Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786685 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1665 Dátum: 2014.08.18 12:37:06 »
...
Nemrég megnéztem egy 1.6-ost és mikor kinyitottam az olajbetöltő nyílást a motor tetején vastagon állt benne az olajsár. Ez gondolom nem normális.
A segítséget előre is köszönöm.

Üdv!

Az már nagy gond lenne, ha a betöltő sapkájában (kupakjában?), vagy a nyílásban olajsár lenne. Az ugyanis az olajteknő alján gyűlik leginkább, és sok szilárd szennyeződés miatt lesz sárszerű. Ezeket a szennyeződéseket az olaj jórészt leviszi a motor felsőbb részeiből (ahol jobban képződnek ezek) az olajteknőbe, nem a legmagasabb ponton fog összegyűlni.
A betöltő sapkában inkább hab szokott lenni: ez akár normális is lehet, ugyanis a sok rövidtávú használat folytán (nem tud bemelegedni rendesen a motor, nagy az olajrendszerben a nedvességtartalom) kirakódik rajta.
Egyik kollégám pár éves Opeljában néztük rövid utakon való használatok után, és ott volt a hab. Viszont olajat nem fogyasztja a motor, nem is füstöl, tehát van, hogy ez normális jelenség  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1666 Dátum: 2014.08.18 13:40:45 »
Még egy apróbb különbség a 2 motor között, de ez már inkább kényelmi funkció terére igaz. 1.8-as motorból főleg Sol változatok vannak (4 légzsákosak), csak a széria bevezetésekor lehetett rendelni hozzájuk az alap Terra felszereltséget. Illetve az 1.8-asban már Aut klíma van (kinézetre a középkonzolon a forgókapcsolóknál van egy "Auto" felirat is, illetve a hőmérséklet szabályozásánál 3 számozott C érték is van a skálán), ezen kívül semmi különbség nem volt az 1.6 vs 1.8-as Sol felszereltség között. Persze a külföldről behozott/vagy azóta több darabból összelegózott autók esetében ez nem 100%...  :hmmmm:

Az 1.6-os motor sem vall szégyent, változó szelepvezérléses motor, amúgy 110 lovas és 150 nm a nyomatéka. 226e km-et tettem bele egy ilyenbe, nagyon szerettem.  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1667 Dátum: 2014.08.18 18:02:44 »
Üdv!

Az már nagy gond lenne, ha a betöltő sapkájában (kupakjában?), vagy a nyílásban olajsár lenne. Az ugyanis az olajteknő alján gyűlik leginkább, és sok szilárd szennyeződés miatt lesz sárszerű. Ezeket a szennyeződéseket az olaj jórészt leviszi a motor felsőbb részeiből (ahol jobban képződnek ezek) az olajteknőbe, nem a legmagasabb ponton fog összegyűlni.
A betöltő sapkában inkább hab szokott lenni: ez akár normális is lehet, ugyanis a sok rövidtávú használat folytán (nem tud bemelegedni rendesen a motor, nagy az olajrendszerben a nedvességtartalom) kirakódik rajta.
Egyik kollégám pár éves Opeljában néztük rövid utakon való használatok után, és ott volt a hab. Viszont olajat nem fogyasztja a motor, nem is füstöl, tehát van, hogy ez normális jelenség  :yes:

Felül is összegyűlik az olajsár, és ez nem (feltétlen) a szennyeződésből ered, hanem hogy az olajból magas hőmérsékleten kiválik ez a lerakódás.

http://www.tegger.com/hondafaq/sludge/cleaning_sludge.html

Az én corollámon is volt felül enyhe lerakódás a szelepfedélen, vezérlésállítón. Meg más benzineseken is láttam. Ellenben a (ex)gázos Hondánkon fémtiszta felül minden  :hmmmm: Pedig semmi extra olajjal nem volt szervizelve főleg 10W40eket kapott és sokat is ment rövid távon-gázzal. 200+e km van benne.


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1668 Dátum: 2014.08.18 18:07:25 »
Ellenben unokatesóm Civicjén, kb ugyanez a motorcsak v-tec, a vezérlés minden elemén mikronos olajsár van, fekete az egész, és szebben jár mint a mienk, ami full tiszta. Arra gondolok, hogy a vékony olajsár kitölti a hézagokat  :hmmmm: mert a mienken azért hallatszódnak enyhe mechanikus zajok felülről. Épp ezért nem is próbáltam tisztítani unokatesómét :D Olajat csak enyhén eszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1669 Dátum: 2014.08.18 19:25:11 »
Kisfiatal:


A mellékelt kép a tiéd akkor? Nagyon patika  :yes:

Az enyém így nézett ki 315.000 km környékén:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Van újabb képem is valahol, de most nem kutattam utána.

Ez nem olajsár. Ez az, amit írsz, hogy az olajköd, a kartergáz, hőmérséklet, hatására kiépül egy vékony (!) réteg a felületen. Az olajsár az, amit linkeltél, és ahogy írtam, akkor már nagy gond van. Az említett hab a betöltőnyílás kupakjában ugyanis nem sötétbarna-fekete, hanem jellegzetesen világosbarna, laza, és tényleg habos jellegű. Ez óriási különbség.

