Kipufogó, füst, gyertyaképek, kartergáz, amit úgymond ingyen meg lehet nézni, persze beletehetik a füstölésgátlót.
De egy emissziómérésnél előjön hamar, ha már bedugult a katalizátor, mert annak betesz az olaj. Egyébként ez utóbbi sem drága, simán megnézetném, ott nem lehet elmismásolni a dolgot.
Dani, az enyém
mindezen átment, ott álltam mellette, amikor a KOTO-ban átvizsgálták. Igen, az emissziómérés is megtörtént, rela time... Mégis fogy az 5W-30.
Szóval, ez a módzser, nagyon jó és alapos, amit leírtál, de "csak" arra jó, hogy a konkrétan olajzabálós egyedeket elkerülje az ember, garanciát nem ad arra, hogy bizonyos mértékű olajfogyása nincs.
Egyébként én is nagyon támogatom a vásárlás előtti ilyen irányú vizsgálatokat minden sima vvt-i motorral szerelt autó esetében.
Kihangsúlyozom újra: a vvt-i motorokat nagyon szeretem, szerintem irdatlan jó motor, de hajlamosak az olajfogyasztásra minden - vásárlás előtti - átvizsgálás ellenére is. A biztos az lesz, amikor a tulaj az első hosszabb távot megteszi vele.
Előre kiszűrni tutira, nem lehet.
---------------
Egyébként, gondolkodom én is néhány dolgon:
1. Ha és amennyiben az elkövetkező években - biztosan nem lesz tervezett autó csere - felgyorsul az olajfogyása az autómnak, megcsináltatom a gyűrűzését és továbbra is a most használt 5W-30 lesz benne. Ki tudja, lehet, hogy pár év múlva a tömítések is cserések lennének, és úgyis szét kellene szedni a motort, akkor már a gyűrűszett cseréjének költségét is hozzácsapnám a javításhoz...
2. Olajat váltok LM Leichtlauf 10W-40-re (ez volt benne korábban, némethonban is, csak nem tudom, mennyit és mikortól), netán Motul, vagy Xado-ra. Igen keveset használjuk az autót és akkor is jellemzően üzemmelegen, vagy hamar bemelegítve, így és az olaj
minősége miatt kötve hinném, hogy gondja lehetne a motornak, pláne a 10.000-es olajcsere priódusok mellett a viszkozitás miatt...
3. Marad minden így, ahogy most (TT 5W-30) és töltögetem tovább, amikor igényli.