Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242150 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #315 Dátum: 2006.12.11 23:53:20 »
Szép lesz az Auris... :vag1:  
Az új Yaris képen se tetszett, aztán élõbe látva halál pofás kisautó...
Nos, az Auris már képrõl is nagyon bejön, bár az elefántablak nekem se tetszik... :?
Itt legalább nem látszik. :wink:


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #316 Dátum: 2006.12.12 00:35:14 »
Idézetet írta: "attila23"
Idézetet írta: "djibril"
Új rendelésrõl volt szó, nem készletrõl. Nem vagyok biztos abban, h fél misivel többet fizetnék egy 1.4 D-4D Auris-ért, mint egy hasonló Corolláért. Kinézetre nekem jobban bejön az E12, igez belül jobban néz ki az Auris, de az E12 is OK. Technikailag meg nüansznyi lehet a különbség (váltó-motor ugyanaz, futómû nagyjából ugyanaz). Az más kérdés, h lesz 2.0 D-4D meg 2.2 D-CAT, de azokra most nincs keret.


Nos egy másfél éve bevezetett motor nem változik sokat, de az új karosszéria gondolom felvonultatja a legújabb biztonsági megoldásokat és ez nem csak annyi, hogy betesznek pár extra légzsákot... Persze ettõl rögtön nehezebb lesz, és ilyenkor jön a láthatatlan innováció, hogy hogyan lehet bizonyos alkatrészeket könnyebbé tenni... Én csak az Astra F->G váltásról olvasta egy hosszabb cikket, ott például leírták, hogy a kormánykerék acél helyett vmi könnyûfémötvözetbõl készült, a lámpákat akkor cserélték üvegrõl mûanyagra stb. Rengeteg apróság, amit a legtöbb fogyasztó észre sem vesz, de gyorsan teljesen természetessé válik. Gondolj csak az 1,4 D4D motorra, amely ugyanannyit tud mint a 2 literes elõdje, miközben sokkal könnyebb !

Szerintem ha valaki megpróbálna a 80-as évek végi technikai színvonalon megépíteni egy Corollát és belepakolna minden extrát, akkor lenne vagy 2 tonna és alig menne... (mondjuk képzeljünk el egy akkor korszerû 2,5 literes dízelmotort...)


Hát igen ! Ami azt illeti , el sem tudjuk képzelni , hogy micsoda irtózatos agymunka van egy ilyen mai modern autó kifejlesztésében . Egy rakás ember (és még több számítógép) dolgozik hosszú idõket mindenféle olyan apró részletmegoldások kimunkálásán , amire nem is gondolnánk ! Néha , amikor az ember rálátást nyer egy-egy apró szegmensre , akkor ámul el , de nagyon  :o ! Egyik barátom pl. xy autógyárnak dolgozó cégnél tevékenykedik informatikusként , a múltkor mutatott arról egy anyagot , hogy mekkora fejlesztési munka van pl. abban , hogy a levegõ a szellõzõkbõl hogyan áramlik a szélvédõre , hogyan olvasztja le a jeget stb . Döbbenetes volt . Aki ebbe egyszer belelátott akár csak egy picit is , többet tutira nem mond olyat , hogy egy komplett új modell az elõdjétõl nüanszokban különbözik csak ... azokban a nüanszokban sokezer ember több évi munkája van  :nana:

Az persze , hogy egy autó külsõ formaterve tetszik-e az embernek vagy sem , nyilván ettõl teljesen független dolog  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #317 Dátum: 2006.12.12 00:38:10 »
Idézetet írta: "Peti500"
Nos, az Auris már képrõl is nagyon bejön, bár az elefántablak nekem se tetszik... :?


Voltaképp mi a gond azzal az elefántablakkal ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #318 Dátum: 2006.12.12 01:00:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Nos, az Auris már képrõl is nagyon bejön, bár az elefántablak nekem se tetszik... :?


Voltaképp mi a gond azzal az elefántablakkal ?




Az hogy nem tetszik... :kacsint:
De tisztába vagyok az elõnyeivel, nem csap be annyira a menetszél, kisebb holtér stb.
Sõt :nana:  ha kihajtható lenne, (és dohányoznék :x ) még bagzani is tök jól lehetne menetközbe, csak egy pici résen kihamuzni... :roll:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
AURIS - általános topik
« Válasz #319 Dátum: 2006.12.12 03:30:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát igen! Ami azt illeti, el sem tudjuk képzelni, hogy micsoda irtózatos agymunka van egy ilyen mai modern autó kifejlesztésében. Egy rakás ember (és még több számítógép) dolgozik hosszú idõket mindenféle olyan apró részletmegoldások kimunkálásán, amire nem is gondolnánk!

A totalcaron van egy teszt az úl Lexusról (460). Abban írják, hogy a számítógépe nagyobb kapacitású, mint anno a NASA gépe volt a holdraszállásnál :otlet:  :shock:
music     

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
AURIS - általános topik
« Válasz #320 Dátum: 2006.12.12 09:17:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "attila23"

Nos egy másfél éve bevezetett motor nem változik sokat, de az új karosszéria gondolom felvonultatja a legújabb biztonsági megoldásokat és ez nem csak annyi, hogy betesznek pár extra légzsákot... Persze ettõl rögtön nehezebb lesz, és ilyenkor jön a láthatatlan innováció, hogy hogyan lehet bizonyos alkatrészeket könnyebbé tenni... Én csak az Astra F->G váltásról olvasta egy hosszabb cikket, ott például leírták, hogy a kormánykerék acél helyett vmi könnyûfémötvözetbõl készült, a lámpákat akkor cserélték üvegrõl mûanyagra stb. Rengeteg apróság, amit a legtöbb fogyasztó észre sem vesz, de gyorsan teljesen természetessé válik. Gondolj csak az 1,4 D4D motorra, amely ugyanannyit tud mint a 2 literes elõdje, miközben sokkal könnyebb !

Szerintem ha valaki megpróbálna a 80-as évek végi technikai színvonalon megépíteni egy Corollát és belepakolna minden extrát, akkor lenne vagy 2 tonna és alig menne... (mondjuk képzeljünk el egy akkor korszerû 2,5 literes dízelmotort...)


Hát igen ! Ami azt illeti , el sem tudjuk képzelni , hogy micsoda irtózatos agymunka van egy ilyen mai modern autó kifejlesztésében . Egy rakás ember (és még több számítógép) dolgozik hosszú idõket mindenféle olyan apró részletmegoldások kimunkálásán , amire nem is gondolnánk ! Néha , amikor az ember rálátást nyer egy-egy apró szegmensre , akkor ámul el , de nagyon  :o ! Egyik barátom pl. xy autógyárnak dolgozó cégnél tevékenykedik informatikusként , a múltkor mutatott arról egy anyagot , hogy mekkora fejlesztési munka van pl. abban , hogy a levegõ a szellõzõkbõl hogyan áramlik a szélvédõre , hogyan olvasztja le a jeget stb . Döbbenetes volt . Aki ebbe egyszer belelátott akár csak egy picit is , többet tutira nem mond olyat , hogy egy komplett új modell az elõdjétõl nüanszokban különbözik csak ... azokban a nüanszokban sokezer ember több évi munkája van  :nana:

Az persze , hogy egy autó külsõ formaterve tetszik-e az embernek vagy sem , nyilván ettõl teljesen független dolog  :)


Hallottam én is egy-két dolgot az autótervezésrõl, autógyártásról. Az utcában lakik egy csóka, aki autóalkatrész tervezéssel foglalkozik, Mercedesnek, BMW-nek, Volkswagennek, Opelnek, szal fõleg német autógyártóknak dolgoznak. Az általa elmondottak alapján egy új autó esetén 4-5 év mialatt a tervezõasztalról (nyilván most már számítógéprõl) eljut a sorozatgyártásig. 1-2 év, mire megépítik a prototípust. Ja, és a költségek nagy része (kb. 60-70%) az új design, az új forma és a meglévõ technika abba való átültetése, ezért van olyan sok esetben, hogy csak ráncfelvarrás történik. Így valszeg technikailag az E12 facelift és az E15 között 2 év van. Az Aurist már valszeg akkor elkezdték fejleszteni, amikor épp csak megjelent az E12.

Érdekesség: 70-es 80-as években az Ikarusnál dolgozott az ürge, õ tervezte a 415-öst és a 435-öst '75-ben. Pesten '93-ban jelentek meg az utakon, ott még lassabban mentek a dolgok. Majd 2 év volt mire megkapták az engedélyt, h prototípust építsenek.  :nagymosoly:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #321 Dátum: 2006.12.12 18:01:57 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Nos, az Auris már képrõl is nagyon bejön, bár az elefántablak nekem se tetszik... :?


Voltaképp mi a gond azzal az elefántablakkal ?


Az hogy nem tetszik... :kacsint:
De tisztába vagyok az elõnyeivel, nem csap be annyira a menetszél, kisebb holtér stb.
Sõt :nana:  ha kihajtható lenne, (és dohányoznék :x ) még bagzani is tök jól lehetne menetközbe, csak egy pici résen kihamuzni... :roll:


Látod , a kihajtható elefántablakok eltûnését én is sajnálom  :szomoru: ! Kiváló eszköz volt az autó szellõztetésére , és valóban jól jött dohányzás esetén is . Csak hát , a mai autók döntött-ívelt-hajlított üvegfelületeivel ez úgy , mint régen , egyszerûen nem lenne megoldható .

Amúgy van még egy jó aspektusa ezeknek az újmódi elülsõ elefántablakoknak : javítják a térérzetet , a vezetõ- és utasülésbõl nézve olyan , mintha nagyobb hely lenne körülötted .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #322 Dátum: 2006.12.12 18:10:01 »
Idézetet írta: "djibril"
Hallottam én is egy-két dolgot az autótervezésrõl, autógyártásról. Az utcában lakik egy csóka, aki autóalkatrész tervezéssel foglalkozik, Mercedesnek, BMW-nek, Volkswagennek, Opelnek, szal fõleg német autógyártóknak dolgoznak. Az általa elmondottak alapján egy új autó esetén 4-5 év mialatt a tervezõasztalról (nyilván most már számítógéprõl) eljut a sorozatgyártásig. 1-2 év, mire megépítik a prototípust. Ja, és a költségek nagy része (kb. 60-70%) az új design, az új forma és a meglévõ technika abba való átültetése, ezért van olyan sok esetben, hogy csak ráncfelvarrás történik. Így valszeg technikailag az E12 facelift és az E15 között 2 év van. Az Aurist már valszeg akkor elkezdték fejleszteni, amikor épp csak megjelent az E12.

Érdekesség: 70-es 80-as években az Ikarusnál dolgozott az ürge, õ tervezte a 415-öst és a 435-öst '75-ben. Pesten '93-ban jelentek meg az utakon, ott még lassabban mentek a dolgok. Majd 2 év volt mire megkapták az engedélyt, h prototípust építsenek.  :nagymosoly:


Így van . Sõt : biztosak lehetünk benne , hogy az E12 még a piacon sem volt , és az E15 fejlesztési munkái rég elkezdõdtek . Elvégre ezek a munkafázisok párhuzamosan egymás mellett zajlanak . Csak mondok egy példát : a design-részleg mondjuk leadta az E12 kész terveit 1998-99 környékén , utána nyilván neki is állt az E15-nek . Ezért lehet hallani néha az ilyen területen dolgozóktól , hogy fejlesztési szempontból nézve egy autó , amikor piacra kerül , már elavult ;) ... valahol igaz is , ha úgy vesszük , ami most az E15-ösben "új" , annak döntõ többsége évekkel ezelõtti munka . Dehát ezt nyilván nem lehetne máshogy megoldani , fõleg nem manapság , amikor egy autó ennyire bonyolult .

Régebben persze gyorsabban ment a dolog - mármint SOKKAL régebben , amikor a kocsikat még computer nélkül tervezték , és egy csomó dolog (pl. biztonság) abszolút nem számított . Ez úgy nagyjából az 50-60-as évekig igaz . Olyankor még nem volt ritka , hogy egy modell rajzasztalra és piacra kerülése között alig egy év , néha még ennél is kevesebb telt el - fõleg ha nem komplett új modellrõl , hanem olyanról volt szó , aminek volt elõdtípusa . Az amcsik pl. ebben az idõszakban gyakran évente cserélgették a modelljeiket .

De azért a közelebbi múltban ez már nagyon máshogy ment : a "Bálnamerci" , a '91-ben debütált W140-es fejlesztése pl. több mint egy teljes évtizedet igényelt  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
AURIS - általános topik
« Válasz #323 Dátum: 2006.12.12 22:05:38 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát igen! Ami azt illeti, el sem tudjuk képzelni, hogy micsoda irtózatos agymunka van egy ilyen mai modern autó kifejlesztésében. Egy rakás ember (és még több számítógép) dolgozik hosszú idõket mindenféle olyan apró részletmegoldások kimunkálásán, amire nem is gondolnánk!

A totalcaron van egy teszt az úl Lexusról (460). Abban írják, hogy a számítógépe nagyobb kapacitású, mint anno a NASA gépe volt a holdraszállásnál :otlet:  :shock:
Ez azért vicces, mert ugye a holdraszálláskor használt õs számgép 37kilóbájt memóriával rendelkezett. Ettõl még nem vonom kétségbe, hogy igazat mondtak, de sztem a Lexusban 370Megabájt memória van legalább. A számítókapaciás pedig vicces, mert ugye ha azt veszed, hogy a 386-ösöd 40MHz-t tudott asszem, ma meg 3600 is lehet, és a 2 között 20 év telt el. Nehogymár a Lexusba olyan gagyi cuccok legyenek, mint az Appoloban  :kacsint:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #324 Dátum: 2006.12.13 01:28:25 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát igen! Ami azt illeti, el sem tudjuk képzelni, hogy micsoda irtózatos agymunka van egy ilyen mai modern autó kifejlesztésében. Egy rakás ember (és még több számítógép) dolgozik hosszú idõket mindenféle olyan apró részletmegoldások kimunkálásán, amire nem is gondolnánk!

A totalcaron van egy teszt az úl Lexusról (460). Abban írják, hogy a számítógépe nagyobb kapacitású, mint anno a NASA gépe volt a holdraszállásnál :otlet:  :shock:
Ez azért vicces, mert ugye a holdraszálláskor használt õs számgép 37kilóbájt memóriával rendelkezett. Ettõl még nem vonom kétségbe, hogy igazat mondtak, de sztem a Lexusban 370Megabájt memória van legalább. A számítókapaciás pedig vicces, mert ugye ha azt veszed, hogy a 386-ösöd 40MHz-t tudott asszem, ma meg 3600 is lehet, és a 2 között 20 év telt el. Nehogymár a Lexusba olyan gagyi cuccok legyenek, mint az Appoloban  :kacsint:


Hát ja , ezek inkább csak afféle hatásvadász hasonlatok . Csúcs számítógépek a holdraszállás korában ... ehh ... annyira nem értek hozzá , de szerintem azoknál egy C-64-es is többet tudott . Ez meg , ami elõtt itt ülök (és ami ma semmi extra) , mondjuk a Challenger elsõ fellövése idején még a sci-fi kategóriába tartozott volna  :hmm: ... gondolom .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #325 Dátum: 2006.12.13 21:10:45 »


Gyerekek, nyugtassatok meg: ez ugye nem egy Yarisból kölcsönzött, betonkemény, förtelmesen visszataszító anyagú mûszerfal? Sajnos nagyon úgy néz ki...

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
AURIS - általános topik
« Válasz #326 Dátum: 2006.12.13 21:32:35 »
Idézetet írta: "Satriani"

Gyerekek, nyugtassatok meg: ez ugye nem egy Yarisból kölcsönzött, betonkemény, förtelmesen visszataszító anyagú mûszerfal? Sajnos nagyon úgy néz ki...

Nem kell tapogatni a mûszerfalat...  :kacag:
Úgy látom könyöktámasz sincs ebben  :hmm:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #327 Dátum: 2006.12.13 22:29:27 »
Idézetet írta: "djibril"
Idézetet írta: "Satriani"

Gyerekek, nyugtassatok meg: ez ugye nem egy Yarisból kölcsönzött, betonkemény, förtelmesen visszataszító anyagú mûszerfal? Sajnos nagyon úgy néz ki...

Nem kell tapogatni a mûszerfalat...  :kacag:


Egyetértek . Soha nem fért a fejembe , hogy a mûszerfal tapintásának miért van jelentõsége  :?: Hiszen azt , üzemszerû használat közben , SOHA nem fogja meg az ember . Legfeljebb , ha takarítja az autót . Nem kell tapperolni a mûszerfalat , az nem arra való . Nézzen ki jól , a tapintás tökmindegy . Alapvetõen tisztelem az autós újságírókat , de ez a mûszerfal-tapogatós hülyeség az õ számlájukra írható (nem olyan régen kezdték ám ezt el) , és jó nagy hülyeségnek tartom a részükrõl  :crazy:

Ezzel együtt , pont mivel manapság a többségnek elsõ dolga , hogy letapizza a mûszerfalat , nem hiszem , hogy a Toyota ebben a Golf-konkurrens , emelt minõségi igényekkel fellépõ autóban megengedne magának egy kopogós mûanyag mûszerfal-borítást .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #328 Dátum: 2006.12.13 22:30:20 »
Idézetet írta: "djibril"
Nem kell tapogatni a mûszerfalat...  :kacag:
Úgy látom könyöktámasz sincs ebben  :hmm:

Jó-jó, nem kell tapogatni - de nézni sem szabad?  :elkeseredett: A Yarisban annyi nem tetszik, hogy digitális az órája, és elképesztõen rideg a mûszerfal anyaga. Namost ha a másodikat elkövetik az Aurisnál is, leiratkozom a "kéne" listáról.

Türelmesek itt megnézhetnek egy eléggé szánalmas virtuális Párizs túrát, és két semmitmondó, japán nyelvû videót: http://toyota.pod.tv/auris/ Ebben sincs könyöktámasz. (Az nélkül sem vennék már autót, az E12 hozzászoktatott.) Illetve az egyik videón fél másodpercre látszik, hogy van középen valami, de az szerintem nem könyöktámasz.

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #329 Dátum: 2006.12.13 22:44:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...Nézzen ki jól , a tapintás tökmindegy ...

A Yaris mûszerfalának anyaga egyrészt nem néz ki jól, másrészt bármit is érintesz hozzá (pakolsz a rekeszeibe), zörög és pattog. Ha a térded/lábszárad nekitámasztod a középkonzolnak egy olyan autóban, amelyik tele van betonkemény mûanyagokkal, az a minõségérzetet és a komfortot jelentõsen rontja (lásd Focus II). Én nem vagyok a tapogatás híve, de a betonkemény, rideg mûanyagoktól rosszul vagyok. Az E12 belében is szeretem, hogy nem olyan, mintha egy tizenéves Peugeot 205-ben ülnék.

Találtam a lenti oldalon egy harmadik videót, van a kocsiban könyöktámasz.

[a csatolmányt egy admin törölte]