Ha alapjáraton jár, nincs megterhelve a főtengely, dugattyúk stb, és sztem csak jobb úgy terhelni, ha már előmelegedett kicsit az olaj, meg a motor, tehát elméletileg nem hülyeség.
Elméletileg nem hülyeség, de gyakorlatilag az. Ha úgy teszed fel a kérdést, hogy jobb-e hidegen terhelni a motort, vagy célszerű előmelegíteni az olajat (mondjuk állófűtéssel vagy elektronyos kieg.melegítéssel), akkor természetesen utóbbi a helyes válasz. Viszont ha úgy teszed fel a kérdést, hogy jobb-e a hideg motort helyben járatva, egy centit sem haladva minimális hatékonysággal melegítgetni az olajat, vagy inkább el kéne indulni és eközben jóval hatékonyabban üzemmelegre melegíteni a motort, az egy másik helyzet.
Gondolkozzunk. Józsi 3 km-re lakik a munkahelyétől, max. 5 perc alatt beér. Két lehetősége van: 3 percig járatja a motort, majd bemegy dolgozni, vagy egyből elindul. Mikor kap kevesebb terhelést a hideg motor, ha Józsinak van annyi esze, hogy amíg nem üzemmeleg az autó, nem pörgeti cirka 2000 rpm fölé?
Egyértelmű a helyzet, nem kell ezt túlbeszélni.