Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680941 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9600 Dátum: 2015.01.25 15:29:45 »
Szia
A tankon lévő csatihoz nagyon könnyen hozzá lehet férni
Méghozzá első lépésként vedd fel a hátsó ülés alját,mely határozott felfelé irányuló rántásokból álljon ugyanis patentek fogják a kasztnihoz
Második lépés:látsz magad előtt 4 db lemezcsavart,tekerd ki őket és máris szabaddá válik a csati

Az óracsoport pedig a következőképp kivehető
Alulról nézve látsz két csavart,tekerd ki őket,és a kormányoszlop felőli részen találhatóak a patentok enyhe húzással el kell engedjék a burkolatot
Ha ez megvan további négy csavart kell kiszedned a mi szemből látszanak
A csatik az óracsoportba illeszkednek nagyon rövid kábelekkel,tehát csak egyet tudsz egyszerre lehúzni
Három van belőlük :yes:

Remélem tényleg csak kontakt hiba van és nem a műszer,vagy a tankban lévő jeladó a rossz :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.25 15:32:35 írta Zsolt79 »
Today Tomorrow Toyota

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9601 Dátum: 2015.01.26 08:31:23 »
Eneos 10W 40-et .Gyújtáskábelt szerinted cseréljek?

Szia!
Próbáld megtisztítani kívülről a gyújtáskábeleket,pipákat /pl.: meleg szappanos vízzel átmosni/ -,száradás után kend át azokat szilikonzsírral vagy fújd be szilikonsprayjel!  A gyertya odúkat is takarítsd ki, oda is szilikont juttass! A megtisztított elosztóra, trafóra is fújj szilikonspray-t, elosztófedél belsejében, rotoron ugyanígy elvégezhető, elvégezendő! Esetleg összerakás után átfújhatod fentieket szilikonsprayjel. 4-5 évente vagy újabb tünet jelentkezésekor érdemes megismételni a "kúrát".
Persze ez nem segít, ha kábelszakadás van... a szilikon áthúzás ellen véd, nagyon jó elektromos szigetelő anyag.
 9 éve az enyém is rakoncátlankodott, így gyógyítottam. Azóta is azok a gyújtás alkatrészek vannak, igaz lassan az iridium-gyertyák csere érettek lesznek.
Sok sikert!

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9602 Dátum: 2015.01.26 16:08:51 »
Üdv Kamikaze
Hogyan tudok képet feltölteni?


juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9603 Dátum: 2015.01.26 16:42:01 »
Szia!
Próbáld megtisztítani kívülről a gyújtáskábeleket,pipákat /pl.: meleg szappanos vízzel átmosni/ -,száradás után kend át azokat szilikonzsírral vagy fújd be szilikonsprayjel!  A gyertya odúkat is takarítsd ki, oda is szilikont juttass! A megtisztított elosztóra, trafóra is fújj szilikonspray-t, elosztófedél belsejében, rotoron ugyanígy elvégezhető, elvégezendő! Esetleg összerakás után átfújhatod fentieket szilikonsprayjel. 4-5 évente vagy újabb tünet jelentkezésekor érdemes megismételni a "kúrát".
Persze ez nem segít, ha kábelszakadás van... a szilikon áthúzás ellen véd, nagyon jó elektromos szigetelő anyag.
 9 éve az enyém is rakoncátlankodott, így gyógyítottam. Azóta is azok a gyújtás alkatrészek vannak, igaz lassan az iridium-gyertyák csere érettek lesznek.
Sok sikert!
Köszi az infót!
Normálisan megy a kocsi nem venni észre hogy gond van a gyújtó kábellel"hidegen egy kicsit mindha rángatna"! Csak akkor húz át ha lehúzom a gyertyapipát, és az oldalán húz át a pipánál.
Megcsinálom amit mondtál azt meglátjuk!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9604 Dátum: 2015.01.26 20:06:49 »
Szia!
Próbáld megtisztítani kívülről a gyújtáskábeleket,pipákat /pl.: meleg szappanos vízzel átmosni/ -,száradás után kend át azokat szilikonzsírral vagy fújd be szilikonsprayjel!  A gyertya odúkat is takarítsd ki, oda is szilikont juttass! A megtisztított elosztóra, trafóra is fújj szilikonspray-t, elosztófedél belsejében, rotoron ugyanígy elvégezhető, elvégezendő! Esetleg összerakás után átfújhatod fentieket szilikonsprayjel. 4-5 évente vagy újabb tünet jelentkezésekor érdemes megismételni a "kúrát".
Persze ez nem segít, ha kábelszakadás van... a szilikon áthúzás ellen véd, nagyon jó elektromos szigetelő anyag.
 9 éve az enyém is rakoncátlankodott, így gyógyítottam. Azóta is azok a gyújtás alkatrészek vannak, igaz lassan az iridium-gyertyák csere érettek lesznek.
Sok sikert!

Azért a belsejébe ne szilikont fújjon, hanem valami víztaszító kontaktsprayt, de leginkább semmit!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9605 Dátum: 2015.01.26 20:23:16 »
Azért a belsejébe ne szilikont fújjon, hanem valami víztaszító kontaktsprayt, de leginkább semmit!

Nekem semmi problémát nem okozott,pedig nem sajnáltam a belsejétől sem a szilikont, ami egyébként víztaszító hatással is bír,legalább annyira, mint a kontaktspray.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9606 Dátum: 2015.01.26 20:36:48 »
Közben találtam utángyártott gyujtás kábelszettet.Tesla 14000-ft.
De még várok hátha lesz bontóba gyári!
Bekentem silikonzsirral majd reggel meglátjuk.A belsejét azt nem!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9607 Dátum: 2015.01.26 21:44:17 »
Ha jól emlékszem, anno Tesla (USA?) kábelszettet vettem én is.
Unixban 10e volt akcióban pár éve.
Szép piros, tiszta tuning stílus.
Nem rossz.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9608 Dátum: 2015.01.27 05:11:00 »
Közben találtam utángyártott gyujtás kábelszettet.Tesla 14000-ft.
De még várok hátha lesz bontóba gyári!
Bekentem silikonzsirral majd reggel meglátjuk.A belsejét azt nem!

Ha a pipák nehezebben jöttek ki, esetleg rozsdafoltosak voltak, érdemes azokkal és fészkükkel is pepecselni kicsit. Meglátod, egy klasszissal jobb lesz!

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9609 Dátum: 2015.01.27 11:35:46 »
Hát jobb lett! Nincs rángatás jól megy a kocsi!
De viszont úgy néz ki hogy a termosztát elszált.
Alapjáraton alig jön fűtés! Csak nagyobb fordulaton! Hazaérek megvan a programom megint!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9610 Dátum: 2015.01.27 11:53:42 »
Ez a jelenség NEM a termosztát miatt van
Hanem levegős a rendszer :yes:
Nekem is pont ezt produkálta néhány hete mikor sajna bekásásodott a hűtővizem
Nagynehezen lecseréltem,de alapjáraton csak hideget nyomott be az utastérbe,mihelyt adtam egy kis gázt rögtön elkezdett melegebbet fújni
Tehát kicsit szórakozni kell vele:folyamatosan figyeld a kiegyenlítőben a szintet és mindíg tölts utána ha fogy
Előbb utóbb megszűnik a jelenség ;)
Today Tomorrow Toyota

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9611 Dátum: 2015.01.27 12:11:46 »
Ok megnézem. A fűtéscsapnál egy kicsit csepeg a víz.lehet ettöl is?
Ma mindenképp megszüntetem a problémát!
Köszi!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9612 Dátum: 2015.01.27 15:00:34 »
Hát jobb lett! Nincs rángatás jól megy a kocsi!
De viszont úgy néz ki hogy a termosztát elszált.
Alapjáraton alig jön fűtés! Csak nagyobb fordulaton! Hazaérek megvan a programom megint!

Ne búsulj, van ez így használt autó vásárlása után! Viszont a "Totoját",ha 1x rendbevágod, évekig hűséges társad lesz! 

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9613 Dátum: 2015.01.28 00:40:52 »
Múlt héten vettem (23-án) egy 1995-ös 2.0 GLi (japán gyártású még) Carinát. Nyugdíjas volt az eladó, 187 345 km-rel. Borzasztó nagy reményekkel és izgalommal vágtam neki a Balatonnak (26.-án), Martonvásár előtt 4 km-rel felforrt a hűtővízem, a motorban éreztem nincs erő, alapjárat nem egyenletes, a hőfokmérő a pirosban. Azonnal leálltam, amikor kihűlt a motor lassan beevickéltem Martonvásárra, és ott ajánlották SOS a Spec-Véd Bt. szervízt segítségűl. Szerelők ki, lecsavarták a hűtőtartály kupakját, gázt adtam a hűtőfolyadék a hűtögumicső végén folyt a motorblokkra. Hengerfejes, mondták a fiúk, lehet hogy repedt a hengerfej, de ezt csak a szétszerelés után tudják megmondani. Hozzátették, egy métert se menjek a Carinával, hagyjam ott, javítási kalkulált költség (hengerfej repedés esetén hegesztés, sikköszörülés, új vezérmű-szíj, olajak, egyéb anyagdíjak zusamenn 200 ezer Ft. Rosszul lettem, otthagytam a kocsit és várom a telefont, hogy mi a hiba? 2 nap óta még nem jelentkeztek. Mit tegyek? Kérlek Benneteket adjatok tanácsot. Előre is nagyon köszönöm, Balaton mellett lakom, 70 éves vénember vagyok (de nem hülye - még). Egy nagyon megbízható Carina szerelő kellene, aki korrekt, érti a szakmáját és nem vág át. Első topicom ez, lehetett volna vidámabb is, de a 2015-ös év számomra nagyon sz....l kezdődik. Talán elnézítek nekem ezt a kis kesergést és megértitek egy vén 70 éves kisnyugdíjas panaszát. Köszi, hogy befogadtatok egyébként, őszínte barátsággal.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9614 Dátum: 2015.01.28 08:51:23 »
Múlt héten vettem (23-án) egy 1995-ös 2.0 GLi (japán gyártású még) Carinát. Nyugdíjas volt az eladó, 187 345 km-rel. Borzasztó nagy reményekkel és izgalommal vágtam neki a Balatonnak (26.-án), Martonvásár előtt 4 km-rel felforrt a hűtővízem, a motorban éreztem nincs erő, alapjárat nem egyenletes, a hőfokmérő a pirosban. Azonnal leálltam, amikor kihűlt a motor lassan beevickéltem Martonvásárra, és ott ajánlották SOS a Spec-Véd Bt. szervízt segítségűl. Szerelők ki, lecsavarták a hűtőtartály kupakját, gázt adtam a hűtőfolyadék a hűtögumicső végén folyt a motorblokkra. Hengerfejes, mondták a fiúk, lehet hogy repedt a hengerfej, de ezt csak a szétszerelés után tudják megmondani. Hozzátették, egy métert se menjek a Carinával, hagyjam ott, javítási kalkulált költség (hengerfej repedés esetén hegesztés, sikköszörülés, új vezérmű-szíj, olajak, egyéb anyagdíjak zusamenn 200 ezer Ft. Rosszul lettem, otthagytam a kocsit és várom a telefont, hogy mi a hiba? 2 nap óta még nem jelentkeztek. Mit tegyek? Kérlek Benneteket adjatok tanácsot. Előre is nagyon köszönöm, Balaton mellett lakom, 70 éves vénember vagyok (de nem hülye - még). Egy nagyon megbízható Carina szerelő kellene, aki korrekt, érti a szakmáját és nem vág át. Első topicom ez, lehetett volna vidámabb is, de a 2015-ös év számomra nagyon sz....l kezdődik. Talán elnézítek nekem ezt a kis kesergést és megértitek egy vén 70 éves kisnyugdíjas panaszát. Köszi, hogy befogadtatok egyébként, őszínte barátsággal.

Szia!
A hűtősapka lecsavarásával megállapítani a hengerfejesség tényét -ha csak nem láttak, láttatok olajat a hűtővízben-, valóban felületes, lehúzás-gyanús!! Persze, hogy folyt a hűtőfolyadék, a vízpumpa dolgozott!
A hiba kezdetekor, mikor megállásra kényszerültél, folydogált a hűtővized valahol? A kiegyenlítő tartályban jó volt a szint? Olajpálcát kihúzva esetleg habos, szürkés színű volt az olajad? Kiegyenlítő tartályban olaj jelenléte?
Közvetlenül a hiba jelentkezése előtt nem álltál meg pihenni kicsit, a hűtőrendszer visszahűlésének erejéig? Lehet, csak a termosztátod ragadt meg... Szerintem hívd fel a szervizt, érdeklődj, ha nem kezdtek még hozzá, állítsd le a projektet, és egy normálisabb szerelővel diagnosztizáltatni, javíttatni a hibát. Ugyanakkor, sajnos meglehet, tényleg hengerfejes, bár ennyi km-el kicsi az esélye.
Jó szerelő ügyben a fórumtársak hátha tudnak majd segíteni!
Sok sikert,jó egészséget!