Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242654 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #5640 Dátum: 2013.07.19 22:12:49 »
Palaczk, ha lesz időd, energiád, megnézheted a Prius+ tesztjét is a totalcar-on neten. Azt is ez a majom tesztelte. Olyan is az a teszt is. Nálam ott indult az ellenszenv.
Uhh  :wacko: ... megnézem. Meg mindjárt a másik dolgot is, amit említettél  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5641 Dátum: 2013.07.19 22:23:38 »
Nem jelent semmit. Anno egy időben eléggé beleástam magam az E12-esek témakörébe, és azoknál is teljesen azonosak voltak a japán és nem-japán gyártású példányok problémái.

Az is adalék a témához, hogy pl. a TÜV-statban (a Prius után) a kizárólag török gyártású COV szerepel a legjobban az utóbbi évek Toyotái közül.
Lehet a törököknél fokozatabban vigyáznak a minőségre, ellenőrzésre, mint mondjuk az angoloknál vagy a franciáknál. Lehetnek különbségek. De egy japán csak tutti :hmmmm:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5642 Dátum: 2013.07.20 09:05:10 »
És ezt vajon más autóknál is kipróbálják? Vagy csak a Toyotán?
mindenhol végigcsavargatnak mindent. ezért kapják a fizetésüket. az én kocsimban egyébként nem fütyül, ha elzárom  :whistling: mondom, hogy valamit csúnyán elkeféltek a toyotások, hogy ilyen xar kocsikat adtak ki, ezeket nekik is észre kellett volna venniük

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5643 Dátum: 2013.07.20 09:07:57 »
Lehet a törököknél fokozatabban vigyáznak a minőségre, ellenőrzésre, mint mondjuk az angoloknál vagy a franciáknál. Lehetnek különbségek. De egy japán csak tutti :hmmmm:
ilyen nincs. a kaizen mindenhol kaizen. nem az ország határozza meg a minőséget, hanem a gyártó. a minőség akkor romlik, ha olcsóbb beszállítókat választ, annak érdekében, hogy nagyobb legyen az egy autóra eső profit. mert akkor magasabb lesz a ***ázalék, olyan nincs, hogy egy beszállító ugyanolyan minőségű holmit olcsóbban tudjon adni. és ne feledjük, hogy milliós darabszámokról van szó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5644 Dátum: 2013.07.20 10:03:41 »
mindenhol végigcsavargatnak mindent. ezért kapják a fizetésüket. az én kocsimban egyébként nem fütyül, ha elzárom  :whistling: mondom, hogy valamit csúnyán elkeféltek a toyotások, hogy ilyen xar kocsikat adtak ki, ezeket nekik is észre kellett volna venniük
Abszolút.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5645 Dátum: 2013.07.20 11:22:58 »
ilyen nincs. a kaizen mindenhol kaizen. nem az ország határozza meg a minőséget, hanem a gyártó. a minőség akkor romlik, ha olcsóbb beszállítókat választ, annak érdekében, hogy nagyobb legyen az egy autóra eső profit. mert akkor magasabb lesz a ***ázalék, olyan nincs, hogy egy beszállító ugyanolyan minőségű holmit olcsóbban tudjon adni. és ne feledjük, hogy milliós darabszámokról van szó.

De nem ugyanazok az alkatrészek vannak egy törökben meg egy angolban, japánban. Ebből lehet a különbség. A hondások is azt mondják, hogy a török jobb mint az angol.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5646 Dátum: 2013.07.20 12:17:17 »
ilyen nincs. a kaizen mindenhol kaizen. nem az ország határozza meg a minőséget, hanem a gyártó. a minőség akkor romlik, ha olcsóbb beszállítókat választ, annak érdekében, hogy nagyobb legyen az egy autóra eső profit. mert akkor magasabb lesz a ***ázalék, olyan nincs, hogy egy beszállító ugyanolyan minőségű holmit olcsóbban tudjon adni. és ne feledjük, hogy milliós darabszámokról van szó.
H I B A S Z Á Z A L É K  :censored: :censored: :censored:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5647 Dátum: 2013.07.20 13:04:56 »
De nem ugyanazok az alkatrészek vannak egy törökben meg egy angolban, japánban. Ebből lehet a különbség. A hondások is azt mondják, hogy a török jobb mint az angol.
Csak apróságokban térnek el. A fő, konstrukciós alkatrészekben megegyeznek. Nincs semmilyen eltérés a megbízhatóság terén az eltérő országokban gyártott Corolla-k között. Az csak egy urban legend.
Ami egy Corolla esetében típushiba, az ugyanúgy előjön a török, angol és japán összeszerelésű modelleken.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5648 Dátum: 2013.07.20 15:45:13 »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5649 Dátum: 2013.07.20 19:00:17 »
Nem ertem en ezeket a teszteloket.... amikor kijott az hb Auris, akkor ilyen szavak ropkodtek: minogerzet, pofas elolrol, vegre van vezetesi elemeny, a toyota vegre visszatalalt a helyes utra. A hibrid hajtaslancrol es az igy is tagas csomaggartorol odakat zengtek.
Most itt egy tokugyanolyan Auirs, 30 centivel hosszabb puttonnyal es hirtelen ismet jonnek a klisek: unalmas, egyhangu, nem minosegi, kotelezo hazifeladat megoldva stb.
Valaki tenyleg magyarazza el mire ez a 180 fokos fordulat?!

Meg azt is, hogy katalogus szerint az 1.6 miert ennyire lomha? 11.1 0-100. A regi Auris tok ugyanezzel a motorral 10.2-t tudott nehezebb kasztnival  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5650 Dátum: 2013.07.20 21:39:22 »
ilyen nincs. a kaizen mindenhol kaizen. nem az ország határozza meg a minőséget, hanem a gyártó. a minőség akkor romlik, ha olcsóbb beszállítókat választ, annak érdekében, hogy nagyobb legyen az egy autóra eső profit. mert akkor magasabb lesz a ***ázalék, olyan nincs, hogy egy beszállító ugyanolyan minőségű holmit olcsóbban tudjon adni. és ne feledjük, hogy milliós darabszámokról van szó.
Ahogy mondod  :yes:

(Írd kötőjellel, úgy nem szedi ki  :lol: )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5651 Dátum: 2013.07.20 21:44:21 »
De nem ugyanazok az alkatrészek vannak egy törökben meg egy angolban, japánban. Ebből lehet a különbség. A hondások is azt mondják, hogy a török jobb mint az angol.
Amennyire tudom: de-de, eléggé ugyanazok az alkatrészek vannak az amúgy megegyező modellekben, függetlenül attól, hogy hol szerelik őket össze. Így éri meg leginkább a dolog. Egyszer olvastam erről egy cikket, hogy egy adott autóba (konkrétan egy új Mini volt) honnan származó alkatrészek kerülnek. Elképesztő volt  :ph34r: ... gyakorlatilag az egész világból került bele cucc, Brazíliától kezdve Törökországon át Dél-Koreáig  :sorcerer:

Ahogy csufár is írja: az a döntő faktor, hogy egy adott autógyár az adott beszállítónak x alkatrészért mennyit hajlandó fizetni. A beszállító igen tág minőségi skálán tud produkálni, annak függvényében, hogy mennyire fizetik meg. Vannak erről felmérések, már korábban is meséltem. A legtöbb beszállító pl. sokkal szívesebben köt üzletet a Toyotával, mint a Fiattal. Aztán végül mindennek természetesen a vevő issza meg a levét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5652 Dátum: 2013.07.20 21:45:24 »
Nem ertem en ezeket a teszteloket.... amikor kijott az hb Auris, akkor ilyen szavak ropkodtek: minogerzet, pofas elolrol, vegre van vezetesi elemeny, a toyota vegre visszatalalt a helyes utra. A hibrid hajtaslancrol es az igy is tagas csomaggartorol odakat zengtek.
Most itt egy tokugyanolyan Auirs, 30 centivel hosszabb puttonnyal es hirtelen ismet jonnek a klisek: unalmas, egyhangu, nem minosegi, kotelezo hazifeladat megoldva stb.
Valaki tenyleg magyarazza el mire ez a 180 fokos fordulat?!

Meg azt is, hogy katalogus szerint az 1.6 miert ennyire lomha? 11.1 0-100. A regi Auris tok ugyanezzel a motorral 10.2-t tudott nehezebb kasztnival  :hmmmm:
Emissziós és/vagy gazdaságossági okai lehetnek. 11.1-es gyorsulást amúgy semmiképp nem neveznék lomhának egy 1.6-os szívó benzines kompakt autó részéről  :)

Ami az újságírókat illeti: visszatértek a papírformához  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5653 Dátum: 2013.07.20 21:55:23 »
Emissziós és/vagy gazdaságossági okai lehetnek. 11.1-es gyorsulást amúgy semmiképp nem neveznék lomhának egy 1.6-os szívó benzines kompakt autó részéről  :)

Ami az újságírókat illeti: visszatértek a papírformához  ::)
Azaz, nem tudnak objektíve belekötni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5654 Dátum: 2013.07.20 22:02:46 »
ők sem estek hasra tőle
Azért ez, meg a Winkler-féle okádás: ég és föld  :sorcerer: ! Itt objektíven leírja az autó előnyeit (szót ejtve egy csomó mindenről, amit az előbbi nem is tartott említésre méltónak, pedig szvsz a síri csend 130-nál -egy kompakt kombiban!- fontosabb információ, mint a furán varrott bőr...); és mellesleg megemlíti, hogy neki nem annyira jön be a design (de így sem fikázza, és ez alapvető különbség!) - és az utastérben az anyagok és az összeszerelési minőség lehetne jobb is.

Ennyi... ilyen egy korrekt bemutató.

Ami a csomagtartó méreteit illeti... írja:

"Alapesetben 530 liternyi poggyász fér be hátra, míg lehajtott ülésekkel 1658 literesre nő a kapacitás, ami a Toyota sajtóközleménye szerint kategóriaelső. Erre jogosan hördülhet fel egy Skoda Octavia kombi tulajdonosa, hiszen ő 610/1740 liternyi hellyel gazdálkodhat, de egy új Golf kombi csomagtere is 605 literes alapesetben."

Azt tudom elképzelni, hogy az Octaviában meg a Golfban alapban nincs pótkerék - az Aurisban viszont van. Ezzel a trükkel régóta él a VW, alapesetben pótkerék nélkül adják meg a kocsijaik csomagterének a méreteit, míg a Toyota pótkerékkel. Pl. a Golf V raktere is így tudott jóval "nagyobb" lenni, mint az Auris I-esé  :sorcerer:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.20 22:04:49 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )