Hadd vitatkozzak, mert használok többet is ezek közül
Lehet autómárkák között más a helyzet, én nem tudom a DRL alapból hogy működik X Y márkánál, de pl nagyon sok BMW, VW emblémás autón - sötétben
- hátul az égvilágon semmi sem világít, és a tulaj így közlekedik, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog (vagyis jobban mondva fogalma sincsen róla, hogy hátul nem ég neki semmi).
Volt nálam kölcsönben egy előző generációs full extrás Renault Espace, abban is ráadtad a gyújtást, és felkapcsolt elől a DRL, az pedig adott olyan fényt, amire esetleg több autós este azt hiheti (Xenonos volt az is, kb hasonló színű a fénye)), hogy akkor hátul is világít valami. Én tudtam, hogy lakott területen kívül közlekedve mi a dolgom: fordítottam a világítás bajuszkapcsolóján, és így volt világításom hátul is - különben nem lett volna, ha ezt nem teszem meg...
A sávelhagyásos rendszer is gondolom márka függő, meg persze hogy milyen országban használod. Ahol fél év alatt lekopik a felfestés az útról (itthon bizony nem egy ilyen utat ismerünk...
), ott a rendszer semmit sem fog érni. Autópályán szerencsére erre azért jobban odafigyelnek.
Én olyan autóban ültem, ami ilyenkor picit megrázta az ülést, de üvölteni nem üvöltött. Lehet beállítás kérdése, de így abban az állapotában - abban az autóban - számomra a rendszer csak a haszontalanságáról tudott meggyőzni.
Táblafelismerést Opelben próbáltam, 10 táblából 7-et teljesen másnak értelmezett, mint ami valóban ki volt rakva. Lehet Avensisben jól működik, abban nem próbáltam.
A Xenon lámpát én is örömmel használom, a led-es ennél csak jobb lehet - de itt is elsősorban az Aut felkapcsoló reflektorra céloztam, ami nem mindig pont akkor kapcsolta le, amikor az én szememet már bántotta volna a szemből jövő reflektora. És mennyiből is áll meghúzni a bajuszkapcsolót, hogy ne égjen a refi? Az volt az érzésem - lehet megint éppen abban a márkában, hogy nem jól kalkulál, amikor én már régen levenném, mert tudom bántja a szemből jövőt, az automatika még nem kapcsolt vissza. Szóval ilyen állapotában - számomra - értelmetlen extra. Erről írtam.
A holttérfigyelőt több Volvóban próbáltam, azért a visszapillantóban megjelenő kis piros fényforrást észreveszi az, aki rendszeresen nézi a tükröket.
És persze ez is autó függő, egy kis 4m hosszú 4 ajtós autóban elvileg kisebb lesz a holttér, mint egy batár XC60-asban.
És a nem jól elhelyezett elől látó kamerák, amik ha sarat, esőpárát kapnak, megint addig haszontalanok lesznek, amíg a tulaj le nem törli őket. Ez persze a nem jól elhelyezett / védett tolatókamerára is igaz.