Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 422119 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Klímás Topic
« Válasz #195 Dátum: 2006.08.01 15:05:06 »
Idézetet írta: "Peter"
Reszvetem az autod miatt...
Nagyon sajnalom.

Persze hogy emlekszem rad, azert is kaptam fel a fejem erre.
Az automat nem fogod latni, mert miota elolvadt a ho motorral jarok. Egeszen addig amig megint le nem esik a ho :)
5 korul tervezem hazaindulni, majd lesem a Corollat!


Köszi

Sztem ha innen 5-kor elindulok, akkor BP kiváló közlekedési lehetõségeit figyelembe véve fél 6 körül érek oda.
De majd sasolj a C épület oldalsó bejárata és a T-Online/HP épület fõbéjárata között a "Tûzoltü felvonulási út megállni tilos" részen :-)
Majd lesem a motorosokat és ma nem rakom akkor ki a kaszát  :nagymosoly:
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Klímás Topic
« Válasz #196 Dátum: 2006.08.01 16:19:13 »
Valszeg akkor mar otthon leszek. Doksit kell irnom, es aztat nagyon nem birom  :hipnozis:
Mar teljesen kivagyok, ugyhogy nemsoka pattanok a motorra.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Klímás Topic
« Válasz #197 Dátum: 2006.08.01 16:26:55 »
Idézetet írta: "Peter"
Valszeg akkor mar otthon leszek. Doksit kell irnom, es aztat nagyon nem birom  :hipnozis:
Mar teljesen kivagyok, ugyhogy nemsoka pattanok a motorra.


OK akkor majd legközelebb. A héten még a Corollával, jövõ héttõl meg már remélem a TS Yarissal. Szürke, ugyanazon a helyen. Köszönj rám mert különben motoronnem fogok felfigyelni rád
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Klímás Topic
« Válasz #198 Dátum: 2006.08.01 16:44:49 »
Idézetet írta: "SZegecs"
OK akkor majd legközelebb. A héten még a Corollával, jövõ héttõl meg már remélem a TS Yarissal. Szürke, ugyanazon a helyen. Köszönj rám mert különben motoronnem fogok felfigyelni rád


OK, figyelek majd!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Klímás Topic
« Válasz #199 Dátum: 2006.08.30 11:58:51 »
Az AB-ben volt a minap egy klíma-teszt , eléggé érdekes eredményekkel . Többféle típust teszteltek , különbözõ külsõ hõmérsékletek között . Nem az utcán , hanem próbapadon , hogy az eredmények precízen összevethetõek legyenek ; a külsõ menetszelet is szimulálták , tehát a körülmények hasonlítottak a valóságoshoz . A lényeg : azért a mai modern klímák is tudnak jelentõs túlfogyasztásokat okozni ; viszont ami ezt a legjobban befolyásolja , az a külsõ hõmérséklet , lévén minél melegebb van , annál erõsebben kell hûteni , és annál több motorteljesítményt "szív" emiatt a klímakompresszor . És akkor az adatok ...

Fiat Panda 1.1 benzin : 50 kmh sebességnél fogyasztás 20 fokon klíma nélkül 4.12 , klímával 4.2 liter ; 28 fokon 4.03 liter ill. 4.41 liter ; 33 fokon 3.98 liter ill. 4.51 liter . 100 kmh : 20 fok 5.95 l ill. 5.98 l ; 28 fok 6.02 l ill. 6.55 l ; 33 fok 5.86 l ill. 6.65 l (ez 0.79 l plusz !)

VW Golf 1.4 benzin : 50 kmh 20 fok 4.4 l ill. 4.71 l ; 28 fok 4.31 l ill. 4.77 l ; 33 fok 4.25 l ill. 5.18 l (plusz 0.93 l !) . 100 kmh 20 fok 5.58 l ill. 5.74 l ; 28 fok 5.52 l ill. 5.79 l ; 33 fok 5.47 l ill. 6.16 l .

Opel Zafira 1.9 CDTI : 50 kmh 20 fok 3.38 l ill 4.00 l ; 28 fok 3.27 ill 3.93 l ; 33 fok 3.26 ill 4.09 l (ez 25.8 % plusz !) . 100 kmh 20 fok 4.42 l ill 4.74 l ; 28 fok 4.34 l ill 4.72 l ; 33 fok 4.35 l ill 4.84 l .

Mercedes C 220 CDI : 50 kmh 20 fok 3.37 l ill 3.52 l ; 28 fok 3.38 l ill 3.65 l ; 33 fok 3.39 l ill 3.80 l . 100 kmh 20 fok 4.50 ill 4.57 l ; 28 fok 4.43 l ill 4.59 l ; 33 fok 4.37 l ill 4.53 l (ez csak 0.16 l plusz!) .

A magyarázata annak , hogy a Mercedesnél miért annyival kisebbek a pluszok , abban keresendõ , hogy ez a típus "intelligens" kompresszorral van szerelve , amely a körülmények függvényében képes a sûrítési arányát változtatni , és ezzel persze a motorról levett teljesítményt is csökkenteni . De ilyen klímák ma még jellemzõen csak a hasonló árfekvésû autókban találhatók .

(Amúgy nem tartozik szorosan a témához , de figyelemre méltóak az 50 kmh sebességhez tartozó fogyasztásértékek - mindezek ötösben jöttek ki , természetesen . OK , a valóságban igen ritkán lehet 50-nel ötösben folyamatosan haladni - ettõl függetlenül mindez ékesen bizonyítja , hogy a fogyasztásnak mennyire jót tesz , ha az ember minél hamarabb a lehetõ legmagasabb fokozatba kapcsol . Emellett érdekes az is , ahogy a külsõ hõmérséklet néha eléggé észrevehetõen befolyásolja a fogyasztást - mármint klíma nélkül is .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Klímás Topic
« Válasz #200 Dátum: 2006.08.30 12:33:02 »
Ezek szerint magasabb hõmérsékleten kisebb a fogyi benzines esetben, és a klíma többet fogyaszt, tehát valamilyen szinten kioltják egymást. -10ben akkor még többet fogyaszt a már bemelegített kocsi? Én is szeretek minél hamarabb felkapcsolni amúgy, 55-el óra szerint 1500-as fordulaton el lehet lenni a Corival. Mondjuk nekem nincs klímám, csak paraszt verzió. Amúgy én azzal tudok sokat spórolni fogyiban, hogy a külvárosban 2* 3* akkora követési távot hagyok, mint kellene, és akkor nem kell fékezgetni, hanem állandó tempót lehet tartani. Ilyenkor a Yaris 2,5 litert is ír ki néha.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Klímás Topic
« Válasz #201 Dátum: 2006.08.30 14:54:09 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ezek szerint magasabb hõmérsékleten kisebb a fogyi benzines esetben, és a klíma többet fogyaszt, tehát valamilyen szinten kioltják egymást. -10ben akkor még többet fogyaszt a már bemelegített kocsi? Én is szeretek minél hamarabb felkapcsolni amúgy, 55-el óra szerint 1500-as fordulaton el lehet lenni a Corival. Mondjuk nekem nincs klímám, csak paraszt verzió. Amúgy én azzal tudok sokat spórolni fogyiban, hogy a külvárosban 2* 3* akkora követési távot hagyok, mint kellene, és akkor nem kell fékezgetni, hanem állandó tempót lehet tartani. Ilyenkor a Yaris 2,5 litert is ír ki néha.


Hát ki épp nem oltják egymást , mert a fogyi a meleg hatására 1-1.5 deciket csökken , míg a klíma jópár decit , néha közel litert rádob , fõleg nagy melegben . Amúgy a cikk magyarázó szövegrészében szerepelt az a tanács is , hogy ha az ember , miután lehûtötte már a klíma az utasteret , kicsit visszábbveszi a hõfokot és a ventillátort is , azzal lehet spórolni . "Okosabb" , drágább autókba szerelt klímák (mint a tesztben a Mercié) ezt megteszik maguktól is , de fõleg a manuálisaknál , meg az egyszerûbb autók automata klímái esetében is jobb , ha az ember ezt maga végzi el .

Fogyasztás : jól mondod , minél egyenletesebb a haladás , annál kisebb a fogyi . Aki elõrelátóan megy és ennek köszönhetõen kevesebbet fékez (és utána kevesebbet gyorsít) , az spórol a leginkább . És mindig , amilyen hamar csak a helyzet lehetõvé teszi  :arrow: FELKAPCSOLNI ! Kis fordulatszám egyenlõ kis fogyasztás . Teszem azt , ha adott egy domb , amelyen az autó felmegy négyesben padlógázzal , vagy hármasban kábé háromnegyed gázzal , akkor négyesben fog kevesebbet enni , a padlógáz ellenére is (régi karbis gépekre ez nem vonatkozik) . Valaki , valahol , korábban leírta , hogy van egy alsó határ , amely alatt már kisebb fokozatban kevesebbet fog enni az autó . Ezek a mendemondák az "optimális fordulatszám-tartományról" . Ez (a használható fsz-tartományon belül) a fogyasztásra nézve nem igaz - teljesen logikátlan is , elvégre ha több munkaütem esik adott úthosszra , akkor az elhasznált üzemanyag mennyisége is nagyobb lesz .

