Gondoltam megosztom veletek hogy mi hogy jártunk/járunk az L200-al
4 céges L200 van a cégnél ahol dolgozgatok, az egyiket a 4 közül rendszeresen hajtotam, most áll ezért nem hajtom. Mind a 4 L200-as 2002 ben készült 2,5 td 4wd gls ac de ez nem is olyan lényeges.
Eddigi hibák:
1. mitsun amit én is hajtok gyakran:
22,5-as szervizen szóltam a mitsuszervizben, hogy nézzék már meg a hátsó difit, mer kattog, kiderült hogy az első 22,5-at kenés nélkül futotta meg:) (jó is az neki
50ezer kmtől folyamatosan kivillanó motorhibajelző lámpa, melyet nem tudnak orvosolni a márkaszervízben
Futómű rögzítő csavarok kilazultak (megnyultak) ezért az autó támolyog az úton
150ezer kmnél kuplungszerkezet csere,
155ezer kmnél kuplung tárcsa csere és szerkezet javitás
160 ezer kmnél az autó végsebessége 90-100 km/h-ra csökkent iszonyat csörömpölő hanggal, márkaszervíz azt mondta hogy a turbó halt meg... turbós szakember szerint a turbó jó, aztán kiderült hogy a turbó nyomásvezérlő mágnesszelepei rosszak
ezért hát vezérlő rendszerről vákuumcső lehuz és igy csak max fordulaton van turbónyomás, mert amúgy már 1000-es fordulatnál 1bar-t 2000es fordulatnál meg már 2 bar felett tölt és a motor ellen dolgozna a turbó, mely csörömpöl az erölködéstől
na mind1 igy megint 150-160 lett az autó végsebessége, viszont alacsony fordulaton (4000-ig) az autó iszonyat füstöl, mint 1 gyárkémény. Adagolós komplett adagolófelújítással próbálta meg orvosolni az hibát, 130eFt a semmiért...
170e km-nél vittem volna a micsut, hogy mechanikus turbónyomásvezérlőt rátetessem, na de egyszercsak hallottam egy kis csattanást, s a motor hangja megváltozott. motor leállít és motorháztető felnyit. Mindenüt olaj volt a mocin elősször olajcsőre gondoltam, de aztán megnéztük alaposabban a blokk elejéből ömlött az olaj (3 liter elfojt a 6-ból kb 15mp alatt) motor szétszed: és kiderült, hogy a motor két balansztengelyéből a felső eltörődött, az olajzófuratnál. a balansszíj fogaskereke lehullott, s behullott a vezérműszíjhoz (még jó hoyg nem vágta el.) amúgy a vezérmű és balansszíjjak ép két héttel a malőr előtt voltak lecserélve, s lehet azokat is ujra cserélni. balansztengely kb 70eFt lesz. Amugy a mitsuszervíz is mondta, hogy gyakra előfordul ez és a szerelőm is megerősítette mindezt, nálla már legalább 10 ilyen problémájú micsuval jártak közülük 3nak kiütotte a balansztengely a blokk oldalát. Szóval öröm a köbön. Ja és most van az autóban 17050 km és 3év 4 hónapos.
Másik micsun:
60ezer km-től nehezen volt kapcsolható a 2-3as fokozat, a mitsubishiszervíz kicserélte az olajat és nem foglalkozott vele, a hiba rövid időre elmúlt, majd amikor ujra előfordult, megint igy jártak el. majd mikor elérte a 110 ekm-et akkor a váltó nem vette be se a 2-est se a 3ast és a 4es is kezdet döglődni. Váltócsere 1,6mhuf
természetesen garancia mivel a 100ekm-en tul volt nem garanciába történt a javítás, ugyanezen a micsun többszörös hengerfej repedés, természetesen ezen is motorlámpa gyakran kigyullad (állítólag adagoló hiba, de ez az összes micsun előfordul)
harmadik micsun az adagoló hiba (felgyullad a motorlámpa) nagyon nem bir menni, gyengén húz és a végsebessége se az igazi, 80 ezer km-nél garanciába cserélték a lengéscsillapítókat rajta, mert megadták magukat.
4. micsun meg az absfolyamatosan haláltusályán van, 3 hétig nem megy egy hétig meg hol müködök hol nem az abs, a terepváltó gyakran nem áll a helyzet magaslatán (sokszor napokig nem oldja az összkerékhajtást széjjel, ha egyszer beteszi az ember) természetesen.
Szóval ilyenek a jó mitsubishik,
Ezek a gépek előtt Toyota Hiluxok voltak, 2,4 szívódizel és ugyanilyen bánásmódban részesültek mint a mitsuk, s 400++ ezer km-et elmentek komolyabb hiba nélkül (a kötelező alkatrész cseréken kivül semmi érdemleges hiba nem fordult velük elő
)
Szóval nyugodt szivvel biztatok mindenki (főleg a mazohistákat) hogy vegyen mitsubishi-t ha szeretné autószerelőjét jobban megismerni, van felesleges pénze ideje és türelme. Na akik az alábbi kritériumoknak megfelelőnek érzik magukat azok futólépésben mennyenek és vegyenek mitsubishit
Amugy én nem mondom hogy rossz autó, csak nem volt vele jó tapasztalatom.
Szép napot.