Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2694270 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10440 Dátum: 2017.01.01 22:24:38 »
Utánanéztem, mert a neten elérhető anyag alapján a hibakódok nem egyértelműek, a12-es és a 13-as is csak a fordulatszám érzékelésének hibájaként szerepel. A 12-es hibakód a Hall jeladó meghibásodását jelzi, a 13-as pedig a főtengely jeladójáé (vezetékszakadás vagy ECU hibája mellett). A feltöltött doksi alapján megtalálod a jeladót, de a hozzáférés nem lesz könnyű.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10441 Dátum: 2017.01.02 15:53:53 »
Sziasztok
Boldog Újévet,és egyebeket mindenkinek

Nem tudom volt - e már valakinek ilyen,vagy hasonló jelenség a Carináján?
Vasárnap reggel 18 óra állás után indítóztam,beindult ahogy szokott (pöcc röff),bekapcsoltam mellé a hátsó szélvédő fűtést
Viszont,ha nem adok neki stabil gázt kb egy másfél percig akkor leállt volna,mintha nem érzékelné,hogy hideg van
Hasonló volt már vele mióta beállt a tél,de az nem volt ily számottevő :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10442 Dátum: 2017.01.02 18:36:08 »
Szia!
Fojtószelep, alapjárati szelep mikor volt takarítva? Azért kérdem, mert nekem pl. nemrég, és ma reggel úgy jártam, hogy pár perc elteltével (még nem volt teljesen üzem meleg a víz, és talán már az ablakfűtést is kikapcsoltam) lámpánál leesett 500-as fordulatra. Egy gázfröccs elég volt, hogy magához térjen, de a hidegen "letapadó" fojtószelep pucolás után is előfordul. Holnap kap a tengelye egy kis wd40-et, oszt majd meglássuk.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10443 Dátum: 2017.01.02 22:57:52 »
Sziasztok!
Úgy, ahogy mondod! Az idők során el tud kokszolódni az alapjárati blende és akkor meg-megszorul.
Én ledugózom alulról és egy éjszaka brigéciolos áztatás kiviszi amit kell. Utána levegővel kifújom és kész a stabil alapjárat! ;)

No és szervoszivattyú hidegben csilingelésre valakinek ötlete?
Nem szíj, nem más, a szivatyúból jön.
20 E km-el ezelőtt szimeringezett kormánymű és szivattyú, ergo tiszta a rendszer. Q8 DIII olaj + Energy Release.
Nyáron nem hallani, de mínuszokban eléggé. Nem romlik, konstans.. :S

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10444 Dátum: 2017.01.04 17:02:48 »
Sziasztok
Köszönöm a kimerítő segítségeiteket
Sajnos csak tavasszal fogom tudni a tisztítást megeszközölni ugyanis"csak egy nyitott parkolóban áll az autó" :no:
Mihelyt kitavaszodik könnyebb lesz szerelgetni :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10445 Dátum: 2017.01.05 16:51:24 »
Üdv!
Egy parkoló is elég a gyors szervizhez. 10-es kulcs/keresztfejű csavarhúzó, féktisztító, rongy+10 perc, ha lassú vagy.  ;)
Leszeded a légszűrőház tetejét, lehúzod a fojtószelepházról a csövet, féktisztítóval, ronggyal alaposan letörlöd a szelep hátoldalát is, de a legfontosabb a pereme, illetve a ház  perem. Kis légrésnek kell lennie.

Ezután vagy kamikaze áztatását csinálod(ezt a helyén is lehet): lehúzod az alapjárati szelep csatiját és az alsó középső vákuumcsövet, ledugózod, és a megkerülő csatornán át feltöltöd Brigéciollal;
vagy beindítod a motort, és a fojtószelep előtti alsó csatornanyílásba fújsz kis adagokban a féktisztítóból, úgy, hogy a gázkarral játszva elkerülöd a túldúsult keverék miatti leállást. Pár fújás elég a nagyobb fulladozás elkerüléséhez. Aztán jobb időben le lehet venni a szelepet alaposabb tisztításra, mert az alapjárati szelep járatai vsz. erősen elkokszosodtak már.

