nekem Prius+ -om van ... és igencsak elégedett vagyok vele ... fogyasztása jóval a gyári adat fölött van (nyáron 5-5,5 télen 6-6,5) pedig nagyon vigyázok. ... Ami érdekelne, az a lopásgátlás. ... mostanság népszerű lett a típus (Prius) a tolvajok körében. Igaz ez a Prius+ -ra is?
Szia!
Örülök, hogy betévedtél, és megosztod velünk a tapasztalataid.
Az EU-s fogyasztási norma abszurd, de nálunk ezt kötelező feltüntetni a katalógusokban, ez alapján megy az adó és a kvóta számítás.-(
A amerikai norma jóval közelebb áll a valósághoz, vásárlás előtt érdemes azt nézegetni illetve a spritmonitort. A katalógusértékhez képest a fogyasztásod valóban magas, de Nálad valószínűleg a német pályázások is sokat dobnak rajta. Városban és kis forgalmú alsóbbrendű utakon a P&G, illetve guruláskor az MG2 +/-4 körüli érték közelében történő tartása javít a fogyasztáson.
Nálunk a Főtaxi használ P+. Amint nyugatabbra lejjebb megy az ára valószínűleg hozzánk is több fog használtan bekerülni. A P3 rossz lopási statisztikáit növelik, a tengerentúli származású autók is (csereszabatos lámpák). Nem tudom, hogy a P+ amerikai változata karosszériában mennyire tér el az EU-s verziótól. Ilyen szempontból a legszerencsésebb a Yaris HSD / PriusC.
Mivel ritkán romlik el, ezért az alkatrészigényt leginkább a behozott, romos állapotú autók feltámasztása generálja, amit aztán nagy haszonnal, továbbpasszolhatnak.
A P+ esetében a Li-os akkuk élettartama fokozott kockázatot jelenthet, de ennek KMKÁI értékéről tapasztalatok csak később lesznek.
Szerintem a lopásgátlása nem különbözik más típusoktól, ezekbe is többszintű egymást kiegészítő védelmet kell beépíteni. A dolgot a hybrid hajtás nehezíti, mert az indítás/ rablásgátlást szakszerűen, hibakód indukálása nélkül kevesen tudják megvalósítani.
Én ellene vagyok annak, hogy ezeket nyílt fórumon kitárgyaljuk, zártban is csak alapos személyes ismeretség után látom alacsony kockázatúnak. Az általános Prius topicban is most ezt boncolgatjuk. Ott néhány oldalt visszaolvasva több konkrétumot is találsz.