(Én amúgy a Camryvel 55-el már nem tudok ötösben menni -illetve legfeljebb lejtõn- , mert ott már csak 1200-as a fordulat , és ha ilyenkor ötösben gyorsítani próbálok , akkor a motor csúnyán brummogni és rezonálni kezd , magyarul ez már sok neki . Úgy kísérleteztem ki , hogy ötödikben nagyjából 60 és a hozzá tartozó cirka 1350-es fordulat a használható tartomány alsó határa . Alacsonyabb fokozatokban ez persze lejjebb van , hármasban pl. már simán fölhúz 1200-ról , kettesben 1000-rõl is .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Klímás Topic
« Válasz #202 Dátum: 2006.09.02 08:13:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Teszem azt , ha adott egy domb , amelyen az autó felmegy négyesben padlógázzal , vagy hármasban kábé háromnegyed gázzal , akkor négyesben fog kevesebbet enni , a padlógáz ellenére is (régi karbis gépekre ez nem vonatkozik) . Valaki , valahol , korábban leírta , hogy van egy alsó határ , amely alatt már kisebb fokozatban kevesebbet fog enni az autó . Ezek a mendemondák az "optimális fordulatszám-tartományról" . Ez (a használható fsz-tartományon belül) a fogyasztásra nézve nem igaz - teljesen logikátlan is , elvégre ha több munkaütem esik adott úthosszra , akkor az elhasznált üzemanyag mennyisége is nagyobb lesz .


Itt OFF, de: Nem tudom jól értem-e - ha nem, majd szólsz -, de ezzel nem értek teljesen egyet. Nekem a közeli emelkedõn a Corolla felmegy 4-ben kb. 1500-as fordulaton és 3-ban kb. 2000-rel. Ilyenkor a fogyi nagyjából fél literrel kevesebb, ha négyesben van - 1.4-es motor. Ha nem errõl beszéltél akkor bocs.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Klímás Topic
« Válasz #203 Dátum: 2006.09.02 14:45:28 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Teszem azt , ha adott egy domb , amelyen az autó felmegy négyesben padlógázzal , vagy hármasban kábé háromnegyed gázzal , akkor négyesben fog kevesebbet enni , a padlógáz ellenére is (régi karbis gépekre ez nem vonatkozik) . Valaki , valahol , korábban leírta , hogy van egy alsó határ , amely alatt már kisebb fokozatban kevesebbet fog enni az autó . Ezek a mendemondák az "optimális fordulatszám-tartományról" . Ez (a használható fsz-tartományon belül) a fogyasztásra nézve nem igaz - teljesen logikátlan is , elvégre ha több munkaütem esik adott úthosszra , akkor az elhasznált üzemanyag mennyisége is nagyobb lesz .


Itt OFF, de: Nem tudom jól értem-e - ha nem, majd szólsz -, de ezzel nem értek teljesen egyet. Nekem a közeli emelkedõn a Corolla felmegy 4-ben kb. 1500-as fordulaton és 3-ban kb. 2000-rel. Ilyenkor a fogyi nagyjából fél literrel kevesebb, ha négyesben van - 1.4-es motor. Ha nem errõl beszéltél akkor bocs.


Szerintem ugyanazt mondjuk :) ... te is azt írod , hogy ugyanazon a dombon négyesben kevesebb a fogyasztás , mint hármasban (holott nyilván négyesben nagyobb gázt kell adj) , és én is errõl beszéltem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Klímás Topic
« Válasz #204 Dátum: 2006.09.02 19:58:15 »
Én ilyen félmeleg idõben úgy szoktam a manuális klímával a hõfokot szabályozni, hogy 1 percre kikapcsolom, majd félpercre be, stb., mivel ha csak a ventilátort kapcsolom lejjebb, akkor még hidegebbet fúj, igaz, kisebb intenzitással.

Szerintetek árt ez a klímának?

Az én logikám szerint nem, mivel (ugyan nem ilyen sûrûn) magától is ki-be kapcsol az elpárologtatóba épített hõfokszabályozás miatt. Talán a kuplung kopása lehet kicsit nagyobb. Jól gondolom?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Klímás Topic
« Válasz #205 Dátum: 2006.09.02 22:30:30 »
Idézetet írta: "kalo1"
Én ilyen félmeleg idõben úgy szoktam a manuális klímával a hõfokot szabályozni, hogy 1 percre kikapcsolom, majd félpercre be, stb., mivel ha csak a ventilátort kapcsolom lejjebb, akkor még hidegebbet fúj, igaz, kisebb intenzitással.

Szerintetek árt ez a klímának?

Az én logikám szerint nem, mivel (ugyan nem ilyen sûrûn) magától is ki-be kapcsol az elpárologtatóba épített hõfokszabályozás miatt. Talán a kuplung kopása lehet kicsit nagyobb. Jól gondolom?


Nade mi értelme van ennek ? Miért nem inkább a hõfokot tekered kicsivel feljebb ? Nem hiszem , hogy jót tenne neki ez a sûrû ki-be kapcsolgatás , arról nem beszélve , hogy valszeg neked sem élvezet ezzel percenként-félpercenként vacakolni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Klímás Topic
« Válasz #206 Dátum: 2006.09.02 22:52:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kalo1"
Én ilyen félmeleg idõben úgy szoktam a manuális klímával a hõfokot szabályozni, hogy 1 percre kikapcsolom, majd félpercre be, stb., mivel ha csak a ventilátort kapcsolom lejjebb, akkor még hidegebbet fúj, igaz, kisebb intenzitással.

Szerintetek árt ez a klímának?

Az én logikám szerint nem, mivel (ugyan nem ilyen sûrûn) magától is ki-be kapcsol az elpárologtatóba épített hõfokszabályozás miatt. Talán a kuplung kopása lehet kicsit nagyobb. Jól gondolom?


Nade mi értelme van ennek ? Miért nem inkább a hõfokot tekered kicsivel feljebb ? Nem hiszem , hogy jót tenne neki ez a sûrû ki-be kapcsolgatás , arról nem beszélve , hogy valszeg neked sem élvezet ezzel percenként-félpercenként vacakolni .


Az autómatikus lefagyásvédelem ugyan ezt csinálja, ki-be kapcsolgatja  a klímát, a manuális ki-bekapcsolással max annyit tesz, hogy hogy a bekapcsolt állapot kevesebb lesz.

-ha nagyon hideget fúj be, akkor átirányítom ablakra, ajtóra .. hogy ne rám fújjon, ha mindez esõben van, és a hûtés annyira nem kéne, csak a párátlanítás funkció, akkor kicsit feltekerem a fûtést.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Klímás Topic
« Válasz #207 Dátum: 2006.09.03 00:33:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nade mi értelme van ennek ? Miért nem inkább a hõfokot tekered kicsivel feljebb ? Nem hiszem , hogy jót tenne neki ez a sûrû ki-be kapcsolgatás , arról nem beszélve , hogy valszeg neked sem élvezet ezzel percenként-félpercenként vacakolni .


Nem nagy vacakolás 1-2 percenként megnyomni egy nagyméretû, könnyen járó gombot. Ahogy az indexet is elég automatikusan kezeli az ember, nem kíván sok figyelmet.

A hõfokszabályozó feltekerése bennem rossz érzetet kelt, hiszen így lerontom valaminek a hatását (mintha a féket és a gázt egyszerre nyomnám), ráadásul a klímamentes percekben a kocsi fogyasztása is jobb.

Szóval más a hatásfoka a kétféle módszernek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Klímás Topic
« Válasz #208 Dátum: 2006.09.03 14:01:50 »
Idézetet írta: "kalo1"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nade mi értelme van ennek ? Miért nem inkább a hõfokot tekered kicsivel feljebb ? Nem hiszem , hogy jót tenne neki ez a sûrû ki-be kapcsolgatás , arról nem beszélve , hogy valszeg neked sem élvezet ezzel percenként-félpercenként vacakolni .


Nem nagy vacakolás 1-2 percenként megnyomni egy nagyméretû, könnyen járó gombot. Ahogy az indexet is elég automatikusan kezeli az ember, nem kíván sok figyelmet.

A hõfokszabályozó feltekerése bennem rossz érzetet kelt, hiszen így lerontom valaminek a hatását (mintha a féket és a gázt egyszerre nyomnám), ráadásul a klímamentes percekben a kocsi fogyasztása is jobb.

Szóval más a hatásfoka a kétféle módszernek.


Nézd , lehet hogy ezzel tényleg nem ártasz , én nem tudom . De hogy egyszerûbb beállítani a hõfokot , az biztos . Azzal semminek a hatását nem rontod le , pusztán annyi történik , hogy a klíma felõl áramló hideg levegõhöz hozzákeversz némi meleget . Ezzel nem befolyásolod a klíma mûködését .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Klímás Topic
« Válasz #209 Dátum: 2006.09.03 22:13:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Nézd , lehet hogy ezzel tényleg nem ártasz , én nem tudom . De hogy egyszerûbb beállítani a hõfokot , az biztos . Azzal semminek a hatását nem rontod le , pusztán annyi történik , hogy a klíma felõl áramló hideg levegõhöz hozzákeversz némi meleget . Ezzel nem befolyásolod a klíma mûködését .


Azt, hogy nem ártok vele, még megerõsítést igényel. A fûtés is növeli egy picit a fogyasztást + a klíma is, ezért gondoltam takarékosabbnak a klíma kapcsolgatását. (Így szabályozzák a hõmérsékletet a nem inverteres épületklímák is.)

Egyébként fûtésnél a középkonzoli nyílás nálatok is csak hideg fúj? Fûtéshez el kell zárnom. Érdekes, hogy a klíma hûtése viszont itt is érvényesül.