Jelentem benne az új lengéscsillapítók hála Istennek.
Ma reggel megjött minden a Szakálhoz, első dolgom ez volt, hogy elhozzam. Vettem még egy-két miegymást is persze (szűrők, egy rotor tartalékba, hűtőfolyadék koncentrátum...).
Minden frankón a helyén, az ütközőt alulra tettem, de pont fordítva: a lapos fele van lefelé, és az kellett volna felfelé legyen
Az hibázik, aki dolgozik ugye, meg siet. De a régieken jó irányban voltak az ütközők, aztán mégis a tetején voltak ugye, ez is ott lesz majd. A porvédő mindenesetre telibe takar, én már ezért szét nem szedem, az biztos. Ha csináltok ilyet, erre figyeljetek
Olyan 5 óra alatt lett kész (szervizben elvileg 3,2 óra), persze már sötétben.
Így nézett ki a régi Sachs (ez az volt, ami nem folyt még):
Ilyen az új összerakva:
Ez meg egy közelebbi kép:
Utóbbin látszik az ütköző, hogy a lapos oldala van alul. Egyébként olyan szépen adta magát, fent a vállába beült a porvédő, alul bemetszett az alja...
A régi gumi porvédő bilincselve volt a toronyszilenthez, ezt a Kayabát nem kellett, beült oda is szépen, nem is lehetett volna bilincselni. De ez nem gumi, hanem valami műanyag. Mikor leengedtem, mindkét ütköző belement a porvédőbe, ennyi. A rudat végig szépen takarja, nem mozognak.
Egy 19-es hosszított dugókulcsomnak kinyílt az eleje a második levételekor. Hiába, Moszkvics (vagy Wartburg?) stabilizátor rúd darabja volt a hajtóvas (a készleté nem bírta), és egy 3/4-es majd' méteres csövet tettem rá, ezzel indult meg nagy nehezen. Miután a kulcs végéből levágtam kb. 1 centis darabot. Durva, hogy a 210 Nm-es nyomatékkulcs akkor kattan le, amikor a kocsi mellett térdelve már majdnem a szemem ugrik ki. Na ezután még kapott egy keveset a stabilizátor rudas megoldással meg a csővel. Az elejét is így csináltam anno, azóta sem lett gond vele. Ezt mondjuk "csak" 255 Nm-re kell húzni. Mérnöki becslés volt
Tökjó, hogy amikor a stabilizátor pálcákat beraktam évekkel ezelőtt, akkor jól megzsíroztam, a csavarban az imbusz lyukat megtöltöttem zsírral. Most gond nélkül vettem le. Persze újra megcsináltam ezt.
Annyi volt, hogy a bal lengéscsillapító rugótányérja kissé meg volt csukva. De még festés előtt, szóval ez így jött ki a gyárból. Csak a pereme, de nem értem, egyébként működik. A rugó bement.
Még nem mentem vele, de szépen dolgoznak, megnyomkodtam a kocsi végét, egyformán jön fel a két oldal.