Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243101 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6240 Dátum: 2015.06.22 13:40:32 »
Mi köze van a havi keresetednek ahhoz, hogy melyik autót érzed kevésnek?  :surrender:
Szerintem van összefüggés. Mások a preferenciák, mások a kielégülési szintek pénztől függően.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6241 Dátum: 2015.06.22 13:43:53 »
Szerintem van összefüggés. Mások a preferenciák, mások a kielégülési szintek pénztől függően.

Szerintem max ahhoz van köze a havi bevételedhez, hogy 1-2-3 vagy 4 millióért veszel autót.
De hogy hány lóerös és hogy hány köbcentis az szerintem teljesen irreleváns, de ahogy érzed!  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6242 Dátum: 2015.06.22 13:44:21 »
Ja, ez kimaradt a megválaszolásnál:

10mp. És tudja is, viszonylag kevés gépészkedéssel. Hidd el, az 1,8 vvti a fordulatszámtartomány nagy részében nagyobb pillanatnyi teljesítményt ad le, mint az 1,2T. Nem érzetre lomhább a kis turbó, hanem tényleg az, legalábbis, a gázreakciója miatti késlekedés és a turbo töltési ideje együttesen bizony érezhető, mint bármely más hasonló típusnál is.
Az 1,8-as motor esetében ezek a késések nincsenek, mert bowdenes a gázpedál, és nincs turbó, tehát, a pedál legkisebb mozdulatára is reagál. Ehhez jön a viszonylag nagy motor hengerűrtartalomból adódó egyenletesebb teljesítményleadása is.

Azt aláírom, hogy a való életben történő használatban - ahol nem stopperezünk - az Auris ugyanannyi sebességváltással vezethető, mint az én Avensisem. Lehet vele nyomatékból (de főleg lendületből) autózni, de sietni jobban képest az 1,8 vvt-i.
itt van egy hasonló összehasonlítás
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/


Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6243 Dátum: 2015.06.22 13:45:05 »
Szerintem max ahhoz van köze a havi bevételedhez, hogy 1-2-3 vagy 4 millióért veszel autót.
De hogy hány lóerös és hogy hány köbcentis az szerintem teljesen irreleváns, de ahogy érzed!  :hug:
az én esetemben nem így van... lehet másnál az van amit te mondasz  :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6244 Dátum: 2015.06.22 14:09:43 »
itt van egy hasonló összehasonlítás
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/
Az , gondolom, neked is megvan, hogy a cikkben végig lóerőt emleget az egyes motoroknál, pedig az ábra világosan mutatja, hogy a függőleges oszlopon a KW érték van...  :wacko: Szóval, ennyit erről a cikkről...

Újat nem mondott... ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6245 Dátum: 2015.06.22 14:52:47 »
Szerintem van összefüggés. Mások a preferenciák, mások a kielégülési szintek pénztől függően.
És én értem mit írsz ezzel kapcsolatban.  ;)
Fery

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6246 Dátum: 2015.06.22 14:53:34 »
Az , gondolom, neked is megvan, hogy a cikkben végig lóerőt emleget az egyes motoroknál, pedig az ábra világosan mutatja, hogy a függőleges oszlopon a KW érték van...  :wacko: Szóval, ennyit erről a cikkről...
juj, nagyon szigorú vagy  ::)
Magyarországon lóerőben gondolkodunk, kw-t nem nagyon tudjuk helyi értéken kezelni.. egyből elkezdjük átszámolni.. erre vagyunk ráállva,
így még szép, hogy erről ír... emellett ha a német szaksajtóban kw -s ábrák vannak, akkor mit tegyen  :hug:
én ebben semmi problémát nem látok....

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6247 Dátum: 2015.06.22 14:55:24 »
És én értem mit írsz ezzel kapcsolatban.  ;)
:clap: :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6248 Dátum: 2015.06.22 15:04:16 »
juj, nagyon szigorú vagy  ::)
Magyarországon lóerőben gondolkodunk, kw-t nem nagyon tudjuk helyi értéken kezelni.. egyből elkezdjük átszámolni.. erre vagyunk ráállva,
így még szép, hogy erről ír... emellett ha a német szaksajtóban kw -s ábrák vannak, akkor mit tegyen  :hug:
én ebben semmi problémát nem látok....
Bakker, nem mond már, hogy neked mindegy, hogy 71LE-t, vagy 71KW-t írnak egy motor teljesítményére.  :lol: Végülis, csak 1,37x-ese az egyik a mársiknak...  :whistling:

De ez részletkérdés. Ott van a cikkben - az egyébként - lényeg, hogy egy-egy ábra alapján megítélni két autó dinamikáját lehetetlen, mert nem ismerjük hozzá a pontos váltóáttételezést, fokozatkiosztást.
Ahogy korábban írtam, az Auris 1,2T-ben rendkívül hosszú fokozatot vannak. Mind (1-2. kivétel). Hosszabb az Avensisénél. Így hiába a turbó motor, nem fog úgy menni, pláne akkor nem, ha sietni akar vele az ember, hirtelen kilőni egy kamion mögül. Kényelmes, stresszmentes vezetéshez, utazáshoz való, lehetőleg nem túl hosszú távokra.  ;)

Egy C52-es váltóval (E12 1,6 benzin) valszeg menne, mint a mérgezett egér.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.22 15:06:43 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6249 Dátum: 2015.06.22 15:51:19 »
Bakker, nem mond már, hogy neked mindegy, hogy 71LE-t, vagy 71KW-t írnak egy motor teljesítményére.  :lol:
foggalmam sincs miről beszélsz..  :flowers: lehet mert csak kevés időm van ide figyelni, akkor bocs...de hol írja hogy mindegy hogy 71Le vagy 71KW???
az ábrákról leolvasható hogy kw, azzal nincs gond..a szövegben lóerőt használt és ahogy nézem lóerőre átszámolt számokat is ír le... hol a gond ?  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6250 Dátum: 2015.06.22 16:05:51 »
foggalmam sincs miről beszélsz..  :flowers: lehet mert csak kevés időm van ide figyelni, akkor bocs...de hol írja hogy mindegy hogy 71Le vagy 71KW???
az ábrákról leolvasható hogy kw, azzal nincs gond..a szövegben lóerőt használt és ahogy nézem lóerőre átszámolt számokat is ír le... hol a gond ?  :hmmmm:
Tévedtem, bocs! Valóban átszámolt értéteket ír.  :surrender: Megnéztem még egyszer. Én néztem el...

A lényeg, viszont, továbbra is az, amit ezután írtam.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6251 Dátum: 2015.06.22 22:29:41 »
Ma megnéztem közelebbről a fl. Aurist. A fejegység botrányos, mivel ez a műszerfal központi eleme a többi már nem is érdekes, ezek után már csak nagyon felületesen szemléltem (amúgy is rohanásban voltam). Ami még feltűnt, az az ülések olaszos hangulata, ami már a Yarisban is megjelent, és az esztétikus bőrvarrások. A HSD irány váltókarja feketében nekem furcsa, a korábbi kék sokkal egyedibb volt.

A netes katalógust böngészve feltűnt, hogy a gyorsulási adatokat nem teszik közzé. Ismerve azt, hogy az utóbbi időben egyre lomhábbak lettek, ezen már nem is lehet csodálkozni. A Toyota többi modelljénél legutóbb még nyilvánosságra hozott értékek is kínosak voltak.

A VVTi korszak hajnalán még a teljesítménygörbéik is szépen, összehasonlíthatóan jól hozzáférhetőek voltak. Manapság már nyilván ez sem mutatna annyira fényesen, ezért  inkább megtartják maguknak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.22 22:38:59 írta Agyarka »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6252 Dátum: 2015.06.23 07:45:19 »
Ma megnéztem közelebbről a fl. Aurist. A fejegység botrányos, mivel ez a műszerfal központi eleme a többi már nem is érdekes, ezek után már csak nagyon felületesen szemléltem (amúgy is rohanásban voltam). Ami még feltűnt, az az ülések olaszos hangulata, ami már a Yarisban is megjelent, és az esztétikus bőrvarrások. A HSD irány váltókarja feketében nekem furcsa, a korábbi kék sokkal egyedibb volt.

A netes katalógust böngészve feltűnt, hogy a gyorsulási adatokat nem teszik közzé. Ismerve azt, hogy az utóbbi időben egyre lomhábbak lettek, ezen már nem is lehet csodálkozni. A Toyota többi modelljénél legutóbb még nyilvánosságra hozott értékek is kínosak voltak.

A VVTi korszak hajnalán még a teljesítménygörbéik is szépen, összehasonlíthatóan jól hozzáférhetőek voltak. Manapság már nyilván ez sem mutatna annyira fényesen, ezért  inkább megtartják maguknak.

+ 1  :yes:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6253 Dátum: 2015.06.25 21:05:15 »
Ami még feltűnt, az az ülések olaszos hangulata,
Na valamikor elgurulok a Lanciával egy márkakereskedésbe, már eléggé rajta van a hátsómon az olaszos hangulat. Ha hozza, akkor visszatérek a Toyotákhoz ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Auris II facelift 1,2T tesztvezetés
« Válasz #6254 Dátum: 2015.07.06 10:19:14 »
Most hét végén, pénteken érkezik az új Ave. 2,0 BMW-eredetű dízellel. Megyek, vezetni.  :yes: Nagyon kíváncsi leszek rá. A srác annyit mondott, hogy szerinte az eddigi magasan legjobb EU-i Toyota lesz. Lehet, hogy nem új modell, de apait-anyait beleadtak és nagyon erős faceliftről lesz szó. Ő már vezette pár hete, Csehországban, ahol a két modell közös bemutatója és képzése volt.

Egyébként, megjegyzem, a Corolla esetében nem találkoztam ilyen összkép romboló dolgokkal. Mondtam is a srácnak, hogy nekem bejövősebb összképben (valahogy összeszedettebb) a Corolla, mint az Auris.

Hali! Kipróbáltad végül az új Avét?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -