Sziasztok!
Már rég regisztráltam a fórumra, és olvasgattam is, de aktívan nem vettem részt a diskurzusokban.
Eddig is Toyotáim voltak, mind dízel (2C, 1CD), most viszont néhány hónapja egy 2007-es D-CAT (177LE) tulaja lettem.
Sokat járkáltam utána, és nem is ez volt a cél, hanem a 2 literes, de katasztrófa, amit a piacon tapasztaltam. (millió kilóméteres, vagy lelakott belsős, vagy szana-szét zúzott autókat árulnak, és a magánszemélyek is nagyon dörzsöltek). Igaz, ebben is van 200 ezer, de a szervízkönyve megvan, és minden számla mellé van tűzve a szervízeknek. Ebbe legalább tudom, hogy ennyi van. A nyeles tengely csapágyának néha van egy kis hangja, emiatt alkudtam egy valag pénzt belőle.
Szóval, olvastam, hogy sokan kűzdenek a részecskeszűrővel, és láttam fogyasztásadatokat is. Ezekhez fűznék kezdetben némi tapsztalatot.
Fogyasztás: Értetlenül állok az itt látott fogyasztás adatok előtt (7-8-9 literek). Első időkben, amíg nem ismertem eléggé a gépet, nekem is megette a 7-et, de minden megtett 1000km után kevesebb, és kevesebb lett a fogyasztás. 10km-re járok melóba naponta, aminek a fele város, illetve nagyjából havonta nyomok egy 360km-nyi utat, ami nem autópálya, hanem a 4-es főút. Ebben a menetben 6.2-6.5 a fogyasztásom. Hidegen nem bántom, de melegen, akit lehet megelőzök, kint 110-el (4 sávos esetben 130-140), bent ahogy a forgalom adja. Kis fordulaton nagyobb fokozatban sokat eszik, főleg ha onnan gyorsítasz. Városban 55-60 alatt nem kapcsolok 4.-et, és 6-ba sem kapcsolok 100 alatt, így kellemesebb a fogyasztása.
Ráadásul a kis fordulat a koromképződésnek is a melegágya, így talán a részecskeszűrőt is kímélem némileg.
Részecskeszűrő: A kocsi előéletét megnéztük a Toyotánál, hogy mik töréntek vele, részt vett-e a visszahívásokban, és mondtak egy érdekes dolgot.
50 ezernél hezitáló gyorsítás, füst miatt részecskeszűrőt cseréltek a gépen, majd 100 ezernél ugyanezt megcsinálták azzal a különbséggel, hogy valami módosított részecskeszűrőt szereltek be. A Toyotás szervizes szerint a módosítás lényege, hogy a nyomáskülömbség mérő hozzávezető csövei hajlamosak voltak berakodni korommal, ezért ezeken módosított a Toyota, és az új szűrőkkel ilyesmire már nem kell számítani. A további életutjában nem is szerepel részecskeszűrőre utaló hiba, és azóta eltelt 100 ezer km. Tudom, már nem volt garanciális, de folyamatosan hordták a Toyotához, és nem csak kötelező szervizes számlái vannak a kocsinak. A szűrő tutira benne van még, mert a műszakin a fényáteresztős füstölés mérővel nem tudták megmérni a füstjét (0.0 volt
) Igaz, nyár van, de még nem láttam füstöt magam mögött, remélem, később sem fogok.
Az ECU-ban volt szoftver frissítés, de csak garancia időn belül. Van jelentősége az azóta megjelent szoftvereknek? Érdemes őket rátöltetni?
Egyébként nagyon szerethető autó, nagyon kellemes a motor futáskultúrája, a zajkultúráról nem is beszélve. Alúlról is jól húz, de fent sem fullad ki olyan hirtelen, mint egyes európai típusok. A kipufogó vége hátul a többi dízelemhez képest rettenetesen forró, gyakorlatilag kézzel megérinthetetlen. Azt gondolom ez az oxidációs, és a gáz-bomlasztó folyamatok miatt van.
Bocsánat a hosszú hsz miatt. Sokat tanultam erről a részecskeszűrő témáról is, és oldalakon keresztül tudnék róla értekezni, de volt is már erről szó itt bőven. (viszont igazi megoldásokat nem nagyon olvastam a füstölős problémákra, jó ötleteket annál inkább: LED az 5. injektorra, stb...)
Üdv.