Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385233 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2625 Dátum: 2014.11.02 18:03:45 »
Meg is ejtettem a légtömegmérő tisztítást, hát volt mit takarítani róla :)
Majd jöhet az egr- is.
Érezhető javulás?
'08 RX400h
'09 Prius 3

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2626 Dátum: 2014.11.02 18:21:10 »
Érezhető javulás?
Nem tudom, hogy beképzelem-e magamnak, vagy tényleg így van( szerintem tényleg így van), de alacsonyabb fordulatokon érezhetően nyomatékosabb lett az autó.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2627 Dátum: 2014.11.02 18:28:42 »
Az lesz az! Nem túl nagy a változás. Egyenletesebben kell, hogy húzzon. Egyik ismerősömnek csináltam egy sima szívó benzinesben, ő észre se vette a javulást, pedig nagyon retkes volt a légtömegmérő.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2628 Dátum: 2014.11.02 18:30:17 »
Az lesz az! Nem túl nagy a változás. Egyenletesebben kell, hogy húzzon. Egyik ismerősömnek csináltam egy sima szívó benzinesben, ő észre se vette a javulást, pedig nagyon retkes volt a légtömegmérő.
Azt veszem észre, kevesebb a rezgés, és 1500-tól, olyan 2200 ig nagyobb nyomatékkal képes gyorsítani.

husky01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2629 Dátum: 2014.11.04 21:21:34 »
Sziasztok!

Az alábbi hibának a megoldásában szeretném kikérni a véleményeteket:
Avensis 2.0 D-4D 2001 évjárat
Az autó 1-2 nap alatt folyamatosan elvesztette az erejét. Jelenlegi állapot: Toyota szervizben nem találtak hibakódot, hibavisszajelző lámpa nem világít . Hidegen jól indul, melegen hosszabb indítózás szükséges. Teljesen erőtlen, gázadásra egyáltalán nem gyorsul az autó...2000 fölé max lejtőn képes felpörögni.

Kérdés, hogy milyen problémák merülhetnek fel?

Előre is köszi a hozzászólásokat!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2630 Dátum: 2014.11.05 20:05:33 »
Sziasztok!

Az alábbi hibának a megoldásában szeretném kikérni a véleményeteket:
Avensis 2.0 D-4D 2001 évjárat
Az autó 1-2 nap alatt folyamatosan elvesztette az erejét. Jelenlegi állapot: Toyota szervizben nem találtak hibakódot, hibavisszajelző lámpa nem világít . Hidegen jól indul, melegen hosszabb indítózás szükséges. Teljesen erőtlen, gázadásra egyáltalán nem gyorsul az autó...2000 fölé max lejtőn képes felpörögni.

Kérdés, hogy milyen problémák merülhetnek fel?

Előre is köszi a hozzászólásokat!

Szia,

Első körben meg kellene tisztítani az EGR-szelepet. Az nem egy nagy mutatvány, és ártani akkor sem árt, ha nem ez okozza a problémát.
Ha ez nem segít, meg kell nézni a közös csőben az üzemanyag nyomást, meg a szívócsőben lévő nyomást. Ha a közös csőben nincs meg a nyomás, akkor gyanús lehet az SCV, ami egy (vagyis 2 db) szelep a nagy nyomású szivattyú fenekében. (feltételezem, hogy az ü.a. szűrőn, levegőszűrőn már túl vagy)
Ha a szívócső nyomása kicsi, akkor meg a turbo, illetve annak szabályzó körében kell keresgélni.(lyukas cső, waste-gate -szelep, esetleg légtömegmérő tisztítás)
Sajnos több ízben tapasztalt jelenség, hogy amikor a gép hidegen indul, de melegen nem, vagy nagyon nehezen, esetleg le is áll, akkor gyakran a befecskendezők rendetlenkednek. Ez a legrosszabb, de legalábbis a legdrágább eset a felsoroltak közűl. Remélem segítettem!


husky01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2631 Dátum: 2014.11.05 20:58:47 »
Köszi, ha megvan a hiba leírom, hogy más is okkuljon kicsit!!! Üdv

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2632 Dátum: 2014.11.06 09:14:51 »
Sziasztok! Vásároltunk, egy 2000-es Avensis kombit, nagyon szép állapot. Viszont annyi probléma lenne vele hogy 1500-2200-as fordulat körül gyorsításnál remegés tapasztalható. Mi lehet a jelenség oka? :) Köszi :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2633 Dátum: 2014.11.07 23:25:18 »
A D-CAT motoroknál van NOx-tároló, amivel katalitikus utón átalakítja a NOx-okat NO-á, és CO2-vé. Az EGR "kiiktatásával" valóban megszűnt annak jótékony hatása a NOx kibocsátásra, de mivel van NOx csapdám, és a motor üzeme tisztább lesz, az áldozat eltörpül a hozadék mellett.
Persze még teszt fázisban van a dolog, de eddig nem jelentkezett negatív hatásra utaló jel. Hacsak az nem, hogy kívülről hallani egy kis szívási zajt, egy halk susogást a beépített szűrő felől.

Azt még nem írtam, hogy ez jelenleg kifejezetten D-CAT, vagy a testvéreihez (2.2, 2.0) illesztett dolog. 1CD-nél nyilván ez a módszer nem kivitelezhető, de ott nincs is ilyen irgalmatlan EGR-hányad visszavezetve.

Majd jövök a tapasztalatokkal.

Üdv.:

Nah, jöttem az EGR átlakítás tapasztalataival.
Vannak jó tapasztalatok, mint pl. az, hogy a szívócső, és maga a szelep is tiszta, mint a patyolat. Semmiféle hibajelet nem generál a megoldás semmilyen körülmények között. A részecskeszűrő sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét, és a regenerálást is hamarabb be tudja fejezni a magas hőmérséklet miatt.
Az egr szelep nyitásakor hallható némi szívási zaj a beépített szűrő felől, ami gyakorlatilag alig hallható.

Viszont a méréseim alapján mindenkinek csak saját felelősségére javaslom az átalakítást, mégpedig azért, mert részterhelésen, ahol az egr nyitva van kissé felborul a motor és a NOx tároló hőháztartása. Az oxigénben dúsabb levegő miatt megnő az égési csúcshőmérséklet, amit a dugattyú és a turbo röhögve elviselne (a kocsi hajszolásakor is jócskán megemelkedik a hőmérséklet), de a NOx tároló hőmérséklete, ha épp regenerálási ciklus van, bőven 700°C fölé emelkedik, ami jót tesz a részecskék gyors elégetésének, viszont felgyorsítja a NOx tároló öregedését.
Fogyasztásban nem vettem észre változást, viszont láttam néha füstöt, ami eddig nem volt jellemző.
Még csinálok azért néhány összehasonlító mérést az eredeti, meg a módosított egr-vel.

Üdv.:Spet

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2634 Dátum: 2014.11.09 12:54:44 »
Azt veszem észre, kevesebb a rezgés, és 1500-tól, olyan 2200 ig nagyobb nyomatékkal képes gyorsítani.
Én ugyanilyen változást tapasztaltam EGR takaríttatás után.
Gabe 254.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2635 Dátum: 2014.11.09 13:03:09 »
Én ugyanilyen változást tapasztaltam EGR takaríttatás után.
Azt is ki akarom majd, csak nem tudtam sehogy sem kiszedni az egyik csavart, úgy el van dugva. Nem volt olyan kulcsom, amit tudtam volna formára hajtogatni. :)

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2636 Dátum: 2014.11.09 13:11:20 »
Üdv!!

Az EGR takarítás a fényképes útmutatás alapján totál érthető,én is meg fogom ejteni ha kezd koszolódni,és érezhető lesz. Érdekelne a légtömegmérő takarításának folyamata is,pláne azért,mert állítólag jóval kényesebb,nagyobb oda figyelést igénylő művelet.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2637 Dátum: 2014.11.09 14:18:37 »
Nekem 4000 volt márkaszervizben az EGR takarítás. Szerintem megérte....
Gabe 254.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2638 Dátum: 2014.11.18 08:29:20 »
Sziasztok!!

Házilag a gázolaj szűrő csere mennyire kivitelezhető?? Néztem pár videót,nem tűnik bonyolultnak,de ha valaki már csinálta,szívesen vennék tippet,hogy mire is kell figyelni. Köszi!!

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2639 Dátum: 2014.11.19 11:45:36 »
Sziasztok!!

Házilag a gázolaj szűrő csere mennyire kivitelezhető?? Néztem pár videót,nem tűnik bonyolultnak,de ha valaki már csinálta,szívesen vennék tippet,hogy mire is kell figyelni. Köszi!!

Senkinek nincs ötlete,tapasztalata??  :helpsmilie: :clap: