Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385205 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2910 Dátum: 2015.04.03 17:02:38 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2911 Dátum: 2015.04.03 17:15:52 »
Foglalkoztatott a gondolat, hogy lecserélem az Avensist 2.0 D4D-t,  RAV-4  2.2-re,(150 Le-177 Le), mivel jó a viszonyom a TOYOTA márkakereskedéssel amelyiktől vásároltam a 2.0 D4D-t, felhívtam őket kérvén a véleményüket csere ügyben. A véleményük és egyéb hozzáértők véleménye alapján, (ebben több szakszervizet kell érteni) felhagytam a tervemmel.
A kényelmesebb ki és beszállás volt a gondolatindító, emiatt foglalkoztam a cserével, egyébként tökéletesen meg vagyok elégedve,a 2.0 D4D menetdinamikájával és a fogyasztásával is.

Ezért SZERINTEM nem érdemes cserélni! Pláne, ha a következő(is) használt lesz! Ha a mostani autó JÓ, akkor csak NYOMÓS okkal érdemes lecserélni! A használt autó vásárlás MINDIG "zsákba macska".
"Járt utat járatlanért el ne hagyj!"
 :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.03 17:19:31 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2912 Dátum: 2015.04.03 18:50:42 »
Íme a cikk a Totalcarról, ha valaki nem olvasta volna

Sziasztok,
elolvastam...sokadjára, de én még mindíg nem látom ezeket a hibákat annyira targikusnak...különösen a többi, cikkben lévőhöz képest.
A füstölésre és EGR problémákra vannak (voltak) ECU frissítések, illetve még garanciában 5. injektor cserék. A Denso befecskendezők a Toyotákban kifejezetten tartósak, leszámítva az 1CD motorokban lévőket, azokkal több gond volt, mint pl. a D-CAT piezo-jával. 2005-től az SCV probléma is ismeretlen. A nagy futásteljesítmény mostoha körülmények között minden dízelnek odavág, de ezek nagy része a gazda odafigyelésén is múlik. A vízrendszer nyomásproblémáinál nem tudom, miről beszél a cikk, de ha a hengerfejesség miatti nyomásnövekedésről van szó, akkor nem különálló hiba.
A hengerfejesség....hát igen, erről is írtam már, hogy mi a véleményem. Mi az, hogy kemény a hengerfej tömítés???? Egyiknél, ami tönkre megy, ott kemény, amelyik nem lesz hengerfejes, ott meg nem kemény?? Meggyőződésem, hogy az összeszerelés minőségénél kell keresni a problémát, bármennyire is takargatják. Egy könnyűfém dízelnél hatványozottan be kell tartani az összeszerelési utasítás minden betűjét. Persze, ettől még tény, hogy hengerfejes lett jónéhány, de ez szerintem nem a motorkonstrukció hibája.
Toyotás munkafelvevő ismerősöm számtalan, 300ezer (vagy magasabb) körüli futásteljesítményű hibamentes D-CAT-ről számolt be, emellett nem tagadta, hogy bizony előfordult kezdettől fogva problémás darab is. A D-CAT-eknél akettőstömegű-kuplung cucc is jóval többet bír, mint az átlag, köszönhetően a finom járásnak, gyorsan tekerő önindítónak, és speciális (vibrációmentes) motorleállítási ECU-protokollnak.
Én az ötödik dízelemet nyűvöm, és nem voltak olyan problémáim, ami miatt óvá intenék bárkit is. A legtöbbet eddig az 1CD motorral fizettem dízel spec. javításra (nagyjából 100k, SCV probléma miatt, meg 270 lendkerék+kuplung miatt) 150 ezer km alatt.(ez csak az 1CD-vel)

Egy dologban maximálisan egyetértek: a mai dízelek, különösen a nagy lökettérfogatúak nem ideálisak városi, rövid utas használatra, ezt tudomásul kell venni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.03 19:18:43 írta Spet »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2913 Dátum: 2015.04.03 19:12:02 »


Egy dologban maximálisan egyetértek: a mai dízelek, különösen a nagy lökettérfogatúak nem ideálisak városi, rövid utas használatra, ezt tudomásul kell venni.

Ennyit szerettem volna mondani a hsz.-emmel!  :clap:  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2914 Dátum: 2015.04.03 19:47:15 »
Sziasztok,
elolvastam...sokadjára, de én még mindíg nem látom ezeket a hibákat annyira targikusnak...különösen a többi, cikkben lévőhöz képest.
A füstölésre és EGR problémákra vannak (voltak) ECU frissítések, illetve még garanciában 5. injektor cserék. A Denso befecskendezők a Toyotákban kifejezetten tartósak, leszámítva az 1CD motorokban lévőket, azokkal több gond volt, mint pl. a D-CAT piezo-jával. 2005-től az SCV probléma is ismeretlen. A nagy futásteljesítmény mostoha körülmények között minden dízelnek odavág, de ezek nagy része a gazda odafigyelésén is múlik. A vízrendszer nyomásproblémáinál nem tudom, miről beszél a cikk, de ha a hengerfejesség miatti nyomásnövekedésről van szó, akkor nem különálló hiba.
A hengerfejesség....hát igen, erről is írtam már, hogy mi a véleményem. Mi az, hogy kemény a hengerfej tömítés???? Egyiknél, ami tönkre megy, ott kemény, amelyik nem lesz hengerfejes, ott meg nem kemény?? Meggyőződésem, hogy az összeszerelés minőségénél kell keresni a problémát, bármennyire is takargatják. Egy könnyűfém dízelnél hatványozottan be kell tartani az összeszerelési utasítás minden betűjét. Persze, ettől még tény, hogy hengerfejes lett jónéhány, de ez szerintem nem a motorkonstrukció hibája.
Toyotás munkafelvevő ismerősöm számtalan, 300ezer (vagy magasabb) körüli futásteljesítményű hibamentes D-CAT-ről számolt be, emellett nem tagadta, hogy bizony előfordult kezdettől fogva problémás darab is. A D-CAT-eknél akettőstömegű-kuplung cucc is jóval többet bír, mint az átlag, köszönhetően a finom járásnak, gyorsan tekerő önindítónak, és speciális (vibrációmentes) motorleállítási ECU-protokollnak.
Én az ötödik dízelemet nyűvöm, és nem voltak olyan problémáim, ami miatt óvá intenék bárkit is. A legtöbbet eddig az 1CD motorral fizettem dízel spec. javításra (nagyjából 100k, SCV probléma miatt, meg 270 lendkerék+kuplung miatt) 150 ezer km alatt.(ez csak az 1CD-vel)

Egy dologban maximálisan egyetértek: a mai dízelek, különösen a nagy lökettérfogatúak nem ideálisak városi, rövid utas használatra, ezt tudomásul kell venni.

Erre úgy is jön a kontra egy dízelt sosem használó embertől, hogy de bizony azt hallotta vacak és akkor vacak és kész. :D Kb ilyen az átlag mentalitás itt. :D

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2915 Dátum: 2015.04.03 19:49:46 »
Ennyit szerettem volna mondani a hsz.-emmel!  :clap:  :hug:
Ez akkor igaz, ha csak is ilyenek a körülmények. Ha használják kicsit hosszabb utakon is néha, akkor hagy menjen, nem kell eladni a ,,mezőgazdasági gépet". Főleg azért, mert jók. ;)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2916 Dátum: 2015.04.03 20:40:27 »
Erre úgy is jön a kontra egy dízelt sosem használó embertől, hogy de bizony azt hallotta vacak és akkor vacak és kész. :D Kb ilyen az átlag mentalitás itt. :D

Nem szeretnék személyeskedni, de szerintem Neked komoly pszichés problémáid vannak, hogy minden mondatba bele kell építened ezt a "csúnya bácsik csúnya dolgokat mondanak brühühü" önsajnáltatást.

Ez akkor igaz, ha csak is ilyenek a körülmények. Ha használják kicsit hosszabb utakon is néha, akkor hagy menjen, nem kell eladni a ,,mezőgazdasági gépet". Főleg azért, mert jók. ;)

Ennek a mondatnak nincs semmi értelme, a f.ngot hámozod vele és megint felhánytorgatod a már egyébként lerágott csontot..  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2917 Dátum: 2015.04.03 20:50:54 »
Nem szeretnék személyeskedni, de szerintem Neked komoly pszichés problémáid vannak, hogy minden mondatba bele kell építened ezt a "csúnya bácsik csúnya dolgokat mondanak brühühü" önsajnáltatást.

Ennek a mondatnak nincs semmi értelme, a f.ngot hámozod vele és megint felhánytorgatod a már egyébként lerágott csontot..  ;)
Már lehet, annyit szajkózzátok. Majd a pszichológusom kikúrál. :D Látom egyébként az önsajnálat fogalmával nem vagy tisztában, de semmi baj, holtáig tanul az ember. ;)
Persze, hogy felhánytorgatom ti fújjátok egyfolytában a hasonló szövegeket. Vagy nem emlékszel? Szerinted miért nincsen értelme? Mert ismét ellentmondhat neked? :)
Most már tényleg abba hagyom a vitát (mondom ezt ötödjére), mert igénytelen egy komoly fórumhoz, főleg, hogy már pszichológusnak képzeled magad(bár isten bocsáss, lehet azzal foglalkozol) ;) észérvekkel, meg sajnos nem szolgálsz, csak mítoszokkal, én meg nem fogom az eszetlen fikázásokat szó nélkül hagyni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.03 21:07:26 írta Corollás Gergő »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2918 Dátum: 2015.04.03 21:44:04 »
Már lehet, annyit szajkózzátok. Majd a pszichológusom kikúrál. :D Látom egyébként az önsajnálat fogalmával nem vagy tisztában, de semmi baj, holtáig tanul az ember. ;)
Persze, hogy felhánytorgatom ti fújjátok egyfolytában a hasonló szövegeket. Vagy nem emlékszel? Szerinted miért nincsen értelme? Mert ismét ellentmondhat neked? :)
Most már tényleg abba hagyom a vitát (mondom ezt ötödjére), mert igénytelen egy komoly fórumhoz, főleg, hogy már pszichológusnak képzeled magad(bár isten bocsáss, lehet azzal foglalkozol) ;) észérvekkel, meg sajnos nem szolgálsz, csak mítoszokkal, én meg nem fogom az eszetlen fikázásokat szó nélkül hagyni.

