Sziasztok. Van egy hatalmas gondom. 2002 1.6 vvti kapott egy új nipparts kuplung szettet. Mikor engedem rá a kuplungot elkezd rázni az egész autó. Mintha a tárcsa ütne ilyesmire tippelek. Szerintetek mi lehet?? Rlég ideges vagyok ez miatt. Köszi a segítséget.
Szia!
Az én kuplungom is ráz többé-kevésbé mindig induláskor és visszaváltáskor is. Elég zavaró. Az ényém is vmilyen utángyártott szett lehet, mert az előző gazdája cserélte a kettőstömegű lendkerékkel együtt.
A probléma következő:
1. Tizenéve Toyotákkal foglalkozó szerelőm szerint behatárolhatatlan az utángyártói piac minősége kuplung ügyben. Felhívta a figyelmemet, hogy ha ugy. szettet viszek hozzá, akkor legyen jó reklamálási lehetőségem az alkatrész forrásánál, mert gyakoriak a hasonló hibák, aztán nyelhetem a békát, ha az alakatrész forgalmazója a szerelőre, az meg az alkatrészre mutogat. Mindenféle Toyotához gyártott márkából épített már be jót és problémásat is. Mindegy hogy Nipparts, Luk, vagy Valeo, Sachs, esetleg Aisin-Asco (gyári beszállító egyébként az Aisin volt, de márkakereskedésben is "Opifit" márkájú szettet ajánlanak, ami nem egyenlő a gyárban beépített verzióval, olvassatok utána...) A szerelőm látott már olyan Aisin ugy-ként vett kuplungszettet, amiből ki volt köszörülve a Toyota felirat, de személy szerint nekem ez az új Aisin-Asco márka már nem a régi, mindenfelé gyártanak, mindenfélét, azt hiszem a fórumban is van olyan akinek (Bepi81) már elkezdett rázni a nemrég lecserélt Aisin kuplungja egy 1.8 benzinesben. Meg azt sem értem, hogy az Aisi- Asco miért kerül nagyjából feleannyiba, mint a Luk vagy a Valeo, a Sachsról már nem is beszélve.
2. Most nem volt időm rákeresne, de volt egy kolléga a fórumon, aki csak azért regisztrált, hogy segítséget kérjen, mert háromszor (nem elírás!!!!) cserélt kuplungszettet ugyanezen hiba miatt. Először talán Aisin volt, másodszor vagy Valeo vagy Luk, harmadszor biztosan Sachs és mindvégig megmaradt a rázás kisebb nagyobb mértékben. Volt lendkerék felület szabályozástól kezdve minden, ami szóba jöhet, de nem segített. Ismét egy benzines autóról beszélünk. Azóta sem hallani róla, remélem, sikerült megoldania dolgot. Azért ez elég elgondolkodtató. Bár ilyenkor a kuplungszetten kívül a szerelőt is le kell már cserélni...
A felsorolt dolgok miatt én most kivárok. Ezzel a kisebb mértékű ugrálással együtt tudok élni, várom, hátha beesik vmi tuti tipp az ugy. piacról, esetleg egy tuti gyári vétel. Ráér az ügy, ki tudom ülni.
A te helyedben már más a helyzet. Attól függően, hogy ki vette/vitte a kuplungot a cseréhez, tudsz reklamálni, vagy csendben maradni. Ha minden a nevedre, számlára ment, akkor tiszta sor és verheted az asztalt. Ha pici magyarkodás is volt, akkor marad a kefe, amit most jóízűen fogyaszthatsz. A legnagyobb baj, hogy nem tudok (én biztosan, de lehet, hogy más tud) olyan márkát mondani, amitől garantáltan jó lesz.
Slusszpoén és piszkosul OFF: Ha rákerestek a "Csikós Zsolt Era dobál kuplung" kulcsszavakra, akkor egy elég sokrészes mívesen megfogalmazott kanosszajárást olvashattok sok-sok fejezeten keresztül, ami kicsit azért érinti a témát, még ha egy 20-25 ével idősebb konstrukciójú, hosszmotor, hátsókerékhajtás felállású autóról is van szó.
Üdv:
BF