Ezen nem győzök álmélkodni, hogy az öreglány jól néz ki szerintetek ezeken a képeken ... Tényleg sajnálom, hogy sajnos a nálunk töltött időszakából alig maradt fenn kép, amin normálisan látszana, hogy milyen is volt, amikor JÓL nézett ki tényleg :wink: ... Node talán nézzétek meg a másik két autót a lentebbi képeken - valami hasonló volt.
Figyelj, Te magad írod, hogy 25 éves. Akkoriban még a japánok nem fordítottak olyan nagy gondot a korrózióvédelemre. Csak abba gondolj bele, hogy ma Magyarországon hány autó éri meg a 25 éves kort - és ebből hány néz ki jobban, mint ez a Corona :!:
Én nem szeretem ezt a "korához képest" szöveget . Egy autó vagy jól néz ki , vagy nem - ez egy objektív mérce . Utálom , amikor egy öreg autó hirdetésébe beleírják , hogy "korához képest jó állapotban" - ez mit jelent , hogy még épp nem esik szét :shock: ?
Van egy skála , amelyet az autók állapotának az értékelésére szoktak használni , legalábbis német területen . Ez 1-től 6-ig osztályozza az autók állapotát , ahol az 1-es a vadiúj állapot , 6-os a menthetetlen roncs . 5-ös a menthető , de működésképtelen ; 4-es a technikai és optikai hibákkal bőven rendelkező , de működőképes ; 3-as felel meg egy jó állapotú használt autónak , amit általában a "megkímélt" jelzővel szoktak jellemezni ; 2-es már kimondottan jó állapot , legfeljebb minimális hiányosságokkal . Ezeken belül szoktak adni plusz és mínusz jeleket is , tehát mondjuk 3+ , 3 , 3- és így tovább - kivéve az egyest , abból csak 1- és 1 létezik .
Na mármost , csak a miheztartás végett , PROFI (!!!) restaurációkra szoktak adni 2-es , esetleg 2+ osztályzatokat . Az 1- jegyet rendkívül ritkán érik el , ez olyan szint , amelyre bárki nyugodt szívvel használná a "tökéletes" jelzőt . 1- jegybe már nem fér bele a legapróbb kis karc , illesztési pontatlanság , a kelleténél 1 mm-re jobban kilógó tömítés , a legapróbb fényezési hiba stb. sem . Az 1-es pedig , ahogy már mondtam , a gyári új állapot .
Eszerint a rendszer szerint az én Camrym , ha félreteszem a tulajdonosi elfogódottságot , talán megkapna egy 3-as osztályzatot . A Corona 4- , ez is csak azért , mert nagyjából üzemképes . De igazából teljes restaurációra szorul(na) , amelynek során komplett szét kéne bontani , szinte minden karosszéria-elemét javítani , és rengeteg más egyéb alkatrészét (főleg az utastérben) pedig cserélni .
És ez a mérce NEM VESZI FIGYELEMBE AZ AUTÓ KORÁT , szerintem nagyon helyesen . Ha azt mondom , hogy "jó állapot" , akkor elvárom , hogy ez ugyanazt jelentse egy 5 , egy 15 és egy 25 éves autónál egyaránt . Persze , az más kérdés , hogy a 25 éves autó esetében ez nagyobb érdem , kétségtelenül
- de most nem is erről volt szó .