Sajnos az olajteknőről nem csináltam képet, ott érzékelhető volt az olajsár: nem rárakódva a felületre, hanem iszapszerűen összegyűlve. Elég sokáig tartott kipucolni, de nem kellett vakargatni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.18 19:29:53 írta vd1234 »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1670 Dátum: 2014.08.18 19:36:15 »
Kisfiatal:


A mellékelt kép a tiéd akkor? Nagyon patika  :yes:

Az enyém így nézett ki 315.000 km környékén:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Van újabb képem is valahol, de most nem kutattam utána.

Ez nem olajsár. Ez az, amit írsz, hogy az olajköd, a kartergáz, hőmérséklet, hatására kiépül egy vékony (!) réteg a felületen. Az olajsár az, amit linkeltél, és ahogy írtam, akkor már nagy gond van. Az említett hab a betöltőnyílás kupakjában ugyanis nem sötétbarna-fekete, hanem jellegzetesen világosbarna, laza, és tényleg habos jellegű. Ez óriási különbség.

Sajnos az olajteknőről nem csináltam képet, ott érzékelhető volt az olajsár: nem rárakódva a felületre, hanem iszapszerűen összegyűlve. Elég sokáig tartott kipucolni, de nem kellett vakargatni.

Jaja az saját kép, de ahogy mondtam ez gázüzemű volt, én ennek tudom be a tisztaságot. A Corolla ilyen:


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1671 Dátum: 2014.08.18 19:37:59 »
Jaja az saját kép, de ahogy mondtam ez gázüzemű volt, én ennek tudom be a tisztaságot. A Corolla ilyen:

Itt a vezérlésállítón látszódik némi lerakódás, a szelepfedél meg ilyen volt:




vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1672 Dátum: 2014.08.18 19:39:24 »
Jaja az saját kép, de ahogy mondtam ez gázüzemű volt, én ennek tudom be a tisztaságot. A Corolla ilyen:

Teljesen jó  :yes:

Annyit még, hogy a kupakból az a hab simán eltűnik már középtávon is, de a szelepfedél alatti lerakódás is már halványult az enyémen ez a kép óta, ha nem is óriási mértékben.
Az a fekete trutty viszont nem tűnik el sem a szelepfedél alól  a használattól, sem az olajteknőből. Utóbbinál csak annyira, amennyire ki tudja vinni a lecserélt olaj.

Nálam szintén ugyanakkor ilyen volt a szelepfedél:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Le kellett cserélni, mert repedt volt már.

Nálad nem lehet kicsit nagyobb kartergáz?
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.18 19:43:40 írta vd1234 »

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1673 Dátum: 2014.08.18 23:00:12 »
Én az elsőként linkelt sárról beszéltem.
Ha minden jól megy szerdán megyek megnézni a kiszemelt autót.
Annyi technikai jellegű kérdésem lenne, hogy pontosan hol található az alváz- és motorszám?
Szoktak ezek az autók rozsdásodni?

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1674 Dátum: 2014.08.19 07:05:41 »
Üdv. Nekem csak 1.4es autoim voltak, aztán vettem az Avensist. Ez még facelift előtti, de 2.0 szívó benzines,128 Le és 178 Nm a nyomaték. Soha többé nem szeretnék 2.0 alatti kocsit! Nem azért, mert kinyomom a szemét, hanem azért, mert fölényesen megold minden közlekedési szituációt. Hozzáteszem, van egy 1.3as Swift, amit csak városban használunk, így az Ave van a hosszú utakra. A fogyasztás azt hiszem 7.2 körül van nagy átlagban, majd frissíteni kell a spritmonitoron. Pici a gyerek, így a Szeged Balaton utat 2 etetés közt kellett megejteni. 88 km/h volt az atlagsebesseg! Pedig volt néhány település,amin át kellett menni. Na mindegy, ez csak személyes tapasztalat. Ja, benne volt a fel gyermekszoba,csónak,kiságy, hutotaska, stb és hazafelé végig klíma.
Én imádom! Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 07:08:00 írta molnarir »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1675 Dátum: 2014.08.19 07:50:39 »
Én az elsőként linkelt sárról beszéltem.
Ha minden jól megy szerdán megyek megnézni a kiszemelt autót.
Annyi technikai jellegű kérdésem lenne, hogy pontosan hol található az alváz- és motorszám?
Szoktak ezek az autók rozsdásodni?
Olyan fekete beleégett kátrány volt a sapkában??  :eek:
Akkor nem kell tovább foglalkozni vele szerintem.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1676 Dátum: 2014.08.19 09:32:33 »
Igen, olyan volt! Ha nagyon szerettem volna gond nélkül kivehettem volna a betöltőnyíláson keresztül kézzel egy marékkal.
Abban az autóban állítólag 180e km volt és még látszott rajta a céges matrica nyoma. 10 perc nézegetés után kiderült, hogy ez az olajsár volt a legkisebb gondja az autónak.  :eek:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1677 Dátum: 2014.08.19 09:54:47 »
Az ilyennek nem kell autó  :wacko:

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1678 Dátum: 2014.08.20 10:42:02 »
Tudom, hogy már kérdeztem, de hol van pontosan az alváz- és motorszám?
Ma megyek a kiszemelt autót megnézni és a biztonság kedvéért ezeket is leellenőrizném majd.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1679 Dátum: 2014.08.20 10:44:40 »
B oszlop aljan. Ha kinyitod a vezeto oldali ajtót, ott lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i