lidl-es töltövel. Beszerelés utàn az alapjàrat enyhén ingadozik ùgy 500 - 800 fordulat között, és nem àll még be a 620 - 650 normàl alapjàrati fordulatra...
Elsö kérdésem az lenne, hogy ha többet jàrok az autoval, akkor idövel visszaàll az alapjàrat?
Kb. egy éve került beszerelésre Android-os fejegység, fedélzeti és tolatokamera az autoba. Ezen kivül àllando jelleggel csatlakoztatva van egy kinai (olcso) ELM327 diagnosztikai eszköz is (ami biztos fogyaszt azért valamennyit ha nem is jàr a motor), valamint egy akku aktivàtor is rà van kötve az akkura. Mindezek vajon a szokvànyosnàl nagyobb terhelésnek teszik ki az akkut? Vagy nem meglepö, ha nagyon kevés hasznàlat mellett egy honap alatt lemerül? Alig hàrom éves eredeti Toyota akku lehet màris csereérett?
Ha mégis ùj akkut kell majd hamarosan vegyek, akkor milyet javasolnàtok ezen részletek tudatàban? Milyen értékekig lehet elmenni a paraméterekben ùgy, hogy még ne okozzon semmiféle gondot?
Elsö keresésre két lehetöséget talàltam: Bosch S5 S50 05 és Varta Silver Dynamic D15 (ez utobbi valamivel dràgàbb), de minkettö 63Ah / 610A.
Van tapasztalat arrol, hogy e kettö közül melyik lenne a jobb vàlasztàs? Van ezeken kivül jobb màrka vagy màsegyéb lehetöség is (ami kompatibilis az automba valo akku méreteivel is)?
Elöre is köszönöm a segitséget.