Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787146 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2655 Dátum: 2015.11.10 13:30:36 »
Sziasztok.  Van egy hatalmas gondom.  2002 1.6 vvti kapott egy új nipparts kuplung szettet.  Mikor engedem rá a kuplungot elkezd rázni az egész autó.  Mintha a tárcsa ütne ilyesmire tippelek.  Szerintetek mi lehet??  Rlég ideges vagyok ez miatt.  Köszi a segítséget.

Szia!

Az én kuplungom is ráz többé-kevésbé mindig induláskor és visszaváltáskor is. Elég zavaró. Az ényém is vmilyen utángyártott szett lehet, mert az előző gazdája cserélte a kettőstömegű lendkerékkel együtt.
A probléma következő:
1. Tizenéve Toyotákkal foglalkozó szerelőm szerint behatárolhatatlan az utángyártói piac minősége kuplung ügyben. Felhívta a figyelmemet, hogy ha ugy. szettet viszek hozzá, akkor legyen jó reklamálási lehetőségem az alkatrész forrásánál, mert gyakoriak a hasonló hibák, aztán nyelhetem a békát, ha az alakatrész forgalmazója a szerelőre, az meg az alkatrészre mutogat. Mindenféle Toyotához gyártott márkából épített már be jót és problémásat is. Mindegy hogy Nipparts, Luk, vagy Valeo, Sachs, esetleg Aisin-Asco (gyári beszállító egyébként az Aisin volt, de márkakereskedésben is "Opifit" márkájú szettet ajánlanak, ami nem egyenlő a gyárban beépített verzióval, olvassatok utána...) A szerelőm látott már olyan Aisin ugy-ként vett kuplungszettet, amiből ki volt köszörülve a Toyota felirat, de személy szerint nekem ez az új Aisin-Asco márka már nem a régi, mindenfelé gyártanak, mindenfélét, azt hiszem a fórumban is van olyan akinek (Bepi81) már elkezdett rázni a nemrég lecserélt Aisin kuplungja egy 1.8 benzinesben. Meg azt sem értem, hogy az Aisi- Asco miért kerül nagyjából feleannyiba, mint a Luk vagy a Valeo, a Sachsról már nem is beszélve.
2. Most nem volt időm rákeresne, de volt egy kolléga a fórumon, aki csak azért regisztrált, hogy segítséget kérjen, mert háromszor (nem elírás!!!!) cserélt kuplungszettet ugyanezen hiba miatt. Először talán Aisin volt, másodszor vagy Valeo vagy Luk, harmadszor biztosan Sachs és mindvégig megmaradt a rázás kisebb nagyobb mértékben. Volt lendkerék felület szabályozástól kezdve minden, ami szóba jöhet, de nem segített. Ismét egy benzines autóról beszélünk. Azóta sem hallani róla, remélem, sikerült megoldania dolgot. Azért ez elég elgondolkodtató. Bár ilyenkor a kuplungszetten kívül a szerelőt is le kell már cserélni...

A felsorolt dolgok miatt én most kivárok. Ezzel a kisebb mértékű ugrálással együtt tudok élni, várom, hátha beesik vmi tuti tipp az ugy. piacról, esetleg egy tuti gyári vétel. Ráér az ügy, ki tudom ülni.

A te helyedben már más a helyzet. Attól függően, hogy ki vette/vitte a kuplungot a cseréhez, tudsz reklamálni, vagy csendben maradni. Ha minden a nevedre, számlára ment, akkor tiszta sor és verheted az asztalt. Ha pici magyarkodás is volt, akkor marad a kefe, amit most jóízűen fogyaszthatsz. A legnagyobb baj, hogy nem tudok (én biztosan, de lehet, hogy más tud) olyan márkát mondani, amitől garantáltan jó lesz.

Slusszpoén és piszkosul OFF: Ha rákerestek a "Csikós Zsolt Era dobál kuplung" kulcsszavakra, akkor egy elég sokrészes mívesen megfogalmazott kanosszajárást olvashattok sok-sok fejezeten keresztül, ami kicsit azért érinti a témát, még ha egy 20-25 ével idősebb konstrukciójú, hosszmotor, hátsókerékhajtás felállású autóról is van szó.

Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2656 Dátum: 2015.11.10 13:31:45 »
Valszeg a kuplung szerkezet kis rúgói nem egyforma feszítésűek, emiatt rázhat.

Bepi, jól emlékszem, hogy neked már ráz a viszonylag fiatal Aisin szett?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2657 Dátum: 2015.11.10 13:32:25 »

Ha már így egymásra talált a csapat egy közös jelenség megtalálásában, nekem is lenne egy kérdésem :)
A fényszóróm spirál alakú rajzolatot szór, ez látszik amikor sötétben egy fal elé állok, vagy felüljáró alatt átmegyek, ilyesmi.
Ez másnak is ilyen, vagy csak az én fényszóróm xar? :)
Amúgy én kicsit gyengének érzem, bemattulva nincs viszont.
Az enyém teljesen gyári lámpákkal rendelkezik, műszerrel pontosan beállított fényszóró magassággal (vetítési kép az előírás szerinti). Mégis, ködben általában látszik, hogy mindkét fényszóró által kibocsátott fény egy része szórt csóvával az égbe világít, kb 1-2-3 vékony csóvával.
Az okát nem tudom, a burkolatra vetített képe teljesen jó, a fényerővel is elégedett vagyok.
Izzókból két féle van:
A tompítottban Osram Silverlight, a refiben GE Megalight izzók vannak, nem erősített fényűek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2658 Dátum: 2015.11.10 13:39:18 »

Bepi, jól emlékszem, hogy neked már ráz a viszonylag fiatal Aisin szett?
Igen, rázott, ez mostanában alább hagyott.
Kicsit meg kell erőltetni (dinamikus indulások), aztán beáll. Nekem jelenleg csak akkor ráz be, amikor a fordulat nagyon leesik induláskor. Normál esetben nem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2659 Dátum: 2015.11.10 13:47:15 »
Szia!

Az én kuplungom is ráz többé-kevésbé mindig induláskor és visszaváltáskor is. Elég zavaró. Az ényém is vmilyen utángyártott szett lehet, mert az előző gazdája cserélte a kettőstömegű lendkerékkel együtt.
A probléma következő:
1. Tizenéve Toyotákkal foglalkozó szerelőm szerint behatárolhatatlan az utángyártói piac minősége kuplung ügyben. Felhívta a figyelmemet, hogy ha ugy. szettet viszek hozzá, akkor legyen jó reklamálási lehetőségem az alkatrész forrásánál, mert gyakoriak a hasonló hibák, aztán nyelhetem a békát, ha az alakatrész forgalmazója a szerelőre, az meg az alkatrészre mutogat. Mindenféle Toyotához gyártott márkából épített már be jót és problémásat is. Mindegy hogy Nipparts, Luk, vagy Valeo, Sachs, esetleg Aisin-Asco (gyári beszállító egyébként az Aisin volt, de márkakereskedésben is "Opifit" márkájú szettet ajánlanak, ami nem egyenlő a gyárban beépített verzióval, olvassatok utána...) A szerelőm látott már olyan Aisin ugy-ként vett kuplungszettet, amiből ki volt köszörülve a Toyota felirat, de személy szerint nekem ez az új Aisin-Asco márka már nem a régi, mindenfelé gyártanak, mindenfélét, azt hiszem a fórumban is van olyan akinek (Bepi81) már elkezdett rázni a nemrég lecserélt Aisin kuplungja egy 1.8 benzinesben. Meg azt sem értem, hogy az Aisi- Asco miért kerül nagyjából feleannyiba, mint a Luk vagy a Valeo, a Sachsról már nem is beszélve.
2. Most nem volt időm rákeresne, de volt egy kolléga a fórumon, aki csak azért regisztrált, hogy segítséget kérjen, mert háromszor (nem elírás!!!!) cserélt kuplungszettet ugyanezen hiba miatt. Először talán Aisin volt, másodszor vagy Valeo vagy Luk, harmadszor biztosan Sachs és mindvégig megmaradt a rázás kisebb nagyobb mértékben. Volt lendkerék felület szabályozástól kezdve minden, ami szóba jöhet, de nem segített. Ismét egy benzines autóról beszélünk. Azóta sem hallani róla, remélem, sikerült megoldania dolgot. Azért ez elég elgondolkodtató. Bár ilyenkor a kuplungszetten kívül a szerelőt is le kell már cserélni...

