Ez úgy hangzik mint ha a bolygóművel bármit is lehetne csinálni. Ha tippelnem kellene a rükverc tisztán elektromos, illetve ha kell a benzinmotor ereje az akkor sem a bolygóművön megy keresztül. Meg kellene nézni a hajtásábrát még egyszer, de talán nem is lehetséges.
Az is érdekelne hogy milyen áttételre van belőve a prius. Egy jó ötödikkel-hatodikkal egész jól illeszkedik a motor ereje az erőszükséglethez és egyenletes tempónál 40-től a nyomaték nagy része egyszerűen veszteség nélkül áthaladhat a bolygóművön, alatta az elektromos hajtás önmagában is combos, közepes sebességű erőteljes gyorsításkor vannak gondok. Lehet kellett hozni kompromisszumot.
Úgy hallottam az új Lexus 10 sebességes váltót emulál, talán ez lehet megint egy óriási fejlődés a prius 4 után ?
A 4 szerintem zseniális, nagyot léptek előre a prius 2- prius 3 az egy kissé tyúklépésre sikerült kb 2 deci megtakarítással (talán nagyot nőtt a kasztni???), de most újra bő fél liter, mint a prius 1-2. Az spritmonitoros átlagja már alacsonyabb, mint a diesel yaris I. 4.46 a 4.61 ellen. Itt már nincs ellenfele, a átlag diesel kisautók 4.8-5.2 között tanyáznak, de ezek is kezdenek kihalni az euro 6-tal, pláne ha nem csak próbapadon kell tartani majd.
Sajnos megint kevés prius 4-et látok, de nem is illik azokhoz az emberekhez akikkel mostanában osztozom az utakon. Ahogy csufár is írja néha nem tudok kimaradni a dzsungelharcból
. Sokan az édesanyjukat eltennék egy pozícióért láb alól, de azért is komoly harc van hogy 10cm-rel előrébb állhassanak a dugóban, simán telibeblokkolják a szembejövő sávot - ha ott akadály van, vagy a keresztutcát csak nehogy hely legyen előttük akkor is ha másnak esélye sincs odafurakodni. Biztos van szimplán hülye is nem csak rosszindulatú ... szóval tisztelet a kivételnek. Komolyan ennél csak Budapest rosszabb
A Toyota hibrid technológiájában alapesetben a bolygómű irányváltójának D állásában nincsen motorfék. Amúgy az áramtermelés legjelentősebb része a regeneratív fékezés útján termelődik és tárolódik el az akkumulátorban.