A profi munkához itt van kamikaze leírása (be lehetne rakni a leírásokba :excl:)

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10446 Dátum: 2017.01.09 13:50:17 »
Örömmel jelentem, az öreglány újra aktív!  :clap:
Kikötötték a riasztót és megy. 15 perc volt a művelet egy villamosságisnak.
Előbb legugolt, valamit lehúzott a riasztónál és beindult, utána távolította el.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10447 Dátum: 2017.01.09 14:11:21 »
Frankó!

TtkRN2



Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10449 Dátum: 2017.01.12 09:15:49 »
Sziasztok!
Most regisztráltam, örülök, hogy van egy ilyen fórum. :)

Szeretnék rögtön egy kis segítséget kérni, újdonsült autóm eddig egyetlen hibája, hogy bármilyen befúvásra állítom a szellőzést, a középkonzol rostélyaiból mindenképpen dől a levegő, és ami rosszabb, hideg, miközben két oldalt meleg levegő jön. (Ráadásul el sem lehet zárni, valószínűleg kosz van a flepni alatt, de ez mellékes.) Mi okozhatja ezt, fűtéscsap? Ebben a témában némileg vakon vagyok. :) Előre is köszi!

Egyébként, hogy bemutatkozzak, az autót tegnapelőtt vásároltam, '94es 117 lóerős 1.6, remek vétel volt, kvázi hibátlan az autó, kívül, belül, műszakilag, harmadik tulaja lettem. :)
U.i.: Színében hasonul vd1234-éhez (-meg évjáratban.) :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.12 09:32:20 írta Csari »

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10450 Dátum: 2017.01.12 09:40:45 »
Emlékeim szerint a középső befúvó csak akkor fúj meleget, ha kifejezetten arra van állítva a választó"kapcsoló", egyébként hideg jön belőle, amit gyárilag el lehetett zárni, de az idők folyamán elöregedett szivacstömítés hibája miatt ez már nem működik. Szét kell szedni a befúvó rostélyt és egy új tömítést felragasztva javítható a probléma.

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10451 Dátum: 2017.01.12 10:16:19 »
Köszi! Örülök, hogy nem bug, bár feature-nek is furcsa. :) De egyébként valóban így működik. Akkor a tömítéscserének utánanézek.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10452 Dátum: 2017.01.12 10:33:12 »
Köszi! Örülök, hogy nem bug, bár feature-nek is furcsa. :) De egyébként valóban így működik. Akkor a tömítéscserének utánanézek.
Nem csak a Carinanal, hanem tobb markanal es tipusnal is bevett szokas, hogy ha nem allitod a befuvast a szellozorostelyokra, akkor kozepen csak a kinti levego fog bearamlani. Ha nem tudod elzarni, az persze mar hiba, de erre mar irtak, hogy mi okozhatja.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10453 Dátum: 2017.01.12 12:16:04 »
Sziasztok!
Most regisztráltam, örülök, hogy van egy ilyen fórum. :)

Szeretnék rögtön egy kis segítséget kérni, újdonsült autóm eddig egyetlen hibája, hogy bármilyen befúvásra állítom a szellőzést, a középkonzol rostélyaiból mindenképpen dől a levegő, és ami rosszabb, hideg, miközben két oldalt meleg levegő jön. (Ráadásul el sem lehet zárni, valószínűleg kosz van a flepni alatt, de ez mellékes.) Mi okozhatja ezt, fűtéscsap? Ebben a témában némileg vakon vagyok. :) Előre is köszi!

Egyébként, hogy bemutatkozzak, az autót tegnapelőtt vásároltam, '94es 117 lóerős 1.6, remek vétel volt, kvázi hibátlan az autó, kívül, belül, műszakilag, harmadik tulaja lettem. :)
U.i.: Színében hasonul vd1234-éhez (-meg évjáratban.) :)

Üdv a fórumon!

Örülök, és nem akarom elrontani az örömödet, de egy fontos dolgot le kell írjak.
Mivel 94-es, ezért már most javaslom, hogy figyeld az olajfogyasztást!
Ezen kívül, ha a karbantartást megkapja, várhatóan nem sok bajod lesz vele :)

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10454 Dátum: 2017.01.12 12:45:12 »
Olvastam még a konkrét példány kiszemelése előtt, hogy a japánok hajlamosabbak rá, köszi a tanácsot, ezekre figyelek.. meg a karbantartás is meglesz természetesen. :)