Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385205 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3135 Dátum: 2015.12.08 18:41:41 »
Ide is bemásolom, hátha hamarabb kapok tippeket.

[quote name="Snowfox" post=658557 timestamp=1449408026]
Sziasztok!

Avensis II 2003 2000ccm D4D 85kw-os autóm van. Ma elkezdett 1600-as fordulattól kb. 1800 fordulatig rángatni az autó. Előtte egy olyat produkált, hogy egyszerűen nem akart elindulni. Ilyen még nem volt vele sose.
Motorháztető fel, az üzemanyagszűrőt a kézi pumpával felpumpáltam, utána már indult is. Viszont ez a rángatás is azóta van. Mitől lehetnek ezek a gondok?
Üzemanyag szűrő 500km-el ezelőtt cseréltük:
Gázolajszűrő:
Mahle-Knecht  Cikk-kód: KC83/SZ

Segítségeteket előre is köszönöm.

Tamás
[/quote]
Na annyi különbség lett, hogy ma hazaérkezés után, a belső parkolóba beálltam orral, hogy a csomagtartót ki tudjam pakolni. Miután ezt megtettem, meg akartam fordulni, de már nem indult az autó. Hiába szivattyúztam fel a szűrőt a kézi tápszivattyúval. Szóval teker az önindító, de nem indul el.
Még annyi infó, hogy az egyik boltnál megállva, rettentő erős maró szaga volt a kocsinak, mikor mentem a hátulja felé. Valószínű a kipufogóból jövő füst volt. Valamint volt motor erő kihagyás is gyorsításkor (megtorpant sokszor)
Valakinek ötlet?

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3136 Dátum: 2015.12.08 21:21:33 »
A magasnyomású pumpán kellene megtisztítani a hozamszabályzó (SCV) szelepeket. Piros meg zöld csatlakozású az elektronikája, belső imbuszos csavarokkal van rögzítve. Leszereled (az I-es Ave-n le kellett szerelni a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályát, hogy hozzá lehessen férni), majd féktisztítóban alaposan (10-15 percig) meglötyögteted, a kis lukacskákon be is fújsz féktisztítót. Visszaszerelés, elektromos csatlakozók visszacsatolása, kézipumpa felpumpálása, indítás, majd öröm é' boldottá' :)
Hosszútávon meg 10 ezrenként belötyögtetsz fél tankba egy Pro Tec magasnyimású dízel rendszertisztítót, hogy a gyantás lerakódásokat (amiktől a hozamszabályzó szelepek is "megszorulhatnak") eltávolítsa a rendszerből.
Szereléssel együtt 40-50 perc az egész, meg 3 deci fahéjas forraltbor. Érdemes kipróbálni, mielőtt költségesebb megoldásokkal próbálkozol.
Sok sikert! :clap:

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3137 Dátum: 2015.12.09 15:57:11 »
A magasnyomású pumpán kellene megtisztítani a hozamszabályzó (SCV) szelepeket. Piros meg zöld csatlakozású az elektronikája, belső imbuszos csavarokkal van rögzítve. Leszereled (az I-es Ave-n le kellett szerelni a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályát, hogy hozzá lehessen férni), majd féktisztítóban alaposan (10-15 percig) meglötyögteted, a kis lukacskákon be is fújsz féktisztítót. Visszaszerelés, elektromos csatlakozók visszacsatolása, kézipumpa felpumpálása, indítás, majd öröm é' boldottá' :)
Hosszútávon meg 10 ezrenként belötyögtetsz fél tankba egy Pro Tec magasnyimású dízel rendszertisztítót, hogy a gyantás lerakódásokat (amiktől a hozamszabályzó szelepek is "megszorulhatnak") eltávolítsa a rendszerből.
Szereléssel együtt 40-50 perc az egész, meg 3 deci fahéjas forraltbor. Érdemes kipróbálni, mielőtt költségesebb megoldásokkal próbálkozol.
Sok sikert! :clap:
Köszi az infót.
Valószínű, hogy az Ave II be csak egyet szereltek, de azt se volt egyszerű kibányászni. Megtisztogattam, ahogy írtad, de semmi változás. Vagyis beindult, de talán még büdösebb lett a füstje. A Bardi-ba 100 ezret mondtak a szelepre, szóval viszem ismerőshöz, hátha neki lesz jobb kedvezménye, s akkor már a vezérműszíjt is cseréltetem.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3138 Dátum: 2015.12.09 16:10:14 »
Köszi az infót.
Valószínű, hogy az Ave II be csak egyet szereltek, de azt se volt egyszerű kibányászni. Megtisztogattam, ahogy írtad, de semmi változás. Vagyis beindult, de talán még büdösebb lett a füstje. A Bardi-ba 100 ezret mondtak a szelepre, szóval viszem ismerőshöz, hátha neki lesz jobb kedvezménye, s akkor már a vezérműszíjt is cseréltetem.

Követem a fejleményeket és most utána kellett néznem, mert ez nem volt számomra ismert:
A T25-ba szerelt 116 HP-s 1CD-FTV motoroknál nem csak az injektorokat cserélték le (Denso X2 típ. injektork cseréje Denso X2 javított verzióra, vagy a teljesen új fejlesztésű G2 típusokra, ez nem tiszta teljesen, de alényeg, hogy nem egyezik), hanem a nagynyomású szivattyúból is a tök új fejlesztést akasztották rá (Denso hp2 helyett hp3) a T22 1CD-FTV 110 HP-hoz képest. A HP3-as szivattyún valóban csak egy db SCV van.
Érdekes olvasmány a témában érdeklődőknek itt.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3139 Dátum: 2015.12.09 17:24:31 »
Egész pontosan ez van a pumpán:
22100-0G010
HU294000-0102
08 E 0081
Denso
Hungary

Ez meg az SCV-n:
004
04E-10404

Sajnos nem tudom elindítani megint, szóval nehézkesebb lesz eljuttatni a szerelőhöz, ráadásul elég neccesen parkoltam le, kilóg az útra a segge egy kicsit, az orra meg a járdára :(

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3140 Dátum: 2015.12.09 18:06:10 »
Egész pontosan ez van a pumpán:
22100-0G010
HU294000-0102
08 E 0081
Denso
Hungary

Ez meg az SCV-n:
004
04E-10404

Sajnos nem tudom elindítani megint, szóval nehézkesebb lesz eljuttatni a szerelőhöz, ráadásul elég neccesen parkoltam le, kilóg az útra a segge egy kicsit, az orra meg a járdára :(
Jupí! Csak elindult. Hideg motorral indul csak be. Reggel is csak ezért indult be szerintem.
Na mindegy, szerelőnél van már az autó, s ez a lényeg. Holnap kezd egy diagnosztikával, s utána felhív az infóval.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3141 Dátum: 2015.12.09 19:14:55 »
Jupí! Csak elindult. Hideg motorral indul csak be. Reggel is csak ezért indult be szerintem.
Na mindegy, szerelőnél van már az autó, s ez a lényeg. Holnap kezd egy diagnosztikával, s utána felhív az infóval.

Ebben az esetben sajnos esélyes, hogy a befecskendezők döglődnek. Ha nem is megy a gép, akkor még mindíg lehetséges a SCV, de azoknál a motoroknál ritkábban fordul elő.
Amikor nem indul, tszterrel meg kelene nézni a rail-nyomást. ha megvan kb. 250-350 bar, akkor a nagynyomású pumpa dolgozik, meg az SCV is.
Amikor jár a motor, főleg melegen, meg lehet vizsgálni a befecskendezők korrekciós értékét is. ha valamelyik, vagy több is nagyon szélsőséges, vagy nagy a szórás, akkor ott lesz a gubanc.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3142 Dátum: 2015.12.09 19:23:10 »
Ebben az esetben sajnos esélyes, hogy a befecskendezők döglődnek. Ha nem is megy a gép, akkor még mindíg lehetséges a SCV, de azoknál a motoroknál ritkábban fordul elő.
Amikor nem indul, tszterrel meg kelene nézni a rail-nyomást. ha megvan kb. 250-350 bar, akkor a nagynyomású pumpa dolgozik, meg az SCV is.
Amikor jár a motor, főleg melegen, meg lehet vizsgálni a befecskendezők korrekciós értékét is. ha valamelyik, vagy több is nagyon szélsőséges, vagy nagy a szórás, akkor ott lesz a gubanc.
Remélem nem lesz igazad a befecskendezőkel kapcsolatban. Ha megtudom a szerelőtől, hogy mi a gond, megírom.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3143 Dátum: 2015.12.10 09:19:03 »
Remélem nem lesz igazad a befecskendezőkel kapcsolatban. Ha megtudom a szerelőtől, hogy mi a gond, megírom.

A hidegen indul, melegen nem jelenség  és a többi defektus, amit írtál (füst, büdös kipufogógáz, teljesítményingadozás, stb.) valóban az injektorokra utal.
Ha nagyon kopottak, elhasználtak az injektoraid, akkor megnövekszik a résolajveszteségük, elengedik a feltermelt rail-nyomást. Ez melegen, meleg és hígabb üzemanyagnál hatványozottan jelentkezik, azért indul nehezen, vagy egyáltalán nem melegen, mert egyszerűen az indítózási fordulat nem elég a jól működő nagynyomású szivattyúnak sem, hogy feltermelje a megfelelő rail nyomást a nagy résolajveszteségek miatt. Vagy valami hasonló... :)

Ha injektorok, akkor szívesen megosztom, amit én nemrég megtudtam a DENSO injektor helyzetről:
(Az alábbi leírás nem számít hivatalos közlésnek, készpénznek senki ne vegye, csak egy ember öncélú kérdezősködésének eredménye, kéretik a megfelelő kétkedéssel hozzáállni!!!)

Eddig az volt az általános mondás, hogy a DENSO injektoroknak nincs gyárilag kiadott felújítási eljárása, ezért régi kuka, csak új lehet a megoldás. (Esetleg egy bemért bontott, kérdéses további működéssel.)
Ennek magyarázata az volt, hogy mikor felújítanak egy injektort, akkor nem lehet a gyár által gyártáskor meghatározott korrekciós kódokat a felújított injektorokhoz újra legenerálni, mert nincs rá meghatározott mérési eljárás. Másrészről ez azért sem volt lehetséges, mert nemes egyszerűséggel  DENSO-tól nem lehetett alkatrészeket rendelni az injektorok felújításához.
Több magyarországi kontakt is található a neten kis kutakodás után, akik felújított injektorokat, injektorfelújítást ajánlanak. Sajnos nagy valószínűséggel  ezek a nem létező gyári technológia helyett egy kb. as. szabvány szerinti felújítást végeznek, és ami a legjobb, hogy biztosan nem gyári alkatrészekkel (itt a legfontosabb az injektor csúcs), hanem többnyire olasz és egyéb gyártók termékeivel. Ezekhez az injektorokhoz biztosan nem generálnak új korrekciós kódokat sem. Ezek az alkatrészek a tapasztalatok (és BOSCH is végzett összehasonlító élettartamméréseket, mert az ő termékeiknél is probléma, hogy sokszor nem gyári csúcsokkal újítják fel őket) alapján nem bírnak ki újabb 30-50.000 km-nél többet. Eddig a rossz hír...

A jó hír:
A DENSO már egy ideje elkezdett foglalkozni azzal, hogy hivatalos technológiát tegyen le az asztalra az elhasználódott, de még felújítható injektorok költséghatékony javítására. Sok pletyka keringett erről, de senki nem tudott, vagy nem mondott konkrétumokat, ennek ellenére szerencsére mára jó sok DENSO injektor gyári technológiával, gyári alkatrészekkel felújítható!!

És itt jön a reklám része:
Magyarországon egyedülikén (?) a keceli Benedecki Műhely Kft. kapta meg a jogot és támogatást a DENSO-tól, hogy gyári alkatrészekkel, technológiával újíthassanak fel DENSO injektorokat.
Egyik kollégámtól kaptam a kontaktok erről a cégről, és először sokat dúrtam a netet, de egy-két elejtett riporton kívül nem találtam információt arra vonatkozóan, hogy ők tényleg kaptam ilyen nagy jogokat. Nem is értettem, hogy ha így van, akkor miért ne reklámozzák nagy betűkkel mindenhol, hogy "Hahó, magyarok! Mi felújítjuk, amit más nem! Gyári technológiával!". Elég kétkedő voltam, kérdezősködtem.
Ezután e-mailváltások, telefonbeszélgetések és elmondhatom, hogy igen, ők azok, amit állítanak magukról. Az akkreditációs igazolásaikat is átküldték: Lásd itt. (Ahogy láthatjátok,  BOSCH-sal sem sima servizes a kapcsolat, hanem az új eljárások, termékek tesztelésben is részt vehetnek/vesznek. Ez sem egy alacsony szintű kapcsolatot jelent...)

A lényeg:
Elérhetőségek a weboldalon, mindenki, akinek inge, érdeklődhet a saját injektorainak ügyében, szívesen és részletesen tájékoztatnak az eljárásokról, persze ehhez külön kérni kell, hogy had beszélhessen az ember szakemberrel.

És akkor a T22 D-4D injektorainak esete:
Ez itt speciális esetet jelent. A T22 1CD-FTV motorjába még a 2. generációs (X2 type) injektort szerelték. Ez még 4 pólusú elektromos csatlakozóval csatlakozik. 2 pólus az injektor tekercsén keresztül vezérli a befecskendezést, 2 póluson pedig egy kompenzáló ellenállás értékét figyeli az ECU. Ebben az esetben még csak egy gyárilag beépített kompenzáló ellenállás értékén keresztül tudja figyelembe venni az ECU az injektorok gyártási szórásából adódó különbségeket. (Később, a 3. generációs injektoroknál (G2 Type) már megérkezett a kódsor, amit az ECU-ba kell beírni. Ezzel már nem csak egy konstans értékkel vehető figyelembe az ECU az injektorok szórása, hanem egy jóval részletesebb adatsorral.)
A T22 X2 type injektoraira NINCS A DENSO ÁLTAL KIDOLGOZOTT FELÚJÍTÁSI ELJÁRÁS! Sajnos. Nincs hozzá se gyári csúcs, se gyári technológia. Is itt jön a képbe a magyar leleményesség (?) !
Benedeczkiék elkezdtek kísérletezni, hogy milyen másik típusú DENSO injektor csúcsával lenne jól felújítható ez a fajta injektor. Találtak is olyat, ami jó lett, majd mértek, beépítettek, teszteltek sokat, majd gyakorlatilag visszafelé irányban működve, ők mutatták be azt a DENSO-nak, amit (állítólag) DENSO-ék el is fogadtak és külön engedéllyel ilyen módon művelhetik az X2 type injektorok felújítását is. Így egy speciális elszámolással kerülhet DENSO gyári csúcs ezekbe az injektorokba is. Ami számomra kicsit sötét folt még, az az, hogy mivel a kompenzáló ellenállás az injektor fejében nem cserélhető, ezért elmondásuk szerint az injektort kalibrálják az ellenálláshoz. Ez a rész kicsit sántít még, de ha valaki veszi a fáradtságot és kibogozza, akkor annyival is okosabbak leszünk.

És végül az árakról: Nagy-nagy kedvezménnyel az én T22-mbe egy darab gyári DENSO injektor a Bárditól 101.500 Ft Áfával. A Benedeczkitől felújításra (komplett szét-össze, UH és egyéb takarítás, csúcscsere, bemérés) 66.000 Ft/db  körüli összeget kaptam. Ez arra az estre érvényes, amikor a helyszínen a kezükbe adod a 4 db injektort. Erre még rájön a ki- és visszaszerelés költsége, illetve a fuvar. Egyeztetett időpont esetén a felújítás a helyszínen megvárható!!

Ahogy a honlapjukon még látható, a Toyotákban használt összes DENSO magasnyomású szivattyú felújítását is vállalják (HP2, HP3, stb.), szóval mindenképpen figyelemre méltó a cég DENSO tevékenysége nagynyomású rendszer témában. Ha másra nem is, egy telefon erejéig mindenképpen érdemes beszélni velük, ha gond van.

Remélem, tudtam újat mondani.

És most megyek és megadom a bankszámlaszámomat Benedeczkiéknek, hogy a célzott reklámért járó összegeket át tudják utalni...  :D :D

Üdv:
BF

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3144 Dátum: 2015.12.10 10:34:07 »
Köszönöm a bő tájékoztatót. Viszont nekem már T25 ös D4D 85 kw os Avensis II esem van. Arra az injektorokról nem szól külön ajánlás.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3145 Dátum: 2015.12.10 10:42:17 »
Köszönöm a bő tájékoztatót. Viszont nekem már T25 ös D4D 85 kw os Avensis II esem van. Arra az injektorokról nem szól külön ajánlás.

"A lényeg:
Elérhetőségek a weboldalon, mindenki, akinek inge, érdeklődhet a saját injektorainak ügyében..."

Én a saját esetemet fejtettem ki, mert arról érdeklődtem annak idején részletesen.

Pontosan tudom, az autód típusát, többször leírtad már, de a Te autódról - ha nem gond - külön nem fogok kérdezősködni, gondolom, ezt Te magad is meg tudod tenni a fenti információk birtokában.  :surrender:

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3146 Dátum: 2015.12.10 11:26:41 »
Nem azért írtam, s úgy is kezdtem, hogy Köszönöm.
Csak azért az enyémnek a tipusát, hogy hátha arról is tudsz adni infót.
Szóval nem megbántani akartalak.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3147 Dátum: 2015.12.10 11:50:03 »
Nem azért írtam, s úgy is kezdtem, hogy Köszönöm.
Csak azért az enyémnek a tipusát, hogy hátha arról is tudsz adni infót.
Szóval nem megbántani akartalak.

Nincs megbántódás.

Hívd fel őket, és írd ide, hogy mit ajánlanak neked! Később ez sok embernek lehet itt hasznos információ.
Én is kíváncsi vagyok, mert ahogy írtam is, nem tudom, hogy pontosan milyen módosított injektor van tiédben az enyémhez képes. Lehet, hogy csak az a különbség, hogy az már nem kompenzáló ellenállásos, hanem ECU-ba bekódolós (ami csak a gyári szórás beméréseben és figyelembe vételekor jelent különbséget). De lehet hogy az egész konstrukció (csúcs, tű és egyéb belső elemek) is más.

Üdv:
BF

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3148 Dátum: 2015.12.17 06:03:14 »
Ide is bemásolom, hátha hamarabb kapok tippeket.
Na annyi különbség lett, hogy ma hazaérkezés után, a belső parkolóba beálltam orral, hogy a csomagtartót ki tudjam pakolni. Miután ezt megtettem, meg akartam fordulni, de már nem indult az autó. Hiába szivattyúztam fel a szűrőt a kézi tápszivattyúval. Szóval teker az önindító, de nem indul el.
Még annyi infó, hogy az egyik boltnál megállva, rettentő erős maró szaga volt a kocsinak, mikor mentem a hátulja felé. Valószínű a kipufogóból jövő füst volt. Valamint volt motor erő kihagyás is gyorsításkor (megtorpant sokszor)
Valakinek ötlet?
Tegnap csinálták meg az injektorok bemérését, s kiderült, hogy a 4es henger injektorja "kuka". Ez okozta ezeket a gondkkat, meg az adagolós kopogást hidegen.
A szerelő utánajár a két féle opciónak:
1. új beszerzése
2. használt, bevizsgált beszerzése.

Szóval 1 injektor halott a 4ből.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3149 Dátum: 2015.12.17 06:57:06 »
Tegnap csinálták meg az injektorok bemérését, s kiderült, hogy a 4es henger injektorja "kuka". Ez okozta ezeket a gondkkat, meg az adagolós kopogást hidegen.
A szerelő utánajár a két féle opciónak:
1. új beszerzése
2. használt, bevizsgált beszerzése.

Szóval 1 injektor halott a 4ből.
Én ebből nem vennék használtat. :no:
Sőt! Ha nem 10-20 perc mérni/cserélni az injektort (gondolom, hogy nem), én mind a négyet cserélném. Kerül, amibe kerül.
Valamikor vissza kell adni azt az ajándékot, amit kapunk... (Ajándék=alacsony fogyasztás a benzineshez képest)