Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242753 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5835 Dátum: 2013.08.10 11:00:21 »
Bocs, hogy ilyen irányba terelődött a diskurzus. Nem is volt igazán célom vitát indítani (és folytatni) dízel vs benzines témában. Én is tisztában vagyok az érveitekkel, és nagyrészt el is fogadom azokat, bár ettől még a tények tények maradnak (jobb hatásfok, kisebb fogyasztás, magasabb eladási szám Európában), de számomra ez az olcsóbb (higgyétek el ...), és ez a döntő érv a mai gazdasági helyzet(-em)ben. A továbbiakban hagyjuk is ezt a vitát.
Viszont ami megütötte a fülemet, az a kijelentés, hogy a Priusokban nem kellett még akkumulátor csomagot cserélni, pedig már vannak 15 éves darabok is. Ez valóban így van? Ennyire fejlett már az akkumulátor-technika? Akkor miért cserélgetünk még mindig kb 5 évente akksit az autónkban? A rossz akksi is környezetszennyező, ha van sokkal jobb, miért nem azt használjuk mindenhol?
Biztos nagyon drága lenne, de valóban pl egy prémium autó biztos elbírná, "akármilyen" drága, nem kell akkora mint a Priusba. :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5836 Dátum: 2013.08.10 11:02:35 »
Valóban nem hallani Prius akksi cserékről, és amerikában van olyan, amelyik már 500e km-et is futott.  :eek:
Én inkább attól félnék,hogyha nincs rendszeresen használva, mondjuk sok hónapig :surrender:

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5837 Dátum: 2013.08.10 17:03:37 »
Én inkább attól félnék,hogyha nincs rendszeresen használva, mondjuk sok hónapig :surrender:

Szerintem ez egy európai Priussal is előfordul (hogy hosszabb ideig nem használják), nem írható az elő, hogy minden nap kell menni vele.
Nem lehet, hogy előfordul akksicsere, csak nem "reklámozzák", hogy ne legyen ijesztő ?  :devil: Az, hogy drága, az nem kellene, hogy azt jelentse, hogy más autókban nem éri meg használni, hiszen a Priusban nyilván nem 1 db akksi van, azért drága, de egy Lexusba, netán egy Aurisba 1 is elég lenne, és annak sem kellene 120 Ah -nak lennie.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5838 Dátum: 2013.08.10 17:22:37 »
Szerintem ez egy európai Priussal is előfordul (hogy hosszabb ideig nem használják), nem írható az elő, hogy minden nap kell menni vele.
Nem lehet, hogy előfordul akksicsere, csak nem "reklámozzák", hogy ne legyen ijesztő ?  :devil: Az, hogy drága, az nem kellene, hogy azt jelentse, hogy más autókban nem éri meg használni, hiszen a Priusban nyilván nem 1 db akksi van, azért drága, de egy Lexusba, netán egy Aurisba 1 is elég lenne, és annak sem kellene 120 Ah -nak lennie.
Én találkoztam egy öreg nénivel(valami orvos volt valaha), csonttörése volt és hónapokig nem tudta használni a hibrid Camryját, aztán nem indult neki. De nem tudom mi lett a megoldás.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5839 Dátum: 2013.08.11 18:27:53 »
Én találkoztam egy öreg nénivel(valami orvos volt valaha), csonttörése volt és hónapokig nem tudta használni a hibrid Camryját, aztán nem indult neki. De nem tudom mi lett a megoldás.
Ha jól tudom ilyen esetekben legtöbbször a kis teljesítményű hagyományos akku a ludas.

Amúgy a HSD hajtásláncában közel ideális töltöttségen tartott Ni-Mg (?) közepesen terhelt akkumulátorok szerintem nem szeretnék, hogy löketszerűen terhelik őket - indítás - majd semmi terhelés, csak töltés.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5840 Dátum: 2013.08.12 08:53:35 »
A dolog ennél is prózaibb. A dízelmotor hatásfoka elméletileg is (és a gyakorlatban is !) jobb, mint a benzinmotoré. Nem véletlen, hogy az összes nagyobb jármű dízel motoros - teherautók, buszok, kamionok mozdonyok, hajók, stb. És a személyautókban is egyre jobban terjed a dízelmotor, az EU-ban már több új dízelautót adnak el, mint benzinest, mivel a modern dízel motorok egyre kultúráltabbak, már alig van viselkedésbeli különbség köztük, és egyes tulajdonságai a dízel motoroknak a jobb ... A -25C pedig egy jó állapotú dízelnek ma már nem probléma.
Ettől függetlenül továbbra is (márkától függetlenül) minden dízeles autó egyenlő a szarral, kormolnak (az újabbak is), büdösek, kerregnek. De a legnagyobb baj az, hogy nagyon károsak az egészségre (WHO megállapította, hogy rákkeltő).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5841 Dátum: 2013.08.12 09:07:53 »
Én találkoztam egy öreg nénivel(valami orvos volt valaha), csonttörése volt és hónapokig nem tudta használni a hibrid Camryját, aztán nem indult neki. De nem tudom mi lett a megoldás.
Ugyanez a helyzet egy sokáig nem használt benzines, vagy dízel autóval is... Az akku lemerül. Vagy fel kell tölteni, vagy csere, ha kinyúlt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5842 Dátum: 2013.08.12 09:08:50 »
Ha jól tudom ilyen esetekben legtöbbször a kis teljesítményű hagyományos akku a ludas.

Amúgy a HSD hajtásláncában közel ideális töltöttségen tartott Ni-Mg (?) közepesen terhelt akkumulátorok szerintem nem szeretnék, hogy löketszerűen terhelik őket - indítás - majd semmi terhelés, csak töltés.
Ni-Mh.  :flowers:
Így van, az indítást egy sima akksi végzi. Ez merülhet le.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5843 Dátum: 2013.08.12 09:16:57 »
Szerintem ez egy európai Priussal is előfordul (hogy hosszabb ideig nem használják), nem írható az elő, hogy minden nap kell menni vele.
Nem lehet, hogy előfordul akksicsere, csak nem "reklámozzák", hogy ne legyen ijesztő ?  :devil: Az, hogy drága, az nem kellene, hogy azt jelentse, hogy más autókban nem éri meg használni, hiszen a Priusban nyilván nem 1 db akksi van, azért drága, de egy Lexusba, netán egy Aurisba 1 is elég lenne, és annak sem kellene 120 Ah -nak lennie.
Nem. A hibrid aksik nem azonosak a benzines, vagy dízel autók aksijához. Ahogy írtam, a hibrid "indítását" külön akksi végzi (ez hasonló a hagyományos hajtású autókéhoz), nem a hajtást végző akkucsomag. Utóbbi - a hibrid akkucsomag - élettartama hosszabb, mint az autóé magáé.
Ez azért van, mert hosszú életre van tervezve a rendszer. A vezérlés úgy működik, hogy a HSD rendszert folyamatosan merítse-töltse használat közben (gyorsítás=merítés, fékezés=töltés), ezáltal ideális körülmények között használódik a rendszer, ezáltal lesz hosszú az élettartama.

A hibridben továbbá nincs kettős tömegű lendkerék, kuplung, váltómechanika, turbo, nagynyomású rendszer, EGR, részecskeszűrő. A dízelben ezek mind megtalálhatók, cseréjük egyenként is borsos, együtt akár millió közeli költség is lehet.

Újrahasznosításban sem képes a hibriddel versenyre kelni egy dízel motorral hajtott autó sem! Ugyanis a dízel újrahasznosítása 30-40% közötti, a hibrid ennek több, mint a duplája! Egy Prius több, mint 80%-ban teljesen újrahasznosítható anyagokból készül, beleértve az akkumlátorokat is.
Ha az autó élethossza alatti költségeket vetjük össze azonos  futással, akkor a hibrid költsége kompletten kb a fele egy dízelnek, miközben nagyságrendekkel kevésbé szennyezi a környezetet.

Persze, van egy dolog, amiben a dízel jobb, és ez a dinamika.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 09:21:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5844 Dátum: 2013.08.12 09:38:16 »
Nem. A hibrid aksik nem azonosak a benzines, vagy dízel autók aksijához. Ahogy írtam, a hibrid "indítását" külön akksi végzi (ez hasonló a hagyományos hajtású autókéhoz), nem a hajtást végző akkucsomag. Utóbbi - a hibrid akkucsomag - élettartama hosszabb, mint az autóé magáé.
Ez azért van, mert hosszú életre van tervezve a rendszer. A vezérlés úgy működik, hogy a HSD rendszert folyamatosan merítse-töltse használat közben (gyorsítás=merítés, fékezés=töltés), ezáltal ideális körülmények között használódik a rendszer, ezáltal lesz hosszú az élettartama.


Persze, van egy dolog, amiben a dízel jobb, és ez a dinamika.
Éppen ezért kérdeztem, hogy mi van ha  sokáig áll, tehát" nem ideális körülmények között"?
A dinamika is relativ: múltkor egy Prius úgy otthagyott a zöldre váltott lámpánál mint a ***. (A Rácz fürdőnél a Gellérthegynél a Gellért felé 1 sávra szűkül az út és ezért nagyon csipkedte magát a Priusos, hogy elém kerüljön, sikerült neki ;))


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5845 Dátum: 2013.08.12 09:57:06 »
Éppen ezért kérdeztem, hogy mi van ha  sokáig áll, tehát" nem ideális körülmények között"?
A dinamika is relativ: múltkor egy Prius úgy otthagyott a zöldre váltott lámpánál mint a ***. (A Rácz fürdőnél a Gellérthegynél a Gellért felé 1 sávra szűkül az út és ezért nagyon csipkedte magát a Priusos, hogy elém kerüljön, sikerült neki ;))
Ugyanaz, mint egy hagyományos hajtású autónál. Lemerül az aksija, amit vagy fel kell tölteni, vagy ki kel cserélni. Ennyi. De ez NEM azonos a hibrid rendszer aksijaival!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5846 Dátum: 2013.08.12 10:10:22 »
Kisülést tekintve a NiMH is hasonlóan kisül a savas akkukhoz képest (állás alatt mondom, tehát nincs használva). Nagyjából azonos idő alatt is.
Kis AA, AAA cellák, Makita gépek  NiMH akkui is ugyanezt produkálják itthon.
Lehet, hogy a Toyota valamit javított ezen, ezt nem tudom, mert nincs ilyen kocsim, de nem hiszem, hogy ez a technológia nagyságrendekkel jobb lehetne (a kisülést tekintve).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5847 Dátum: 2013.08.12 10:15:14 »
Használni biztosan nem használ, ha hosszan, évekig álla a hibrid autó, ez tény.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5848 Dátum: 2013.08.12 11:14:24 »
Használni biztosan nem használ, ha hosszan, évekig álla a hibrid autó, ez tény.  :surrender:
Úgy tudom, hogy az önkisülés gyakorlatilag (közelítőleg...) napi 1%, tehát akár 3 hónap alatt már baj lehet. Nálam a NiMH akkuk/cellák produkálják is ezt az értéket :(

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5849 Dátum: 2013.08.12 11:39:46 »
Úgy tudom, hogy az önkisülés gyakorlatilag (közelítőleg...) napi 1%, tehát akár 3 hónap alatt már baj lehet. Nálam a NiMH akkuk/cellák produkálják is ezt az értéket :(
Ez szerintem az aksi állapotától is függ. Pl. a Corimat 2 havonta előveszem, beindítom, megyek vele pár km-t. Mindig (eddig 2-3 alkalommal) kapásból indul, nem gyengélkedik. Nincs töltve, csak levettem a sarukat és indítás előtt visszateszem. Ennyi.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i