Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242753 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5850 Dátum: 2013.08.12 11:45:30 »
Ez szerintem az aksi állapotától is függ. Pl. a Corimat 2 havonta előveszem, beindítom, megyek vele pár km-t. Mindig (eddig 2-3 alkalommal) kapásból indul, nem gyengélkedik. Nincs töltve, csak levettem a sarukat és indítás előtt visszateszem. Ennyi.  :)
Ha 2 havonta, persze, az úgy oké  :yes:
3-4 hónap esetén már talán jelentkezne a probléma.
Nekem anno állt pár hétig a Maruti, utána a fékkel volt bajom...

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5851 Dátum: 2013.08.12 12:52:46 »
Ettől függetlenül továbbra is (márkától függetlenül) minden dízeles autó egyenlő a szarral, kormolnak (az újabbak is), büdösek, kerregnek. De a legnagyobb baj az, hogy nagyon károsak az egészségre (WHO megállapította, hogy rákkeltő).

Én dízel párti vagyok (ez nyilván már régen kiderült), de azért azt nem állítom, hogy "minden benzines egyenlő a szarral". Bizony vannak akiknek mások a szempontjai mint Neked (nem is kevesen)de azért azok nem mind hülyék ... egyszerűen a zsebük ennyit engedhet meg nekik.

"... a hibrid akkucsomag - élettartama hosszabb, mint az autóé magáé. " " ...A hibridben továbbá nincs kettős tömegű lendkerék, kuplung, váltómechanika, turbo, nagynyomású rendszer, EGR, részecskeszűrő. A dízelben ezek mind megtalálhatók, cseréjük egyenként is borsos, együtt akár millió közeli költség is lehet."

Valamit azért nem értek, ha a hibrid (Prius) ennyire kánaán a többihez képest (benzinesben is van már kettős tömegű lendkerék, drága befecskendezési rendszer stb), akkor miért nem terjed robbanásszerűen a hibrid? Az új autó eladásoknál is nagyságrendileg kevesebb a hibrid, mint a többi, használtnál persze érthető ...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
AURIS - általános topik
« Válasz #5852 Dátum: 2013.08.12 13:31:55 »
Egyelőre még drága a Hibridség, nézz meg egy Prius árát. Az átlagos ember (ha megteheti, hogy új autót vegyen) inkább vesz ennyiért egy dízel autót (lehet akciózással, és fapadosabb kivitelben középkategóriás autóra is futja az árból).
Egyelőre az ár, és az óriási tudatlanság a rendszerrel kapcsolatban ami gátat vet az elterjedésnek.

Remélhetőleg ez hamarosan változik, ugye a BMW és a Toyota megállapodtak, a Toyota dízel BMW motorokat kap, a BMW pedig megkapja a Toyota Hibrid rendszerét (ha jól értettem a megállapodást).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5853 Dátum: 2013.08.12 13:50:13 »
Egyelőre még drága a Hibridség, nézz meg egy Prius árát. Az átlagos ember (ha megteheti, hogy új autót vegyen) inkább vesz ennyiért egy dízel autót (lehet akciózással, és fapadosabb kivitelben középkategóriás autóra is futja az árból).
Egyelőre az ár, és az óriási tudatlanság a rendszerrel kapcsolatban ami gátat vet az elterjedésnek.

Remélhetőleg ez hamarosan változik, ugye a BMW és a Toyota megállapodtak, a Toyota dízel BMW motorokat kap, a BMW pedig megkapja a Toyota Hibrid rendszerét (ha jól értettem a megállapodást).
Hiába itélik kitűnőnek a BMW motorokat én inkább a régi bevált egyszerübb szerkezeteket preferálnám, mint a Toyotáét. Azok legalább megbízhatóak, tartósak.
Hibrid pedig sokaknak így nekem se előnyős, mert pont az autópályán nem takarékosabb, városba pedig úgyis motorral, robogóval járok.
Na az áráról nem is beszélve, inkább választok egy fapados dieselt.
Nem is értem  ha arra épitenek, hogy környezetbarát ÉS takarékos emberek vegyenek Priust, miért nincs "fapados" Prius olcsón.
OK Auris most már van hibrid, de az se olcsó.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
AURIS - általános topik
« Válasz #5854 Dátum: 2013.08.12 13:52:33 »
Van Yaris HSD is már, illetve 7 üléses Prius+, luxusgategóriában meg LS 600h, SUV esetében RX450h vagy Toyota Highlander. Szóval gyakorlatilag az összes kategória le van fedve már.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5855 Dátum: 2013.08.12 14:02:45 »
Egyelőre még drága a Hibridség, nézz meg egy Prius árát. Az átlagos ember (ha megteheti, hogy új autót vegyen) inkább vesz ennyiért egy dízel autót (lehet akciózással, és fapadosabb kivitelben középkategóriás autóra is futja az árból).
Egyelőre az ár, és az óriási tudatlanság a rendszerrel kapcsolatban ami gátat vet az elterjedésnek.

Remélhetőleg ez hamarosan változik, ugye a BMW és a Toyota megállapodtak, a Toyota dízel BMW motorokat kap, a BMW pedig megkapja a Toyota Hibrid rendszerét (ha jól értettem a megállapodást).
Nem egészen, mert nem a teljes hibrid technológiát kapja meg a BMW, valószínűleg lesz benne saját fejlesztés is. A teljes hibrid rendszer jelenlegi teljesítménye nem igazán van egy súlycsoportban a BMW vásárlóinak igényeivel (kivéve talán a most nemrég bemutatott Lexus IS300h hajtását).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5856 Dátum: 2013.08.12 22:39:42 »
a ford az USAban már sok éve a toyota hibrid hajtását használja, úgy tudom

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5857 Dátum: 2013.08.12 23:13:38 »
Hibrid pedig sokaknak így nekem se előnyős, mert pont az autópályán nem takarékosabb...
... Minél? A benzinesnél takarékosabb. A dízelnél nem... viszont országúton és városban, tehát összességében véve annál is.

Az AB tesztjében pl. a Prius III átlagban ugyanannyit evett, mint egy Golf VI 1.6 TDI - pedig ez utóbbi motor híresen takarékos, és az AB teszt része a padlógázas autópályázás is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5858 Dátum: 2013.08.13 02:53:28 »
Szerintem ez egy európai Priussal is előfordul (hogy hosszabb ideig nem használják), nem írható az elő, hogy minden nap kell menni vele.
Nem lehet, hogy előfordul akksicsere, csak nem "reklámozzák", hogy ne legyen ijesztő ?  :devil: Az, hogy drága, az nem kellene, hogy azt jelentse, hogy más autókban nem éri meg használni, hiszen a Priusban nyilván nem 1 db akksi van, azért drága, de egy Lexusba, netán egy Aurisba 1 is elég lenne, és annak sem kellene 120 Ah -nak lennie.
Minden HSD-ben 2 aksi van:

1. A fedélzeti, hagyományos savas ólomakku gondozásmentes kivitelben. Mivel az utastérrel egy légtérben van, ezért mind1ik gázrekombinációs kivitelben. a Yarisban 35, a Priusokban 45Ah kapacitással. Feladata, a készenléti elektronikák áramellátása, vezérlő elektronikák felélesztése, az elektromos fogyasztók áramellátása. A kapacitása nagyon kicsi, főleg modern agyonelektronikázott autókhoz.
Gyakori használat mellett élettartama nagyon hosszú, mert:
- példás a töltése (az elektronika felélesztése után egyből töltésre kerül, teljesen feltöltött állapotban ideális állapoton tartja),
- masszív tasakszeparátoros, alacsony vízfogyasztású  szinte karbantartásmentes,
- nem végez indítást, csak feléleszti a hybrid rendszer vezérlését (ezt még 10,5V -al is tudja).
Ritkább használat esetén a többi savas ólomakkuhoz hasonlóan érdemes töltögetni. Én nem hagyom 12,7V alá esni a feszültségét, a szulfátosodás kapacitás csökkentő hatásának elkerülésére.
Önkisülése kb. 5% / hó, de ehhez még hozzájön a készenléti elektronikák fogyasztása.
Leggyakrabban ez adja meg magát. Megoldás gk. akku töltővel töltés/ bikázás, majd regeneráló töltés és szulafátlanítás végső esetben csere.

2. A hybrid (meghajtó) akku
a) többségében NiMH, élettartama gyakorlatilag megegyezik az autóéval. A gyártó ugyan megkisérelhetné eltitkolni, ha problémás lenne, de az internet korában ezt nem lehet megakadályozni. Állapotának ellenőrzése nem bonyolult. Nem véletlen, hogy éves teszteléssel 10 évig kiterjeszthető a 8-5 éves gari. Vannak 1M km-ert futott darabok. Ez a többek között annak köszönhető, hogy a teljes kapacitás max 30%-át használja ki. (SOC 39-67%)
A NiMH akkukra jellemző a memória effektus, azaz mindig az utolsó lemerítési állapotot veszi a minimumnak. A Toyota ezt vhogy kiküszöbölte, anélkül, hogy a teljes feltöltési ciklust hajtana végre.
-20C - 45C közötti üzemi hőmérséklet.  Alacsony hőfokon a kapacitása, magas hőfokon az élettartama csökken. Ideális tárolás 15C-on 40% os töltöttségen.
Önkisülése 30% / hó, a gépkönyv ennek megfelelően a Toyota 2 havonta 16km járatást ír elő a HSD-knél.
Amennyiben lemerül (sok állás, N használata, vmilyen műszaki meghibásodás) elvileg szakszervizben speciális töltővel lehetséges, vagy megfelelő műszerezettséggel cellánként tölthető. A NiMH akkumlátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek, hagyományos töltővel nem tölthetőek.

