Hűha, jól kinőtte magát az Opel téma.
Osztom az alapkérdés feltevőjének véleményét: az eladási ár a kereslet függvénye. (csak nézzük a 90-es évek első felében gyártott Honda és Toyota gépek közel 1 milliós hirdetési árán, amiért majdnem Peu. 607-est vagy C5-öst lehet kapni...)
Ami a motorokat illeti: a 8v-s konstrukciók megbízhatóbbak az ECOTEC-nek nevezett "förmedvényeknél", én is az 1,6l-re szavaznék, Petivel 1-et értve, a többi vagy nem sokkal jobb vagy gengébb. Jobb egy avult de megbízható konstrukció, mint egy újabb de nagyobb hibalehetőséggel rendelkező.
(ÉS egy helyesbítés: NEM az 1,4 Ecotec a problémás hanem az 1,6 elsősorban a gyárilag is kirívóan magas olajfogyasztása miatt. a két motor közti cca. 10 LE teljesítménytöbblet elhanyagolható és nem szignifikáns 1,6 javára. Azt hiszem ez közismert)