Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680895 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6825 Dátum: 2012.06.24 10:37:49 »
Tudja valaki,hogy a 2001-es ave-ban le van-e relézve a gyújtáskapcsoló? A cikket olvasva úgy gondolom,hogy ha nincs akkor érdemes megcsináltatni. Sokan szidják a valeo termékeket,nekem a másik autómban a gyújtáskapcsoló valeo.A 27-év használat alatt annyi gondom volt vele hogy az eredeti kulcs már annyira elkopott,hogy elkezdett akadozni.Megkerestem a évekkel ezelött készített  másikat azóta nincs probléma.. :clap:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6826 Dátum: 2012.06.24 16:57:10 »
Na meglett a baj, hála Istennek! :clap:
Most ugyan csak wd40 van itthon, de ez is kipucolta a kapcsolókból a rengeteg koszt. Hihetetlen, mennyi volt bennük!
Javítottam a testelésen is, de amíg nem áztattam-járattam szét a kapcsolót, nem csinált az semmit.
Most egyelőre jónak tűnik, ha megint nem jelez, megpróbálok valami más anyagot is  :yes:


Most hogy mondod, én is beáztattam, azóta müködik.

Erno

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6827 Dátum: 2012.06.27 13:07:07 »
Sziasztok!

Van egy 96-os toyota carinám. Tönkre ment benne a sebességmérő ami elég zavaró. A fordulatszámmérő működik. Szervizben csak annyit mondtak, hogy valószínűleg a jeladó ment tönkre.  Nem értek hozzá. Tudnátok segíteni, hogy milyen jeladó ez pontosan (keréksebesség ...) és hol lehet ilyenhez jutányosan hozzájutni? Köszönöm.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6828 Dátum: 2012.06.27 13:28:15 »
üdv!
A probléma okai lehetnek:
- sebességjeladó
- sebességmérő óra
- a kettö közti vezetékelés

A legegyszerübb ha egy 12V -on használható diódával megvizsgálod a jeladót, illetve ezzel a vezetékelés is kizárható.

A jeladó a váltó tüzfal felöli oldalán van, egy 3 lábú csatlakozóval.
A kerék forgásával arányos számú négyszögjeleket küld az óra felé.
Legkönnyebb a jeladóról lehúzni a vezetéket és segédkábellel összekötni a csatlakozóval a + - miatt a jelszálra pedig a Led pozitiv lábát, a másik lábat akku negativra. A jeladó csak gyújtáson müködik!

Bal elsö kerék felemel és kereket forgatva (kézzel nehézkes) 5.-ben ráengeded óvatosan a kuplungot ekkor a lednek villognia kell!

Ha ez oké, akkor benn a km óra stekkerében kell ugyanúgy a ledet bekötni és hamar kiderül a bibi!
A km óra visszajelzőinek ledezése tönkreteszi a sebességmérőt!!!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6829 Dátum: 2012.06.27 13:57:20 »
Erno!

Néhány éve a Cintroen Berlingommal játszottam ezt el. "Azt mondták, hogy a jeladó"  Megvettem, nem az volt. Ekkor jutott eszembe a régi Haudek műhely.  http://www.automuszer.eu/
Az óra halt meg. Itt megjavították. Nem is kértek sokat.
Ha Kamikaze leírása után sem tudod a hiba okát, akkor ezt a céget tudom ajánlani mielőtt vakon bevásárlásokba kezdenél.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6830 Dátum: 2012.06.27 14:43:24 »
ITT a leírás. 46-49. oldal.    Pl. BE-52 bal alsó részben "Speed Sensor.

Erno

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6831 Dátum: 2012.06.27 15:59:41 »
köszönöm mindenkinek a segítséget.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6832 Dátum: 2012.06.27 22:54:52 »
Haudek 8-16E-ért javitja, a hiba okától függöen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6833 Dátum: 2012.06.28 17:46:03 »
Üdv!

Ma nem figyeltem, és elforgattam a motort szabályzásig.
Semmit nem vettem észre utána, mennyire bírja ezt a gép? FUBA esetleg?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6834 Dátum: 2012.06.28 21:40:23 »
Üdv!

Ma nem figyeltem, és elforgattam a motort szabályzásig.
Semmit nem vettem észre utána, mennyire bírja ezt a gép? FUBA esetleg?

Simán bírja! Nem lesz semmi baja, ne félj. Írtam régebben, hogy amikor benne hagytak a légszűrőházba egy kábelkorbács műanyag kötözőt és felszívta a motor, de megakadt a pillangószelepnél, kitámasztva azt, leszabályzáson pörgött a motorom vagy fél órát. Úgy mentem vissza vele a szervizbe és még az udvaron is úgy hagytam, had lássák a szerelők mit csináltak...tehát bírja...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6835 Dátum: 2012.06.28 21:43:19 »
Simán bírja! Nem lesz semmi baja, ne félj. Írtam régebben, hogy amikor benne hagytak a légszűrőházba egy kábelkorbács műanyag kötözőt és felszívta a motor, de megakadt a pillangószelepnél, kitámasztva azt, leszabályzáson pörgött a motorom vagy fél órát. Úgy mentem vissza vele a szervizbe és még az udvaron is úgy hagytam, had lássák a szerelők mit csináltak...tehát bírja...
Szuper, köszi a választ!  :clap:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6836 Dátum: 2012.06.28 22:59:47 »
Fuba!
Én biztos nem birtam volna úgyhagyni, nem lett volna szivem...

VD1234!
Valóban ne aggódj, semmi probléma nem lesz. A Carina amúgy is magas fordulaton él, ugye 5200rpm a max nyomaték, illetve 6000rpm a max teljesitményleadás fordulata. Gondolom ott érezted te is a lovakat, ezért szabályzott.

Amúgy a szabályzás, hivatalos nevén a maximális fordulatszám határolás, be van kalkulálva a motor müködésébe, számoltak vele a tervezõk.
Ez egy elöre meghatározott fordulatszám-maximum, amit ha elér a motor, az Ecu ha jól tudom minden második befecskendezési adagot elveszi, nem engedi "szétpörögni" a motort.

Amúgy versenyeztél tán, hogy elszaladtak a lovak? :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6837 Dátum: 2012.07.02 22:00:38 »
Annyira jól megy a Carinám, minden nap meglepődök. Szeretem ezt az autót na. Csak a fék még mindig a gyenge láncszem.
Sikerült bevasalnom a Remsa első fékbetéteket. Dicsértem, hogy pl. jobb mint a Textar, de még mindig kevés (és nagyon büdös és füstöl). Nem Indiában gyártják az indiánok?  [rohog] Mert leadott valami füstjelet de nem értettem mit. A szomszéd autóban sem indiánok ültek, mert ők sem értették. Azt hiszem egyébként, hogy a spanyolok gyártják. Beszippantottam egy keveset belőle, remélem nem kapok spanyol náthát!  [rohog]
Már a kolléganőm is Carina-E-t szeretne, ha tudtok egy jót, ne kíméljetek.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6838 Dátum: 2012.07.04 18:07:13 »
Mély tisztelettel üdvözlök mindenkit.
Friss regisztrált ügyfél vagyok ezen a fórumon, és látva a sok szakértő hozzászólást bízom benne, hogy tudtok majd nekem segíteni.
Áprilisban sikeresen kiütötték alólam a kocsimat immáron ez volt a második alkalom az életemben. Ezek után úgy döntöttem, hogy veszek egy viszonylag olcsóbb, de mindenki által dícsért Carinát. Ezidáig még nem volt Toyotám, úgyhogy csak most ismerkedek a márkával.
Az előző tulaj nem nagyon volt igényes a kisebb hibák kijavítására, úgyhogy én szeretném rendbe rakni akár a ti segítségetekkel. Ezt a fórumot a 100-ik oldalig olvastam, de addig is rengeteg információt szereztem be a kocsiról.
A teljesség igénye nélkül a hibák a kocsin:
- a kipufogó felfogató gumik megereszkedtek, így menet közben berezonál. A Lángnál vettem gumikat hozzá, de amikor elkezdtem leszerelni, akkor lepődtem meg, hogy a gumi egybe van van szerelve a felfogató fémházzal, így csak a gumit kicserélni lehetetlen. Lehet így egybeszerelve kapni valahol vagy csak bontottan?
- a napfénytetőn a vezetősín eltört (bontottban megoldható)
- jobb hátsó ajtónál beázik ( a belső nylon felragasztásával megoldódott)
- hidegen beindítva - függetlenül attól, hogy 35 fok meleg van - a szívató 1500 felett pörgeti a motort, amíg el nem éri az üzemi hőfokot a motor. Ez normális dolog? Amúgy az is normális, ha a motor nagyon gyorsan eléri az üzemi hőfokot?
- a belső ventillátor a 3-dik fokozattól felfelé morog. Ezzel mit lehet csinálni?
- egyszercsak az ABS visszajelző lámpa nem aludt el, de az ABS működik. Ezt mi okozhatja?

Egyenlőre ennyi.

Remélem a kérdések érthetőek voltak, és a válaszokat meg mihamarabb közlitek velem:)           

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6839 Dátum: 2012.07.04 21:20:10 »
Üdv a fedélzeten!
Remélem, nem bánod meg a választásodat! Mi itt azon vagyunk, hogy minél tovább tartsanak ezek a jól megkonstruált masinák. Egy-két dologban segíthetek infóval, többiben jönnek a tapasztaltabbak. Annak idején én is a csetresz dolgok javításával kezdtem, de lényegileg nincs is más! 
A kipufogó gumikat a tartó konzolok lecsavarásával lehet cserélni, ezek azonban igencsak be tudnak rohadni.
Az 1500 feletti indulás kicsit sok: eltömődött alapjárati szelepre/fojtószelepre utal. Érdemes az egész fojtószelepházat megpucolnod. Négy csavar az egész. Ha a másik topikban visszaolvasol kicsit, lesz róla szó.
Ebben a melegben valóban gyorsan melegszik a motor. A toyókra egyébként is jellemző, hogy gyorsan bemelegednek.
A ventilátorzaj sajnos ilyen: szétszedtem már, de nem csapágyzaj, hanem  a légáram okozza a járat kiképzése miatt. Együtt kell élni vele :hug:
ABS: passz. Talán érintkezési hiba - ez legalábbis a műszerfalban előfordul.