Naszóval, ez egy Yamaha Poet LE-50 A/C típusú robogó.
Annyit tudok róla, hogy 49 ccm, mágnesgyújtásos, berugókaros, ennek ellenére akkumulátor is van benne, az indexek és a féklámpa áramfelvételének kompenzálására alapjárati fordulatszámon.
Annak dacára, hogy robogó, nem variátoros kihajtású, hanem háromgangos automataváltó (!!!) van benne. Kétütemû, léghûtéses fektetett hengerrel, vákuumszabályozású Mikumi porlasztóval ( megy a porlasztóban alaphangon 6 vákuumcsõ, plusz dúsító betáp, fõbetáp, meg vagy három darab egyéb csövecske.
Egy hagyatékból guberáltam össze, vagy három évig állt egy pincében. Elszötymögtem vele pár 7végét, de már voltam vele bent Pesten dolgozni is. simán viiszi már a 50-et, tovább is menne, valszeg olyan 60 körül lehet a vége jelen állapotában, azonban a porlasztó beállításon még finomítanom kell.
Gyári állapotúnak tûnik, attól eltekintve, hogy néhány mûanyagidom sérült rajta, de ez könnyen orvosolható.
Egy kuriózum az elindidulás vele: Háromállásos gyújtáskulcs: Elsõ állás: OFF Második: "gyújtás" rajta, ilyenkor a motor berugható (neutrál állás, a motor nem túráztatható, csak alapjáraton, illetve a hidegindítási metódusnak megfelelõen pörög), harmadik állás: automataváltó egyes fokozatban, ndulhat a menet. Harmadik állásban nem lehet berúgni a motort, a balesetek végett.
Olyan gegek vannak a motoron, mint például a fékkulcson van egy mutató, mely a fékbetétek állapotát jelzi.
Els pillantásra beleszerettem. Lehet, hogy nem a legújabb áramvonalas nagytestû, de ilyen csak pár radar lehet idehaza.
Ja és minden japán írásjelekkel van ráírva.
Nemsokára körbefényképezem, és felteszem, akit érdekel.
Most hirtelen ennyi.