Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385192 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #900 Dátum: 2010.03.09 20:28:33 »
EGR valve: az micsoda?
Az, ami igy el tud mocskolodni. Amugy ha jol tudom, akkor az a kipufogo gazbol vezet vissza a szivo oldalra.



Itt az orvosság az EGR-re: XPA Diesel Power

HUN337

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #901 Dátum: 2010.03.12 17:10:10 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...
Ezt nem az idézi elő, hogy a részecskeszűrő időnként kiégeti magát?

Tudtommal néhány OMV is kénmentes, illetve a Shell-nél 10ppm alatt van a kéntartalom, ami megfelel a D-CAT követelményeinek.
---------
Palaczk: Nem tudom...bár örülnék neki, ha ez lenne, mert ez nem úgy hangzik, mintha meghibásodás lenne.


ezt irják de beszéltem otthon nem egy kutassal/kút üzemeltetö céggel, tulajdonossal és csak röhögtek mindannyian hogy kénmentes dizelt max a határon túl találok nyugat felé, de a ruszki köolajbol elöálitott üzemanyagban mindig lesz kén (nem vagyok kemikus ne kérdezétek miért)...


hose

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #902 Dátum: 2010.04.06 19:53:35 »
Sziasztok!

Vásárlás előtt álló ave rajongóként megkérdeznélek titeket, hogy motorikusan melyiket tartjátok megfelelőbbnek: a 2.0, vagy a 2,2 (150 le) motort. Persze  használtról van szó, kb 2005-2006-os évjáratra gondoltam. A piac tele van behozott mocskokkal egytől egyig visszatekerve. Alapjában véve szigorúan a 2.0-val számoltam, de belefutottam egy 150 lovasba még elfogadható áron, valószínűleg megbízható háttérrel. A megbízható háttér nekem mindennél többet jelent, mert költségorientált vagyok. Nyilván drágább a vételár, magasabb a kötelező, az átírás, meg az adók (na meg a fogyasztás), de ha megbízhatót veszek, valszeg töredékére csökken a szervízköltség, és ez bármilyen adótöbbletet kompenzál egy használt dízel vásárlásakor. Ez persze csak akkor érvényesül, ha a 150 le ugyanolyan megbízható, mint a 116 le. Ha alapból szarabb a motor, akkor szervízköltségesebb lesz, és elvész az előny...
És itt jöttök Ti a képbe. Érdekelne a véleményetek.

Előre is köszönöm.

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #903 Dátum: 2010.04.07 11:12:00 »


Nekem volt szerencsém céges autóként 116le -höz (200e km körül adtuk el, nem volt gondja), és most volt 150e szervizen egy 150le d4d, ráncfelvarrás utáni változat.
A ráncfelvarrás szerintem igen jót tett, sokkal csendesebb lett a kocsi. Ha nem német pályán mész, a 116le is elég lehet, de a 150-et azért elég hamar megérezni. Fogyasztás kb. +1l/100 km nálunk.
Jobban tetszik az újabb motornál, hogy láncos, nem kell 100e km-ként cserélni a vezérmüszíjat.


hose

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #904 Dátum: 2010.04.07 12:39:16 »
Nekem volt szerencsém céges autóként 116le -höz (200e km körül adtuk el, nem volt gondja), és most volt 150e szervizen egy 150le d4d, ráncfelvarrás utáni változat.
A ráncfelvarrás szerintem igen jót tett, sokkal csendesebb lett a kocsi. Ha nem német pályán mész, a 116le is elég lehet, de a 150-et azért elég hamar megérezni. Fogyasztás kb. +1l/100 km nálunk.
Jobban tetszik az újabb motornál, hogy láncos, nem kell 100e km-ként cserélni a vezérmüszíjat.

Az újabb motor alatt a ráncfelvarrottra gondolsz, vagy a 2.2-re? A fogyasztás annyira nem befolyásol, inkább a szervízköltségeket akarom minimalizálni, ezért a megbízhatóságra gyúrok...
Szerinted a 2006-os évjáratnál para lehet még a kettős lendkerékkel? Most éppen egy 140e km-esen agyalok nagyon.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.07 12:39:54 írta kleingy »

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #905 Dátum: 2010.04.07 13:00:33 »
Nekem volt szerencsém céges autóként 116le -höz (200e km körül adtuk el, nem volt gondja), és most volt 150e szervizen egy 150le d4d, ráncfelvarrás utáni változat.
A ráncfelvarrás szerintem igen jót tett, sokkal csendesebb lett a kocsi. Ha nem német pályán mész, a 116le is elég lehet, de a 150-et azért elég hamar megérezni. Fogyasztás kb. +1l/100 km nálunk.
Jobban tetszik az újabb motornál, hogy láncos, nem kell 100e km-ként cserélni a vezérmüszíjat.

Az újabb motor alatt a ráncfelvarrottra gondolsz, vagy a 2.2-re? A fogyasztás annyira nem befolyásol, inkább a szervízköltségeket akarom minimalizálni, ezért a megbízhatóságra gyúrok...
Szerinted a 2006-os évjáratnál para lehet még a kettős lendkerékkel? Most éppen egy 140e km-esen agyalok nagyon.

A 2,2-re gondoltam, de a 126le diesel is láncos.
Lendkerékkel nem volt semmi gond, bár mi föleg pályán használjuk (75%), ott meg nem sokat használom a kuplungot.
A szerviznél az olaj a leghúzósabb, 15,000-ként olyan 7 liter körül kell bele.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #906 Dátum: 2010.04.07 16:27:16 »
Ez persze csak akkor érvényesül, ha a 150 le ugyanolyan megbízható, mint a 116 le.
116 lovasat, egyáltalán nem 1-2 éves dízelt én itthon nem vennék. Szinte biztosan valami necces autóba szaladsz bele. Van kivétel, valaki itt a fórumozók közt vett már Szentendrén jót, de nagyon nem ez a jellemző. Nagyon óvatosnak kell lenni, és csak lenyomozható autót megvenni. :excl:
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #907 Dátum: 2010.04.07 17:41:08 »
Ha 2006-os is szoba johet, akkor mar a rancfelvarrott 126 loeros dizel lenne nalam a befuto  :wub: :whistling:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Gyuri67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: D-4D & D-CAT ennyi pénzért lehetett volna jobb is
« Válasz #908 Dátum: 2010.04.10 10:02:49 »
Tisztelt D-cat-s Toyotások!

Van egy 2007-s ave-nk 177 lóval, aminek mátr több hibája volt az évek során: így alapjáraton rezonál az egész , ha bekapcsolom a klimát--megoldás nincs rá--vezáérképviselet is csak rángatja a vállát. Csak télen tudom majd eladni? :-( :cry:
Most valami szelep sz.rt be ,ami persze a gari után 1 hónappal történt.  A motor pörög de a teljeysítmény az alig van.
Találkozott már valaki ilyennel? kb. 200k lenne csak az anyag. Azt mondják lehet vele járni, de minek?

Várom a hozzászólásokat.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #909 Dátum: 2010.04.30 07:57:40 »
Hali,

Pont tegnap beszelgettem egy hazon beluli szerelovel, es nagyon elkeserito dolgokat mondott a D-CAT (177paci) motorokrol.
1. mindenki menjen es frissittesse le a motorvezerlojet a legujabbra, csak azzal oldottak meg, hogy ne nyirja ki a reszecskeszurot a sok uzemanyaggal
2. csak az utolso eresztesu szuro es katalizator jo, a korabbiak rendre meghalnak elobb-utobb
3. valtonal feltengelyszimmering olajfolyas is ismert hiba -> gyakran a kettomegu lendkerek is kuka
4. ami a legdurvabb, magas szazalekban lesznek hengerfejesek a motorok 120-130-160 ezer km utan, es sajna olyan modon, hogy blokkcsere a megoldas

