Íme a cikk a Totalcarról, ha valaki nem olvasta volna
Sziasztok,
elolvastam...sokadjára, de én még mindíg nem látom ezeket a hibákat annyira targikusnak...különösen a többi, cikkben lévőhöz képest.
A füstölésre és EGR problémákra vannak (voltak) ECU frissítések, illetve még garanciában 5. injektor cserék. A Denso befecskendezők a Toyotákban kifejezetten tartósak, leszámítva az 1CD motorokban lévőket, azokkal több gond volt, mint pl. a D-CAT piezo-jával. 2005-től az SCV probléma is ismeretlen. A nagy futásteljesítmény mostoha körülmények között minden dízelnek odavág, de ezek nagy része a gazda odafigyelésén is múlik. A vízrendszer nyomásproblémáinál nem tudom, miről beszél a cikk, de ha a hengerfejesség miatti nyomásnövekedésről van szó, akkor nem különálló hiba.
A hengerfejesség....hát igen, erről is írtam már, hogy mi a véleményem. Mi az, hogy kemény a hengerfej tömítés?
Egyiknél, ami tönkre megy, ott kemény, amelyik nem lesz hengerfejes, ott meg nem kemény?? Meggyőződésem, hogy az összeszerelés minőségénél kell keresni a problémát, bármennyire is takargatják. Egy könnyűfém dízelnél hatványozottan be kell tartani az összeszerelési utasítás minden betűjét. Persze, ettől még tény, hogy hengerfejes lett jónéhány, de ez szerintem nem a motorkonstrukció hibája.
Toyotás munkafelvevő ismerősöm számtalan, 300ezer (vagy magasabb) körüli futásteljesítményű hibamentes D-CAT-ről számolt be, emellett nem tagadta, hogy bizony előfordult kezdettől fogva problémás darab is. A D-CAT-eknél akettőstömegű-kuplung cucc is jóval többet bír, mint az átlag, köszönhetően a finom járásnak, gyorsan tekerő önindítónak, és speciális (vibrációmentes) motorleállítási ECU-protokollnak.
Én az ötödik dízelemet nyűvöm, és nem voltak olyan problémáim, ami miatt óvá intenék bárkit is. A legtöbbet eddig az 1CD motorral fizettem dízel spec. javításra (nagyjából 100k, SCV probléma miatt, meg 270 lendkerék+kuplung miatt) 150 ezer km alatt.(ez csak az 1CD-vel)
Egy dologban maximálisan egyetértek: a mai dízelek, különösen a nagy lökettérfogatúak nem ideálisak városi, rövid utas használatra, ezt tudomásul kell venni.