Észérvekkel Te nem szolgáltál, azokat Spet hozta a témába a dízeles oldalról.  :winkiss:

Nem tudom milyen eszetlen fikázásról beszélsz, de maradjunk abban, hogy Te ajánld szépen továbbra is a rövid városi használatra a modern dízelt, mert az Szerinted abszolút jó, csak azt ne feledd, hogy mindig lesz aki erre kontrázni fog (én nem, én feladtam, mert sajnos nem érted / akarod érteni amit mondani szeretnék), mert szimplán nincs igazad.  ;)

Amúgy pedig nagyon jól tudom, hogy mit jelent az önsajnálat, pontosan az, amit Te művelsz: ahogy személyes bántásnak fogsz fel minden észrevételt, ami esetleg ellentétes a Te meggyőződéseddel.

Igazad van, fejezzük be, nincs értelme.  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2919 Dátum: 2015.04.03 22:01:10 »
Észérvekkel Te nem szolgáltál, azokat Spet hozta a témába a dízeles oldalról.  :winkiss:

Nem tudom milyen eszetlen fikázásról beszélsz, de maradjunk abban, hogy Te ajánld szépen továbbra is a rövid városi használatra a modern dízelt, mert az Szerinted abszolút jó, csak azt ne feledd, hogy mindig lesz aki erre kontrázni fog (én nem, én feladtam, mert sajnos nem érted / akarod érteni amit mondani szeretnék), mert szimplán nincs igazad.  ;)

Amúgy pedig nagyon jól tudom, hogy mit jelent az önsajnálat, pontosan az, amit Te művelsz: ahogy személyes bántásnak fogsz fel minden észrevételt, ami esetleg ellentétes a Te meggyőződéseddel.

Igazad van, fejezzük be, nincs értelme.  :flowers:
Ember, egy szóval nem ajánlottam rövid utakra. Tényleg hagyjuk, mert ennek így nincs vége. :) Azt mondtam, hogy egy jó autót, azért ne adjon el, mert szerintetek egy benzines jobb lenne. Egyik sem jó rövid, utakra.( valamivel jobb a benzines) De ha jobban elolvastad volna, nem csak rövid utakon jár vele, vannak benne 30 km- es meg nagyobbak is, na és ezen feltételekre írtam, hogy arra még elcsúszik(gondolom ezt is kihagytad). Megint bele mész olyan kijelentésekbe, amik abból adódnak, hogy nem olvasol figyelmesen. Pszichológiai elemzésekre koncentrálsz az értő olvasás helyett. (előbb otthon söprögess ;)  )

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2920 Dátum: 2015.04.04 08:25:29 »
Szerintem csináljatok egy benzin vs. dízel topikot,mert röhejes,hogy itt vitáztok hülyeségeken. Mindenki olyan autót vesz amilyet akar,és mindenki ott használja,és úgy ahogy akarja.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2921 Dátum: 2015.04.04 10:37:45 »
Szerintem csináljatok egy benzin vs. dízel topikot,mert röhejes,hogy itt vitáztok hülyeségeken. Mindenki olyan autót vesz amilyet akar,és mindenki ott használja,és úgy ahogy akarja.
Így van!

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2922 Dátum: 2015.04.04 11:25:10 »
Hmmm, támogatom a javaslatot.
Fery

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2923 Dátum: 2015.04.04 11:35:11 »
Szerintem csináljatok egy benzin vs. dízel topikot,mert röhejes,hogy itt vitáztok hülyeségeken. Mindenki olyan autót vesz amilyet akar,és mindenki ott használja,és úgy ahogy akarja.
Felesleges, meddő vita, mindenki szajkózza a saját véleményét és minden le lett írva már 100x.
Újat senki sem fog mondani. ;-)

De mégis csak van előnye: nem más topokon van megy a szájtépés :-D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2924 Dátum: 2015.04.04 12:31:19 »
Az Általános topicban már van Benzin vs. Dízel altopic. Létre ne hozzatok egy újabbat!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i