Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242850 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5865 Dátum: 2013.08.14 19:23:58 »
Tegnap vettem 4db tölthető AA méretű, 2200mAh-s akksit. Ez egy viszonylag noname gyártmány, de a lényege az, hogy tároláskor 6 hónap után is 90%-on áll a töltöttsége, 1 év után is csak 80%-on. Nem egészen 800Ft/db áron (gyakorlatilag azt tudja, mint a Sanyo Eneloop). Tehát, a hibridekben használt aksikat is meg tudták csinálni olyanná, hogy a kisülés lassú és kis mértékű legyen, ha netán úgy alakul, hogy sokáig áll a hibrid autó.
Ez korrekt töltöttségmérés, vagy csak a feszültséget méri? Ha megterheled, akkor is bírja a 80%-ig?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5866 Dátum: 2013.08.14 22:05:47 »
Ez korrekt töltöttségmérés, vagy csak a feszültséget méri? Ha megterheled, akkor is bírja a 80%-ig?
Nem hinném. Ez a két adat arra vonatkozik, hogy ha a polcon tárolnám az akkumulátorokat a készülékből kivéve magában.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5867 Dátum: 2013.08.15 17:09:53 »
mi hajtja meg az MG2-t?
Ennél szemléletesebben nehéz modellezni.
A sárga (MG1)  a belsőégésű motor, a narancs (MG2) a nagyfeszültségű elektromotor/generátor, a fekete a komplett kerék.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.15 17:13:16 írta Agyarka »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5868 Dátum: 2013.08.15 17:37:38 »
Nem hinném. Ez a két adat arra vonatkozik, hogy ha a polcon tárolnám az akkumulátorokat a készülékből kivéve magában.
Na majd rámérek a Makita NiMH akkura.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5869 Dátum: 2013.08.15 17:42:26 »
Ennél szemléletesebben nehéz modellezni.
A sárga (MG1)  a belsőégésű motor, a narancs (MG2) a nagyfeszültségű elektromotor/generátor, a fekete a komplett kerék.
Rosszul kérdeztem. Azt akartam megtudni, hogy a benzinmotort mi indítja be? Van-e önindító hozzá, amit hagyományos akkumulátor hajt meg? Mert az eddigiekből azt értem, hogy van, de ha rosszul értem, akkor nem az önindító, hanem az elektromotor fogja elindítani a benzinmotort, igaz? Mást nem tudok elképzelni. Akkor a hagyományos akku sima villamos meghajtó szerepet kap csak  :hmmmm: Nincs ilyen autónál tapasztalatom, max. mentem már Prius után, szóval szeretném megérteni.

Ez a bolygókerekes-napkerekes hajtómű egyébként nagyon szuper, kis veszteségű, stb. Még MTZ-50-ben is van egy, elég komoly egység, a hátsó TLT-t ezzel oldották meg, meg a régi Ikarusok hátsó kerekeinél is van, ezt pl. MÉH telepen láttam.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5870 Dátum: 2013.08.15 17:56:36 »
a benzinmotort mi indítja be? ... akkor nem az önindító, hanem az elektromotor fogja elindítani a benzinmotort, igaz? Mást nem tudok elképzelni. Akkor a hagyományos akku sima villamos meghajtó szerepet kap csak
:yes: :
1. A fedélzeti... akku . Feladata, a készenléti elektronikák áramellátása, vezérlő elektronikák felélesztése, az elektromos fogyasztók áramellátása. ...
- nem végez indítást, csak feléleszti a hybrid rendszer vezérlését
elektromotor, generátor és indítómotor 3 az 1 ben.-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5871 Dátum: 2013.08.15 18:05:20 »
:yes: :elektromotor, generátor és indítómotor 3 az 1 ben.-)
Aham!
És hogyan megy a gyakorlatban?
Beül az ember, elektromotor indítja a benzinmotort? Ha igen, akkor ezek szerint ilyenkor sem a savas akku adja az energiát neki  :hmmmm: NiMH indít?
Vagy menet közben ha kell, indítja a benzinmotort, amikor lendülete is van?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5872 Dátum: 2013.08.15 18:35:05 »
Amikor a vezérlő szerint szükséges (hideg motor, alacsony SOC, gyorsítás ... ) akkor a hybrid akkuról működő elektromotor megforgatja a belsőégésű motort.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.15 19:00:46 írta Agyarka »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5873 Dátum: 2013.08.15 18:57:51 »
Amikor a vezérlő szerint szükséges (hideg motor, alacsony SOC, gyorsítás ... ) akkor a hybrid akkuról működő elektromotor megforgatja a belsőégésű motort.
Köszi, kezdem érteni  :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5874 Dátum: 2013.08.19 02:34:29 »
Igen, a Prius1 levetett hibridjét. Az aktuális technológiát nem adja ki a toyota.
De valamit nagyon reszelhettek rajta, mert a Ford Fusion (~Mondeo) jelentosen kevesebbet fogyaszt mint a Camry (47/47MPG vs 43/39MPG). Mindemellett a Camry csak 12 loerovel tud tobbet.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5875 Dátum: 2013.08.19 09:34:09 »
És kg-ra mennyi különbség van köztük?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5876 Dátum: 2013.08.19 15:24:50 »
Ford oldalan nem talaltam tomegadatot. Passz.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5877 Dátum: 2013.08.19 23:33:41 »
2003-as Autókatalógus szerint az 1.4 tdci Fusion 1102 kg. Egy Hibrid Camry meg szerintem bőven 1,5t felett van, hiszen már az Avensis is 1420 kg volt.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5878 Dátum: 2013.08.20 00:00:17 »
Ez az amerikai Fusion, ami akkora mint a Mondeo.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5879 Dátum: 2013.08.20 08:25:49 »
Ford oldalan nem talaltam tomegadatot. Passz.

2012 Ford Fusion SEL 3.0L V6 24V  Saját tömeg (vezető nélkül):1605 kg / £ 3538

2012 Ford Fusion SE 4DR elsőkerék-hajtású szedán curb weight: 1490,076 kg / £ 3285

2011-es Ford Fusion Hybrid elsőkerék-hajtású szedán curb weight: 1687 kg / £ 3719

de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu