Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385239 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2490 Dátum: 2014.08.23 10:22:58 »
Üdv!

Vettem nem rég egy 2005-ös D-CAT-et (170LE) haza vezettem kb 220 km leraktam az autót jól ment érezhetően jobban húzott mint az elöző autóm, majd másnap olyat csinál,
hogy bármennyire is nyomom a gázpedált 5-7 L-t mutat a jelenlegi fogyasztásmérő. Service felirat nem világít. Várom az ötleteket, mi lehet.

Köszönöm előre is.

Szia,

Ha keveset mutat, annak alapvetően örülünk. ;) A kérdés, hogy cserébe nem is megy? Tehát hiába nyomod, nem megy, és a fogyasztásmérő is csak alacsony fogyasztást mutat? Amikor gyújtást adsz, akkor világítanak a "hibajelző" fények? (VSC, TRC OFF, MIL-lámpa) Van-e füst?

deniel2108

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2491 Dátum: 2014.08.24 12:08:07 »
Gyújtásráadáskor kivillannak, majd elalszanak, beindítás után nem világítanak, még a service lámpa se, voltam motordiagnosztikán, nincs semmi hiba.
Az autó nagyon lomha vannak olyan emelkedők ahol vissza kell raknom még az egyes fokozatot is. Füstöt nem láttam ha fekete koromra gondolsz.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2492 Dátum: 2014.08.24 12:50:52 »
Nem lehet,hogy az egr szelepet kellene kitakarítani csak?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2493 Dátum: 2014.08.24 12:56:00 »
Gyújtásráadáskor kivillannak, majd elalszanak, beindítás után nem világítanak, még a service lámpa se, voltam motordiagnosztikán, nincs semmi hiba.
Az autó nagyon lomha vannak olyan emelkedők ahol vissza kell raknom még az egyes fokozatot is. Füstöt nem láttam ha fekete koromra gondolsz.

Első körben üzemanyagnyomás problémára gondolok, de mielőtt bármihez nyúlnának a nagynyomású rendszerben, ki kellene takarítani az EGR-szelepet, a légtömegmérőt, és megnézni a töltőnyomást, meg az üzemanyag nyomást. Univerzális hibakód olvasóval ilyenkor sokra nem mész, mert egy rakás olyan hibakód van a Toyotánál (is), amit nem látsz univerzális műszerrel, csak a Toyota diagnosztikával. Ha van ismerősöd, akinek van ilyen, nézzetek élő adatokat. (ha nincs, szívesen segítek, keress meg privátban)

deniel2108

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2494 Dátum: 2014.08.28 21:58:56 »
A probléma megoldódott az üzemanyagszűrő és EGR szelep tisztítással, köszönöm a válaszokat és a segítséget.   :clap:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2495 Dátum: 2014.08.29 06:32:25 »
A probléma megoldódott az üzemanyagszűrő és EGR szelep tisztítással, köszönöm a válaszokat és a segítséget.   :clap:

 :clap: :clap: :clap:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2496 Dátum: 2014.08.31 13:04:20 »
Sziasztok,
Ezen a hétvégén, kihasználva, hogy talán az utolsó igazán napos hétvége a meteorológia szerint, nagy fába vágtam a fejszémet. Mivel az EGR-ben akár már 20 ezer km után is jelentős mennyiségű korom gyűlik össze, elgondolkodtam, hogy mi lehet a szívócsőben 220 ezer km után (Ennyi van most az enyémben). Így hát neki futottam, és leszedtem a szívócsövet a D-CAT -ről. Jó kis meló, nincs túl sok hely, de alapvetően, ha van eszköz, nem egy nagy ördöngősség. Oda kell figyelni, elég sokat kell bontani, hogy mindent elérj (a nagynyomású rendszert is), de amit a szívócsőben, és a hengerfej szívó-beömlőiben találtam, az azért megdöbbentett. Lehet, hogy a gyakorlottabbaknak ez nem újdonság, láttak már ilyet, de azért néhány képet ideteszek, hogy mi volt benne. Néhány beömlőnél a furatnak szinte a 30%-a "hiányzott", vagyis be volt rakodva alaposan rátapadt korommal/trutyival. Mindezt köszönhetjük a "nagyszerű" EGR technikának, és persze részben a közvetlen befecskendezésnek (bár ez dízelnél tökmindegy). Azt, hogy teljesítményben jelent-e változást, még nem tudom, mert nem mentem vele, mióta elkészült, de meglepődnék, ha nem lenne fickósabb kicsit a takarítás után. És akkor a képek:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2497 Dátum: 2014.08.31 13:08:36 »
Sziasztok,
Ezen a hétvégén, kihasználva, ...

Ez kemény!
Nem kis meló lehetett leszedni róla a cuccot. Kíváncsi vagyok, hogy mit tapasztalsz majd ezután az autóval!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2498 Dátum: 2014.08.31 13:18:49 »
Elég durva jah! Nem csodálom hogy problémásak a mai dízelek. Ráadásul valeo alkatrész Avensis-ben, itt a vég!  :wacko:
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2499 Dátum: 2014.08.31 13:22:06 »
Sziasztok,
Ezen a hétvégén, kihasználva, hogy talán az utolsó igazán napos hétvége a meteorológia szerint, nagy fába vágtam a fejszémet. Mivel az EGR-ben akár már 20 ezer km után is jelentős mennyiségű korom gyűlik össze, elgondolkodtam, hogy mi lehet a szívócsőben 220 ezer km után (Ennyi van most az enyémben)...

Nagyon durva,ahogy kinéz,de szerintem mind ilyen lehet.Hasonlóan néznek ki az "új" közvetlen befecskendezéses,turbós benzinesek is szerintem.Ilyen frankón lepucolva biztosan pozitív változásokat fogsz észrevenni.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2500 Dátum: 2014.08.31 13:32:44 »
Elég makacs volt néhány helyen a trutyi, be is kellett vetnem néhány trükköt...("menetes" kefe, porszívó, stb.:) Szegény Édesanyám porszívója helyett vehetek másikat, vagy legalább is csövet, mert a beömlő furatoknál vakargatás közben folyamatosan szívtam kifelé, amit leszedtem, hogy a lehető legkevesebb potyogjon be a hengerbe, meg a szeleptányérokhoz. Képzelhetitek, hogy néz a ki a porszívó cső, pláne a belső oldala.

Egyébként igen, sajnos az europai gyártás kezdete óta megjelent a Valeo a Toyotákban. A képeken az az olajhűtő, ami talán még egy Valeotól is jó lehet, de a kuplung az 1CD-ken, a kulcs a transzponderrel együtt......áhhh. Ami Bosch van rajta, az sem ér a nyomába sem a Denso cuccoknak.

Valószínúleg a "mai" közvetlen befecskendezős, turbós benzinesek ugyanígy néznek ki...sőt a szívó benzineseknél feltöltés hiányában még sarkosabban jelentkezik a teljesítmény csökkenés, meg a fogyasztás növekedés az ilyen mértékű lerakódás miatt. A szívócső-befecskendezésnél a szelepszárról és annak környékéről a benzin lemossa a szutykot, de a gázosnál már itt is problémák lehetnek.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2501 Dátum: 2014.08.31 16:13:27 »
Elég durva jah! Nem csodálom hogy problémásak a mai dízelek. Ráadásul valeo alkatrész Avensis-ben, itt a vég!  :wacko:
A T22 Avensisben is Valeo a kuplung, nálam 180 ezret bírt a gyári, sok Budapesttel. Szerintem annyira nem gáz.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

fuji3

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2502 Dátum: 2014.09.03 17:27:27 »
Sziasztok! Nemrég lettem egy Avensis 2.0 tulajdonosa. D4D motor 116 le, 2003as évjárat. Azt szeretném tudni, h speciális olaj kell bele? Szervízkönyve nincs.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2503 Dátum: 2014.09.03 20:05:06 »
Sziasztok! Nemrég lettem egy Avensis 2.0 tulajdonosa. D4D motor 116 le, 2003as évjárat. Azt szeretném tudni, h speciális olaj kell bele? Szervízkönyve nincs.

Szia, mivel nincs részecskeszűrő rajta, könnyű a választás, mert nem igényel alacsony foszfát-, hamu- és kéntartalmú olajat. Viszkozitásban az 5W-30 jó lesz, a gyártó pedig szerintem bármely ismert gyátó olaja, megbízható forrásból. Sokan az Eneos-t favorizálják, nyilván nem véletlenül, de a Castrol, Total, Mogul, LM olajokkal sem lősz mellé. A kifejezetten dízel minősítésű olajok természetesen előnyben vannak.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2504 Dátum: 2014.09.03 20:14:54 »
Ez kemény!
Nem kis meló lehetett leszedni róla a cuccot. Kíváncsi vagyok, hogy mit tapasztalsz majd ezután az autóval!

Nos az első 300 km tapasztalata a kitisztított szívócsővel a következő: (először is cserélnem kellett akkumulátort, mert gyakorlatilag két nap leforgása alatt lenullázódott, előtte semmi jele nem volt, mostmár azt is tudom, hogy hiába teker még az önindító, ha 7-8 V alá esik ilyenkor a fesz. bizony nem indul el a szemétláda.. :nonono:). Az első kilómétereken nem sokat éreztem, csak annyit, hogy mintha egyenletesebben húzna minden fordulaton. Nem jobban húz, hanem nem fogy el a szufla 4000 környékén, hanem rendületlenül tol tovább.Továbbá meváltozott a hangja, főleg akkor, amikor intenzíven gyorsítok (nekem jobban tetszik); olyan mélyebb és kissé "gurgulázóbb" lett. Az alapjárat eleinte kerregősebb volt, de mostanra elcsendesedett. (talán a vékony koromréteg jót tesz a hangjának is.) A fogyasztást nem tudom, de mintha kevesebbel is beérné, majd tankoláskor megmondom.