Még néhány gyors gondolat az iQ-ról:
- ahogy Palaczk is írta, elől igen jól el lehet férni. Széltében is. 3 átlagos testalkatú emberke gond nélkül elfér a kocsiban. Természetesen nem utazóautó, de ez elsősorban a csomagok elhelyezésére alkalmas helyek hiánya miatt van, 175-180 centiig simán lehet ücsörögni. A jobb 2 meglepően komfortos.
- Csomagtér felhajtott hátsó ülésekkel
nincs. Ha lehajtod az amúgy használhatatlan bal 2-t, máris befér egy kisebb bevásárlás.
- A menetkényelem megdöbbentő, főleg egy Smarthoz képest. A fizikát nem lehet megerőszakolni, a rövid tengelytáv miatt bólogatósabb a kocsi, mint egy kompakt, de egyébként a rugózási kényelem és a zajkomfort is összevethető egy kompakttal. Ha az Avensis mint mérce magas is, az Auris mellé oda lehet tenni. Nyakam rá, hogy 4M-n innen nincs még egy ilyen csendes kocsi.
- Az ajtó úgy csukódik, ahogy kell. Tompa puffanás. A Yaris ehhez képest pléhdoboz hangot ad.
- A klímavezérlés igen okos: 3 gombbal lehet kiválasztani, hogy a tekerő éppen a hőmérsékletet, a befújás erősségét, ill. helyét változtassa-e. Kb. 10 másodperc megszokni.
- A kijelzők, az órák nagyon picik, de áttekinthetőek, egyértelműek.
- Az anyagminőség köszönőviszonyban sincs az Aygo vagy a Yaris, sőt, az Auris olcsó, kopogós, karcolódó plasztikjaival.
- A vezetési élmény tényleg élmény.
A kormány a legjobb, amit kompaktnál kisebb autóban láttam, szuper a mérete, a fogása és a bőrözése is. Rengeteget számít a minőségérzet tekintetében. A váltó "régijapános", pontos, kicsit kemény, a kuplung ehhez képest túl puha. A kormányzás nagyon közvetlen, a fordulókör viccesen csöpp, indulás előtt a szalon udvarában helyben forogtam az autóval, és hangosan röhögtem. Olyan helyeken meg lehet fordulni ipszilon nélkül, ahol nem is gondolná az ember. Durva.
- A futóműről írtam, hogy kényelmes, nem pattogós, ugyanakkor tart rendesen. Viszont ebbe az autóba KELL az ESP (ami tudtommal széria), a Trabant óta először megpördültem volna egy sóderrel beterített derékszögű kanyarban, ha nincs benne. Télen életmentő lehet. Jó úton komolyat lehet vele kanyarodni, erős motorral vigyorgósat lehetne a Mátrában tekerni. Besz4rás.
- Az ezres motor, háááát... Hangja, járáskultúrája OK, de ebben az állapotában kissé gyengécske, a futómű, kormányzás, fékek erősebb motorért kiáltanak. Hozzá kell tenni, hogy a próbaköröm végén volt a tesztkocsiban 28 km, aminek a felét ma tettem bele, és visszafelé érezhetően jobban vette a fordulatot, mint elinduláskor, szóval lesz ez még jobb. Ezzel együtt ez a kocsi a másik két motor bármelyikével lehet az igazi.
Ugye korábban leírtam, hogy irreálisan drága ez az autó. Ha csak a száraz tényeket nézzük, mármint hogy szűk 70 lóerő, fing csomagtér, két, max. 3 személynek elegendő csomagtér, tényleg veszedelmes a 3,6M-s alapár. A vezetett autó iQ
2 felszereltségű volt, majd' 4M fehér színnel, hát, mit mondjak. Édesanyámnak megmutattam, egyből beleszeretett, de amikor az értékesítő barátom nem mondta meg az árát, már rosszat sejtett, aztán mikor megtudta a frankót, félre is nyelt.
De ha azt nézzük, hogy 2009-ben ez A Tökéletes Városi Autó, akkor 3,4-3,5 körül már hajlamos lennék arányosnak nevezni az árát, akkor is, ha egy millával lejjebb van Aygo. Ez nem Aygo, nem Smart, nagyságrendekkel átgondoltabb, az olcsóságot távolról kerülő jószág. Ha nem sztrádáznék évi 15-20 ezret, magamnak is elfogadnám. Szigorúan a másik két motor valamelyikével.