b) Li-ion akkumulátorok nagyobb energiasűrűségűek, jó ciklusállóságúak és karbantartás mentesek, önkisülésük alacsony.
A működési (és töltési) hőmérsékletük szintén behatárolt, tűzveszélyességük miatt sok területen alkalmazásukat tiltják. A magas ára mellett ennek is köszönhető, hogy viszonylag későn vezette be alkalmazását a Toyota.
Egyszerűen megvalósítható feszültségkorlátos töltése lehetővé teszi a gépjármű meghajtó akkumulátorának hálózatról történő töltését.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5859 Dátum: 2013.08.13 06:43:17 »
a ford az USAban már sok éve a toyota hibrid hajtását használja, úgy tudom
Igen, a Prius1 levetett hibridjét. Az aktuális technológiát nem adja ki a toyota.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5860 Dátum: 2013.08.13 10:23:16 »
Minden HSD-ben 2 aksi van:
Szuper leírás! köszi, sok hasznos részletet megtudtam belőle.  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5861 Dátum: 2013.08.13 10:29:53 »
Minden HSD-ben 2 aksi van:

1. A fedélzeti, hagyományos savas ólomakku gondozásmentes kivitelben. ...
Önkisülése kb. 5% / hó, de ehhez még hozzájön a készenléti elektronikák fogyasztása.
...

Ez azt jelenti, hogy egy évig simán magára lehet hagyni, és semmi baja??
Savas akkuknál is 3 hónap alatt gond szokott lenni tudtommal  :hmmmm:
A belsőégésű motort mi indítja el egyébként?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5862 Dátum: 2013.08.13 10:47:23 »
Tegnap vettem 4db tölthető AA méretű, 2200mAh-s akksit. Ez egy viszonylag noname gyártmány, de a lényege az, hogy tároláskor 6 hónap után is 90%-on áll a töltöttsége, 1 év után is csak 80%-on. Nem egészen 800Ft/db áron (gyakorlatilag azt tudja, mint a Sanyo Eneloop). Tehát, a hibridekben használt aksikat is meg tudták csinálni olyanná, hogy a kisülés lassú és kis mértékű legyen, ha netán úgy alakul, hogy sokáig áll a hibrid autó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5863 Dátum: 2013.08.14 10:35:44 »
Ez azt jelenti, hogy egy évig simán magára lehet hagyni, és semmi baja??
Savas akkuknál is 3 hónap alatt gond szokott lenni tudtommal  :hmmmm:
A belsőégésű motort mi indítja el egyébként?
Ahány irodalmat nézel,annyi értéket adnak meg. Van ahol havi 5%, máshol évi 40%, egyeseknél 6-8, másoknál 16-18 hónap alatti csökken 50%-ra a töltöttség.
"Indító motorként" az elektromotor (MG2)"funkcionál". A nyomatékosztómű működésének modellezése.

4db tölthető AA méretű, 2200mAh-s akksit. Ez egy viszonylag noname gyártmány, de a lényege az, hogy tároláskor 6 hónap után is 90%-on áll a töltöttsége, 1 év után is csak 80%-on.
Néhány gyártó 3 évet ad meg a NiMH akkumulátorai önkisülésének.
A Toyota inkább a biztonságra törekszik, ezért írja elő a 2 havonta 16 km járatást.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5864 Dátum: 2013.08.14 18:35:26 »
Ahány irodalmat nézel,annyi értéket adnak meg. Van ahol havi 5%, máshol évi 40%, egyeseknél 6-8, másoknál 16-18 hónap alatti csökken 50%-ra a töltöttség.
"Indító motorként" az elektromotor (MG2)"funkcionál". A nyomatékosztómű működésének modellezése.Néhány gyártó 3 évet ad meg a NiMH akkumulátorai önkisülésének.
A Toyota inkább a biztonságra törekszik, ezért írja elő a 2 havonta 16 km járatást.

Oké, de mi hajtja meg az MG2-t?