Kedves dgatto!
Mintha én írtam volna a motorom állapotáról...!
Megkérnélek valamire:
Belenéznél a hengerekbe a gyertyanyílásokon keresztül? Meg hogy milyen a gyertyák színe, az is érdekelne. Az enyémben a 3-as eszi az olajat, a dugó tetején tocsog az olaj, a gyertya fekete. A többi dugó teteje száraz, a gyertyák tiszták.
Az előző tulaj 10w40-nel ment vele 308.000 km-t
Én mostanában szeretném megcsinálni, ezért leírom összefoglalásképpen:
Most nemrég találtam a vaterán Mahle gyűrűszettet 11.000Ft-ert kaptam meg. Ezek kemény gyűrűk állítólag:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/toyota_carina_e_1_6_16_v_komplett_gyurukeszlet_1570225691.htmlSzerintem külföldről rendelték, amúgy márkaszervízben van gyári (horror áron), de talán a fekmester.hu-n is van, azt nem tudom, milyen.
A felső tömítéskészlet, hengerfej-csavar készlet (mindkettő Elring), Ina vezérlésszett, Dayco hosszbordásszíjak olyan 60 ezer a Bárdinál. Néhány segítőkész Kolléga itt a fórumon rendelkezik kedvezménnyel, így akár 36000-ért is megkaphatod a fentieket.
Egy jó leírás még kellhet:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdfHengerfej felújításhoz jól jön még egy kis csiszolópaszta, meg szelepszárszimering-fogó, és egy szeleprugó-összenyomó. Meg egy jó szerszámkészlet-csomag és nyomatékkulcs meg gyűrű-összehúzó is elkel. Meg egy akna, esetleg egy komolyabb emelő, mert fekve nagyon kiábrándító...
Valószínűleg pár hézagállító lapkát is kell venni (7-800 pénz/db), szakálmetálnál van.
Ahogy lesz időm, neki szeretnék állni megcsinálni, minden cucc itt figyel már hála Istennek. Ha van tapasztalatod, nem akkora ördöngösség.
Ha szerelő csinálja, akkor bizony sokért fogja, elég nagy munka. Én itthon elszórakozok rajta, talán még Öcsém is segít majd
Szóval ha tudod, egyeztessünk, nálad van-e tocsogós henger, nagyon érdekelne
A régi beépítéséről: (kicsit OFF)
Öcsém Nexiájához vett egy alkatrészautót, aminek a motorja olyan 8 éve nem ment. A dugók jobb állapotban voltak, mint a rendes autójáé. Egy gyűrű sem volt leragadva! A gyűrűket lecserélte (azok pont kopáshatáron voltak), dugók hajtókarral együtt mentek át az alkatrészautóból a rendes autójába. A csapágyakat persze átcserélte bennük. Ha nem full rozsda, és nincs leragadva, meg nem kopott, elvileg át lehet rakni, de egy gyűrűhorony-pucolás után a gyűrűcsere az igazi talán: a dugó nem, de a gyűrűk korrodálhatnak az állásban. Neki most jó, hála Istennek.
Annyit rontottam el, hogy a termosztátban van egy fityegő elem, ami sajnos felül volt, és bebillent, kitámasztotta a tányért, és nem zárt a termosztát. Ha nem így fordítom, semmi baj, erre figyelni kell, ha fekszik a termosztát, és a Carinánál is fekszik. De ez szerintem a termosztát hibája, mert olyan helyre tették, meg olyan hosszú az a pöcök, hogy be tud támasztani.