20 percet beszelgettunk, nekem leesett az allam. Amikor megkerdeztem, mit lehet tenni ezek kivedesere egyet mondott: 2 ev extracare 80 rugoert!
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.30 08:05:01 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Gyuri67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #910 Dátum: 2010.04.30 17:49:28 »
Hali, közben a végignéztem a biztosítékokatés 1 ferdén volt a foglalatban. ezt megigazítottam és azóta megy, mint disznó.
Persze 20 Ft-ért 200eFt-t kifizetni nem lett volna gyenge. Igen és azóta kicseréltem a hátsó stabilizálórúd szilentjeit, mert úgy kopogott, mint gestapó az ajtón. Ha egyszer esetleg veszek Toyo-t az Camry hybrid lesz bár , ezek után.:-(
Üdv.
Hali,

Pont tegnap beszelgettem egy hazon beluli szerelovel, es nagyon elkeserito dolgokat mondott a D-CAT (177paci) motorokrol.
1. mindenki menjen es frissittesse le a motorvezerlojet a legujabbra, csak azzal oldottak meg, hogy ne nyirja ki a reszecskeszurot a sok uzemanyaggal
2. csak az utolso eresztesu szuro es katalizator jo, a korabbiak rendre meghalnak elobb-utobb
3. valtonal feltengelyszimmering olajfolyas is ismert hiba -> gyakran a kettomegu lendkerek is kuka
4. ami a legdurvabb, magas szazalekban lesznek hengerfejesek a motorok 120-130-160 ezer km utan, es sajna olyan modon, hogy blokkcsere a megoldas

20 percet beszelgettunk, nekem leesett az allam. Amikor megkerdeztem, mit lehet tenni ezek kivedesere egyet mondott: 2 ev extracare 80 rugoert!

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #911 Dátum: 2010.04.30 21:58:39 »
2 ev extracare 80 rugoert!

105 rugó az a 80...
Én már csak tudom... :ph34r:

Gyuri67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #912 Dátum: 2010.05.01 09:41:19 »
2 ev extracare 80 rugoert!
105 rugó az a 80...
Én már csak tudom... :ph34r:
Igen, mi is vettünk egy évre 53EFt-ért.
De megeszi a fene , ha így kell kocsit tartani, hogy állandóan attól tartasz, hogy mikor döglik be.
Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.01 15:49:13 írta music »

etzel

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #913 Dátum: 2010.05.01 14:05:44 »
2 ev extracare 80 rugoert!
Igen, mi is vettünk egy évre 53EFt-ért.
De megeszi a fene , ha így kell kocsit tartani, hogy állandóan attól tartasz, hogy mikor döglik be.
Üdv.
105 rugó az a 80...
Én már csak tudom... :ph34r:

Eegen, pontosan 105 bruttó. én egy éveset vettem bruttó 55-ért..
Ami pénzben nem sok, a MAPFRE garancia is kb ennyi, de sajnos ez nem egyenértékű a gyári garanciával. A Toyota Mo-al folytatott fél órás beszélgetés alatt kiderült, pl. pont az 5. befecskendezőre, az NO szűrőre, katalizátorra nem vonatkozik. És nem vonatkozik a motor cseréjére sem ,vagyis szelepet, dugattyút, vagy hajtókart cserélnek, de ha a teljes motor kuka, akkor azt nem... szóval kíváncsi vagyok, mert az enyém 2,5 éves, de már 123e km...
Viszont vásárlás előtt megnéztem ennek a teljes szerviztörténetét http://dealers.toyota.hu/dealers/60f2f3ac-2fd8-11d4-a1b0-00508b8b464e/usedcars/index.aspx és minden nagyobb baj nélkül belement a 200e (se lendkerék, se katalizátor)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #914 Dátum: 2010.05.01 23:11:19 »
Nem mondtam, hogy minden auto erintett, mintahogy a 2000-2004 kozotti xZZ-FE motorok kozul sem fogyasztja mindegyik az olajat, megis koztudott, hogy hibasak es az utobbi esetben ugye van egy 7 eves es 150.000km-es garancialis lehetoseg ha elkezdi enni.

Szerintem nem art az ovatossag azert. Az extracare-t illetoen nem tudom a reszleteket, de meglepoen fura amiket leirtok, hiszen pont azok a dolgok esnek a kivetelek koze amik hajlamosak a meghibasodasra es raadasul dragak is, nem furcsa ez picit?! Mas markanal harombetus, nemet markanal, ha garancia kiterjesztest veszel, nincsenek ilyen fura megkotesek....
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb