Várjvárj
...
Az odáig stimmel, hogy
a legmagasabb fokozatot minél hamarabb célszerű elérni. Tehát azt a sebességet, ahol már felpakolhatod ötödikbe. Ezt valóban jobb egy ha nem is padlógázos, de aránylag dinamikus gyorsítással (viszonylag korai felkapcsolás, de relatíve nagy gáz) elérni.
Idáig OK.
De onnantól, hogy elérted azt a sebességet, ahol már a kocsi bírja az ötöst - onnantól, fogyasztás szempontjából, az a legjobb, ha a gázpedált simogatva, minél alacsonyabb pillanatnyi fogyasztással gyorsítasz.
Nekem legalábbis kb. ez állt össze, és ezt is igyekszem alkalmazni - de azért épp a nyakamat nem tenném rá, hogy valóban ez a legjobb
... Kíváncsi lennék Zénókáék véleményére. És a leírt tesztet is tényleg meg lehetne csinálni.