A menjünk lassan dologhoz csak annyit, hogy külterületen ahol 90 a megengedett egyszerűen nem merek/mernék 85-90-nél lassabban menni, egyrészt mert nincs rá okom, másrészt meg tényleg minek tartsak fel mást.
(meg aztán szépen nézne ki, ha a nagy fehér trolival 60-al poroszkálnék nyílegyenes országúton)
A fogyasztási versenyt is úgy csinálnám, hogy előtte végigmennék normál tempó körüli sebességgel (mondjuk lakottban 45, kívűl 85) és az lenne a max idő ami alatt teljesíteni kéne a távot. Minden plusz perc 0.1l/100km bünti.
Mert így eléggé mókás. (lassan tolni fogjátok, hogy még jobb legyen a fogyi)
Szerintem...
Mickey: Értem mire gondolsz a hozzászólásodban az maximált idővel kapcsolatban. Így is lett kitalálva anno, hogy az első fordulóját a fogyiversenynek időmaximumhoz fogjuk kötni... Ez kizárólag azért maradt el, mert az összejött "versenyzők" mindegyike rendkívül magas szintű szellemi intelligenciával (rajtam kívül
) alkalmas volt önállóan, külön útbaigazítás nélkül átlátni és végrehajtani a feladatot. Bíztam benne, hogy mindenki megérti a dolog lényegét és szerintem ez így is volt.
Az első fordulót ugye amolyan kényelmes autókázgatásnak "szerveztük" 60-70-80km/órával, ami a gyér kora őszi balatoni forgalomban szerintem nem is okozott problémát. Az más kérdés, hogy a jó hangulat mellett sokunkat elkapott a "versenyláz" és igencsak nem akartuk elhagyni azt a 60-as értéket, de szerintem nem is a világmegváltó komolyságról szólt ez az egész, ahogy ezt a nagyértékű nyeremények (pl az általam korlátozott darabszámban felajánlott tecsó quality nyomásmérő 10 azaz tíz! forint értékben ) is jelképezték.
A második fordulót csak azért csináltuk, hogy akit érdekel saját és autója (negatív) végső határa, az ezt nyugodtan kipróbálhassa egy teljesen kihalt, erre megfelelő útszakaszon veszprémi minitalival és némi jó hangulattal összekötve. Éppen azért indul egy olyan helyről, ahol a család többi tagja sem unatkozhat addig, még a család feje kiéli skót beütésű hajlamait
Mellé talán az sem utolsó, hogy kipróbálható-megleshető egy prius 3, sőt ki is próbáljuk mi az a minimum amivel eljut abólbébe.
Mivel nincsenek szabályok így elvileg az sem tilos, hogy valaki végig tolja a 70 kilómétert, az illető az első helyezésen kívül egy telitank benzint kap tőlem ajándékba, illetve egy dupla bélszínt fűzfőn ahol a záróvacsit tervezzük.
És fontos: Nem azt sugallom bárkinek is, hogy így kéne majd közelkedni a mindennapokban, ahogy itt fogunk. Én sem így közlekedem, illetve csak nagy ritkán, amikor alkalom van rá, de nem ez a normális. Az más kérdés, hogy nálam a sok km miatt nekem megéri erre figyelnem. Ezen kívül csupán mint érdekesség, a műszaki határok feszegetése... és nem másról szól. Más kérdés, hogy pl a mindennapokban normális átlag tempót felvéve, csupán előretekintő vezetéssel 0,5-1 liter megtakarítás érhető el. Van akit ez érdekel, van akit nem. Van akit a foci, van akit a baseball...ennyi