A felsorolt dolgok miatt én most kivárok. Ezzel a kisebb mértékű ugrálással együtt tudok élni, várom, hátha beesik vmi tuti tipp az ugy. piacról, esetleg egy tuti gyári vétel. Ráér az ügy, ki tudom ülni.

A te helyedben már más a helyzet. Attól függően, hogy ki vette/vitte a kuplungot a cseréhez, tudsz reklamálni, vagy csendben maradni. Ha minden a nevedre, számlára ment, akkor tiszta sor és verheted az asztalt. Ha pici magyarkodás is volt, akkor marad a kefe, amit most jóízűen fogyaszthatsz. A legnagyobb baj, hogy nem tudok (én biztosan, de lehet, hogy más tud) olyan márkát mondani, amitől garantáltan jó lesz.

Slusszpoén és piszkosul OFF: Ha rákerestek a "Csikós Zsolt Era dobál kuplung" kulcsszavakra, akkor egy elég sokrészes mívesen megfogalmazott kanosszajárást olvashattok sok-sok fejezeten keresztül, ami kicsit azért érinti a témát, még ha egy 20-25 ével idősebb konstrukciójú, hosszmotor, hátsókerékhajtás felállású autóról is van szó.

Üdv:
BF
Az Aisin és Aisin-Asko közötti különbséget én sem vágom.
Előbbi van az Avéban, rázott induláskor. Utóbbi van a Corollamban, az az első perctől kezdve hibátlan, tökéletes.
Elvileg az Aisin-Asko az olcsóbb ugy. típus, az Aisin a gyárihoz minőségben jobban hasonlító, mégis, hasonlóan motorizált (ZZ motorok) autóknál fordítottan szuperál. Vagyis, már nem, de kezdetben így volt.

Árak:
Aisin Avensishez (C250 váltó) 33600ft kedvezménnyel
Aisin-Asko Corollához (C150) 22400ft
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 13:49:12 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2660 Dátum: 2015.11.10 14:00:38 »
Nálam az új kuplung is elég hirtelen erősen zár össze ha értitek mire gondolok, kivéve ha csúsztatom jobban, de én már így is jobban csúsztatom mint az átlag, gondolom ezt a kuplungszettek rövid élettartamából nálam.

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2661 Dátum: 2015.11.10 14:17:38 »
Szia!

Az én kuplungom is ráz többé-kevésbé mindig induláskor és visszaváltáskor is. Elég zavaró. Az ényém is vmilyen utángyártott szett lehet, mert az előző gazdája cserélte a kettőstömegű lendkerékkel együtt.
A probléma következő:
1. Tizenéve Toyotákkal foglalkozó szerelőm szerint behatárolhatatlan az utángyártói piac minősége kuplung ügyben. Felhívta a figyelmemet, hogy ha ugy. szettet viszek hozzá, akkor legyen jó reklamálási lehetőségem az alkatrész forrásánál, mert gyakoriak a hasonló hibák, aztán nyelhetem a békát, ha az alakatrész forgalmazója a szerelőre, az meg az alkatrészre mutogat. Mindenféle Toyotához gyártott márkából épített már be jót és problémásat is. Mindegy hogy Nipparts, Luk, vagy Valeo, Sachs, esetleg Aisin-Asco (gyári beszállító egyébként az Aisin volt, de márkakereskedésben is "Opifit" márkájú szettet ajánlanak, ami nem egyenlő a gyárban beépített verzióval, olvassatok utána...) A szerelőm látott már olyan Aisin ugy-ként vett kuplungszettet, amiből ki volt köszörülve a Toyota felirat, de személy szerint nekem ez az új Aisin-Asco márka már nem a régi, mindenfelé gyártanak, mindenfélét, azt hiszem a fórumban is van olyan akinek (Bepi81) már elkezdett rázni a nemrég lecserélt Aisin kuplungja egy 1.8 benzinesben. Meg azt sem értem, hogy az Aisi- Asco miért kerül nagyjából feleannyiba, mint a Luk vagy a Valeo, a Sachsról már nem is beszélve.
2. Most nem volt időm rákeresne, de volt egy kolléga a fórumon, aki csak azért regisztrált, hogy segítséget kérjen, mert háromszor (nem elírás!!!!) cserélt kuplungszettet ugyanezen hiba miatt. Először talán Aisin volt, másodszor vagy Valeo vagy Luk, harmadszor biztosan Sachs és mindvégig megmaradt a rázás kisebb nagyobb mértékben. Volt lendkerék felület szabályozástól kezdve minden, ami szóba jöhet, de nem segített. Ismét egy benzines autóról beszélünk. Azóta sem hallani róla, remélem, sikerült megoldania dolgot. Azért ez elég elgondolkodtató. Bár ilyenkor a kuplungszetten kívül a szerelőt is le kell már cserélni...

A felsorolt dolgok miatt én most kivárok. Ezzel a kisebb mértékű ugrálással együtt tudok élni, várom, hátha beesik vmi tuti tipp az ugy. piacról, esetleg egy tuti gyári vétel. Ráér az ügy, ki tudom ülni.

A te helyedben már más a helyzet. Attól függően, hogy ki vette/vitte a kuplungot a cseréhez, tudsz reklamálni, vagy csendben maradni. Ha minden a nevedre, számlára ment, akkor tiszta sor és verheted az asztalt. Ha pici magyarkodás is volt, akkor marad a kefe, amit most jóízűen fogyaszthatsz. A legnagyobb baj, hogy nem tudok (én biztosan, de lehet, hogy más tud) olyan márkát mondani, amitől garantáltan jó lesz.

Slusszpoén és piszkosul OFF: Ha rákerestek a "Csikós Zsolt Era dobál kuplung" kulcsszavakra, akkor egy elég sokrészes mívesen megfogalmazott kanosszajárást olvashattok sok-sok fejezeten keresztül, ami kicsit azért érinti a témát, még ha egy 20-25 ével idősebb konstrukciójú, hosszmotor, hátsókerékhajtás felállású autóról is van szó.

Üdv:
BF

Akkot várjak hátha kicsit összekopik??  Megyek még vele kicsit aztán visszaviszem.  Szerencsére sógorék a szerelők meg a beszerzők is.  Vagy kicsit csúsztatgassam h felgyorsuljon ez a folyamat??

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2662 Dátum: 2015.11.10 15:38:32 »
Akkot várjak hátha kicsit összekopik??  Megyek még vele kicsit aztán visszaviszem.  Szerencsére sógorék a szerelők meg a beszerzők is.  Vagy kicsit csúsztatgassam h felgyorsuljon ez a folyamat??

Az én hozzászólásom a saját történetemen kívül egy igazi széttárt kezű pingvinezés akart lenni.
Magyarul, fogalmam sincs, hogy mit lehetne tenni az ügyben.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2663 Dátum: 2015.11.11 13:58:34 »
Az én esetemben az 1CD-FTV motorhoz tartozó generátorban a 27700-64090 cikkszámú alkatrészről beszélünk.
A google a jó barátom, azért megkérdeztem tőle, hogy mit tud a témában.
A teljesség igénye nélkül ezeket válaszolta:
1., 2., 3.
Nyilván van bontott, de ha mindenkié ezt csinálja, akkor a bontott is ezt fogja. Utángyártott alkatrészt nem találtam még, csak komplett ugy. generátort, ami meg inkább nem kellene.
Az én motoromnál még az is nehezíti az ügyet, hogy 1 napos munka (nekem, akna nélkül) a generátor ki-be művelet, mert ... inkább nem is sorolom, már egyszer leírtam, amikor csapágyaztam generátort.
(Mint utóbb kiderült feleslegesen, mert téli hidegen indításkor hallható ütemesen nyikorgó, nyüszítő hang valószínűleg az utángyártott hosszbordásszíj hangja.)

Egyébként örülök, hogy másoknál is régóta fennáll ez a feszültségingadozási jelenség, eddig sem igazán foglalkoztatott, ezután meg végképp nem fog. Pláne, hogy a benzinesekre akasztott másikfajta generátor is ugyanezt csinálja.

Üdv:
BF

Írtad, hogy hallható nálad egy folyamatos nyüszítő hang. Nekem is egyfolytában hallható alapjáraton. Elvileg görgők rendben vannak és szíj is lett cserélve, de a jelenség megmaradt. Nagyon idegesít ez a hang, szerinted valahogy meg lehet szüntetni?

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2664 Dátum: 2015.11.11 14:03:06 »
Ha már így egymásra talált a csapat egy közös jelenség megtalálásában, nekem is lenne egy kérdésem :)
A fényszóróm spirál alakú rajzolatot szór, ez látszik amikor sötétben egy fal elé állok, vagy felüljáró alatt átmegyek, ilyesmi.
Ez másnak is ilyen, vagy csak az én fényszóróm xar? :)
Amúgy én kicsit gyengének érzem, bemattulva nincs viszont.

Nekem is spirál alakot vetít a falra ha közel állok hozzá. Az egyik lámpa gyári, a másik vmi "made in Taiwan". Az izzók Osram night braker-ek. Mindkettő egyformán világít: a tompított szerintem jó, a távolsági már szerintem nem annyira, de azért használható.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2665 Dátum: 2015.11.11 14:11:05 »
Továbbra is szívok a rázással gyorsításkor (bizonyos terhelés és sebesség mellett). A féltengelyek újra mentek felújításra (nem segített) és mondta a szerelő, hogy a váltó olaj úgy néz ki, mintha még sosem cserélték volna, pedig kb 1000 km-el azelőtt cserélte le. Az olaj ilyen mértékő elhasználódása utalhat valamilyen váltó vagy difi hibára?

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2666 Dátum: 2015.11.11 14:24:56 »
Nekem is spirál alakot vetít a falra ha közel állok hozzá. Az egyik lámpa gyári, a másik vmi "made in Taiwan". Az izzók Osram night braker-ek. Mindkettő egyformán világít: a tompított szerintem jó, a távolsági már szerintem nem annyira, de azért használható.

Ugyanez nálam is, nekem mindkettő gyári, legalábbis bele van nyomva a Toyota felirat.
Akkor nem egyedi eset.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2667 Dátum: 2015.11.11 18:24:56 »
A nyuszito hang nem lehet, hogy azért van, mert túl feszes a szíj? Nekem vezérlés csere után volt ilyen, s alapjaraton nyuszitett. Még az alapjaratom is mintha alacsonyabb lett volna a csere után, annyira fogta. Meg állítólag a vizpumpa is hamarabb tönkre mehet, ha túl feszes a szíj. Lazitottunk rajta picit, s már jó is lett.
Bocsánat. Azt nem írtam, hogy nem a Toyotán, hanem egy Suzuki Swiften. Bár a lényegen lehet, hogy nem változtat.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.11 18:33:54 írta molnarir »

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2668 Dátum: 2015.11.12 14:14:39 »
No a kuplung rángatás mellé jött még egy kis cumi.  Elvittem futóműveshez aki közölte,hogy a futómű kitűnő állapotban van.  A kopogás a kormánymű fogasléctől jön, valamibpersely kopott meg.  Mennyi lehet felújíttatni??  Gondolom 40-50ezer.!?

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2669 Dátum: 2015.11.16 11:16:00 »
A nyuszito hang nem lehet, hogy azért van, mert túl feszes a szíj? Nekem vezérlés csere után volt ilyen, s alapjaraton nyuszitett. Még az alapjaratom is mintha alacsonyabb lett volna a csere után, annyira fogta. Meg állítólag a vizpumpa is hamarabb tönkre mehet, ha túl feszes a szíj. Lazitottunk rajta picit, s már jó is lett.
Bocsánat. Azt nem írtam, hogy nem a Toyotán, hanem egy Suzuki Swiften. Bár a lényegen lehet, hogy nem változtat.

Egy szerelő már nézte a görgőget és szerinte jók, de szíjat cserélt, ami nem oldott meg semmit. A mostani szerelőnek mondtam, hogy nézze meg és a feszítőgörgő tűnik rossznak, aminek a cseréjét remélem nemsokára meg is tudjuk oldani. Mondtam neki ezt a túl feszes szíj dolgot, de azt mondta, hogy ezek az autók önfeszítősek.