Ma Kaposváron én is alaposan megvizslattam az új Aurist. Mellette állt egy régi, úgyhogy különösen jól össze lehetett őket hasonlítani; az értékesítő fiatalemberrel (aki nagyon kedves és kompetens volt) közel egy órán át elemezgettük a különbségeket.
Az autó jóval nagyobbat változott, mint amit a fotók alapján sejteni lehet! Az eltérést én nagyobbnak értékelem, mint az E12 faceliftjéét; főleg, mert ez (ellentétben amazzal) szinte maradéktalanul pozitív, egyetlen apró részletet leszámítva (amire később kitérek).
A design egyszerre lett elegánsabb és markánsabb, ami elég szerencsés kombináció
... Méghozzá elöl-hátul egyaránt. Az orr-részen a szélesebb alsó levegőbeömlő, az ugyancsak szélesebb hűtőrács, a lökhárító alatti "szoknya" ködfényszóró körülötti kidudorodása és a motorháztető tagoltabb, domború kialakítása markánsabbá, dögösebbé teszik a kocsi "nézését"; a szebb, bonyolultabb formájú fényszóró, a hűtőrács lamellái és a motorháztető vonalai pedig elegánsabbá. Hátul az új mintázatú lámpatestek és a rendszámtábla fölötti szélesebb, króm díszléces burkolat, valamint a lökhárító új függőleges és vízszintes tagolása, vonalai adnak szebb összképet; ugyancsak ez utóbbinak, nomeg az újonnan a lökhárítóba integrált fényvisszaverőknek és az azt körülvevő idom formájának köszönhetően pedig hátulról is dinamikusabb hatást kelt az autó. Összességében véve: sokkal szebb lett!
Belül látványra nem sok minden változott, kivéve a kormánykereket; arra ugyanis ránézni is sokkal jobb, megfogni pedig pláne. Jóval sportosabb autóban is megállná a helyét ez a kormánykerék. A másik szembeötlő változás (és itt érkeztünk el az egyetlen negatívumhoz) a kézifék-kar: a praktikum oltárán feláldozták a formát, az eddig a középkonzol-"híd" ívének felső vonalát alkotó kar helyére egy szokványos kialakítású került - ami sokkal könnyebben kezelhető, viszont látni rajta, hogy oda eredetileg valami mást terveztek.
Viszont a könyöklő immár alapban is használható; az ablakemelők újra automaták lettek; mutatósabb az üj mintájú üléskárpit; és -halleluja, halleluja- puha műanyag került a műszerfalon az utas előtti részre, és a műszerek fölötti árnyékoló-elemre egyaránt. Az utóbbira szó szerint rákerült - ugyanis a kemény anyagú árnyékoló továbbra is ott van, viszont a tetejére rábiggyesztettek egy illeszkedő formájú, puha "sapkát" (így leírva furán hangzik, de a látvány rendben van). Jaaa és mintha tényleg masszívabb lenne a "híd" is (bár azokban az Aurisokban, amikben ültem, nekem eddig sem tűnt fel hogy bármi gond lenne vele).
Na, hát kb. ennyi a látható változások listája... Valaki mintha írta volna korábban, hogy eltűnt a kétszintes kesztyűtartó
... Lehet, hogy erre nem jól emlékszem; de annyi biztos, hogy nem tűnt el, továbbra is kétszintes.
Egy dolog maradt a régi, amit pedig én mindenképpen megváltoztattam volna: a kemény műanyag borítású napellenző.
És még valami - vicc, de tényleg így van: kint, a szalon előtt is állt egy új Auris; ezüstszínű. Nem az utóbbi hét év obligát platinaszürkéje, hanem ezüst. Monokróm ezüst. És wazz, tök jól nézett ki vele a kocsi
... Bent a szalonban a másik autó fekete volt, és az egyértelműen kevésbé állt jól neki.