Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242682 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4320 Dátum: 2009.08.25 18:40:28 »
En eladni se szivesen szeretnem az 1.6vvti Aurist. Sztem hasznaltan inkabb fogja mindneki keresni a 6 fokozatu peldanyt, meg ha az tobbe is fog kerulni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4321 Dátum: 2009.08.25 21:07:55 »
Azért egy 1,6-os szívóbenzines motorhoz remélhetőleg nem kell majd alkatrészt keresgélni, főleg nem 15éves korban, és mondjuk 250 000km alatt  :cool2:
Gondolod? Nézz be a Carina topikba - és vedd hozzá, hogy az 1.6-os 4A-FE egyrészt jóval egyszerűbb konstrukció, másrészt Toyota viszonylatban is az egyik leginkább megbízható motor. Mégis vannak már vele bajok. Ami mondjuk totál természetes is, a korukat tekintve.

Másrészt meg a dual vvt-i meg a valvematic szinte ugyan az a motor, vagy tévedek?
Nem, nem tévedsz, ezt én kevertem, azt hittem, a Valvematic komplett új. De nem - legalábbis maga a blokk biztosan nem, mert a furat/löket és az űrtartalom ugyanaz, mint a dual VVTi-nél. Nyilván a hengerfejben lehet az eltérés. Tény, hogy a Valvematic-nak a kompressziója is nagyobb (a teljesítménye és a nyomatéka mellett): 10.7, szemben a d-VVTi 10.2-jével.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4322 Dátum: 2009.08.25 21:17:12 »
Gondolod? Nézz be a Carina topikba - és vedd hozzá, hogy az 1.6-os 4A-FE egyrészt jóval egyszerűbb konstrukció, másrészt Toyota viszonylatban is az egyik leginkább megbízható motor. Mégis vannak már vele bajok. Ami mondjuk totál természetes is, a korukat tekintve.
A mi Fastránk 18éves, és budapesti 205 000 km van benne, ami üzemórában gondolhatod mit jelent......C16nz, semmi baja magának a motornak.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4323 Dátum: 2009.08.25 22:36:57 »
Öcsém F Astrája is 93-as keltezésű, és a 250e felé közelít ( én vettem 70e-vel 4 évesen)
A motor mechanikusan bírja, az elektromos rendszer kevésbé, gyújtásmodul, fesszabályzó, kapcsolók rendszeresen halnak. 
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4324 Dátum: 2009.08.25 23:18:10 »
Öcsém F Astrája is 93-as keltezésű, és a 250e felé közelít ( én vettem 70e-vel 4 évesen)
A motor mechanikusan bírja, az elektromos rendszer kevésbé, gyújtásmodul, fesszabályzó, kapcsolók rendszeresen halnak. 
Elektromosan tényleg igen gyenge szegényke, bár tizensokéves autónak az ember inkább elnézi, mint pl egy 4-5évesnek.....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4325 Dátum: 2009.08.26 07:34:27 »
És a felsorolt elektromos dolgok nem a motor alkatrészei  :szemez: ? Ilyesmikre (is) gondoltam, mikor azt írtam, hogy tizenévesen már nyilván fog kelleni hozzájuk alkatrész. Persze ennyi idős autóknál bőven lehet már a motorfelújítás is téma, sokat vezető tulajokkal ugye bőven járhatnak a 3-400 ezres tartományban.

Mondjuk a kérdés nyilván az, hogy miben különbözik a két motor. De gondoljatok bele, mennyivel nehezebb lenne most, mondjuk, bontott gyújtótrafót keresni egy olyan motorhoz, amit csak 94-95-ben gyártottak... Az ilyesmi mindig megnehezíti a dolgot, ahogy öregszik az autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4326 Dátum: 2009.08.26 08:14:34 »
Mondjatok még ilyen bíztató dolgokat, hogy majd eladni se tudom a kocsit...

Külsőre nincs nagy rajongótábora, 5 éves kora felett a műszerfal gyakorlatilag atomjaira fog esni, tekintve hogy másfél évesen már jobban zörög, mint a 6 éves golfom előtte, a motorja simán elvalult egy év múlvára, az 5 gangos váltó elvalult, a mauális klíma 5 év múlvára szintén elvalult lesz...
Belenyúltam egy nem túl jól sikerült autóba, úgy látom.
Akkor viszont minél előbb szabadulok, annál jobb.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4327 Dátum: 2009.08.26 08:22:00 »
Ja, és most még nem rozsdás, de 5 év múlva, ki tudja...

Fáj ez nekem, emberek.
Sosem gondoltam volna ilyenekre, mikor Toyotát vettem, hogy majd nehéz lesz eladni...

Mondjuk az egész középkategória, ami ma kapható, elég vacak összetételű, ebben a kategóriában teret nyert a spórolás és a tömeggyártás és visszaszorult a szerethetőség és az ügyfélközpontúság.
Nem csak a Toyotánál.
Például szerintem a mai kiseautók sokkal pofásabbak, szerethetőbbek, több örömet okoznak, mint az alsó közepesek.
Corsa-Astra
Mazda 2 - Mazda 3
Új Polo - 6-os Golf

És a Toyotánál is.
Mintha ez a szegmens a Toyotát sem érdekelné igazán, szerintem azt gondolják, itt úgyis mindent el lehet adni.
Van ez az Optimal drive például, amit az új Yaris és a Verso is megkap. De mintha az Aurisnál nem láttam volna, vagy csak én néztem be?

Tényleg, az Aurisom már elvaultnak tekinthető?

Az első Toyotám, basszus... belenyúltam.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4328 Dátum: 2009.08.26 08:43:46 »
Van még egy olyan jelenség a kocsimnál, hogy amikor 5-ösbe teszem a váltót, akkor hallatszik egy csúnya nagy kluttyanás vagy renccsenés a váltó felől.
A barátnőm szerint olyan, mintha valami gumi nyekeregne benne.
Csak az ötödik fokozatban jelentkezik, ott viszont mindig.
Mi lehet ez?

Azt hiszem, mehetek a szervízbe vele...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4329 Dátum: 2009.08.26 08:49:30 »
Mondjatok még ilyen bíztató dolgokat, hogy majd eladni se tudom a kocsit...

Külsőre nincs nagy rajongótábora, 5 éves kora felett a műszerfal gyakorlatilag atomjaira fog esni, tekintve hogy másfél évesen már jobban zörög, mint a 6 éves golfom előtte, a motorja simán elvalult egy év múlvára, az 5 gangos váltó elvalult, a mauális klíma 5 év múlvára szintén elvalult lesz...
Belenyúltam egy nem túl jól sikerült autóba, úgy látom.
Akkor viszont minél előbb szabadulok, annál jobb.

Zörgő műszerfallal irány a szerviz, amíg meg nem csinálják zörgésmentesre; a középkonzollal nem nagyon tudnak mit tenni, az valóban nem a leg praktikusabb, könnyen elkezd nyöszsörögni, ha rugdossa az ember (nem direkt, csak úgy lábszárral vezetés közben) de megfelelő helyre tett zajcsillapító csodákra képes.
A motorral valószínűleg 10 éves korában sem lesz jelentős gond, addigra meg úgyis eladod.
-Szerinted hány ember tudja, azon a pár fórumozón kívül aki ezt most olvassa, hogy az egy ritka motor.
-klíma van ez a lényeg, hogy manuális, vagy digitális, az csak ámítás; amíg nem 3-vag y4 zónás rendszerről beszélsz.
-5 -ös váltó hosszú autópályázás kivételével nincs jelentőssége hogy 5 vagy 6 , többnyire az 5. áttétele alig rövidebb, mint ugyanahoz a motorhoz tett 6-os váltónak. A 6 fokozatú váltókat a túlhajtott kisköbcentis motorokhoz kezdték alkalmazni ( a sportverziók után) mert baromi szűk a használható fordulatszámtartomány. - aztám berakták a többibe is, hogy picit hosszabb legyen az utolsó fokozat áttétele, és elmondhassák, hogy 5. fokozatban mennyire jó a dinamikája a kocsinak. ( persze váltogatni sűrűn kell vele, és előbb-utóbb a 6. fokozatok is egyre rövidebbek lesznek, hogy a szőke cicusnak ne kelljen kapcsolgatni az előzéshez.)

-Ha most eladod, nyomott áron megveszem :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4330 Dátum: 2009.08.26 09:05:06 »
A váltó-zajt meg nézesd meg a szervízben: nyilván a kapcsoló-mechanizmussal lesz vmi.
Tényleg, az Aurisom már elvaultnak tekinthető?

Az első Toyotám, basszus... belenyúltam.
Ugyan már  :hug: ... Bal lábbal keltél fel  ;) ? Ez egy kompakt Toyota, kézi váltóval, klímával. Magyarországon mindig jól eladható lesz, hacsak nem áll a feje tetejére a világ. Használt autóknál különösen nagy vonzereje van a Toyota névnek. Nehogy azt hidd, hogy a néhány kisebb (!) probléma, meg a "régi" motoros, ötgangos váltós mivolta az autónak ezt kompenzálni fogja. Akinek erre lesz pénze, az ezt fogja megvenni - az újabb verziók ugye fiatalabbak, ergo drágábbak is, tehát használtan nem igazán fogják "ütni" egymást a tiéddel.

A rozsdák, amiket találtam, ismétlem: felszíniek voltak, tehát nem a karosszéria belső tereiben, üregeiben jelentkeztek! A recsegés meg adott, de szétesni tőle egész biztosan nem fog az autó belseje.

Ami az Optimal Drive-ot illeti - az új 1.33-as Aurisban van.

« Utoljára szerkesztve: 2009.08.26 09:14:16 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4331 Dátum: 2009.08.26 09:05:52 »
Mondjatok még ilyen bíztató dolgokat, hogy majd eladni se tudom a kocsit...
Külsőre nincs nagy rajongótábora, 5 éves kora felett a műszerfal gyakorlatilag atomjaira fog esni, tekintve hogy másfél évesen már jobban zörög, mint a 6 éves golfom előtte, a motorja simán elvalult egy év múlvára, az 5 gangos váltó elvalult, a mauális klíma 5 év múlvára szintén elvalult lesz...
Belenyúltam egy nem túl jól sikerült autóba, úgy látom.
Akkor viszont minél előbb szabadulok, annál jobb.

Kicsit túlparázod a dolgot!  :D
A műszerfalad nem fog szétesni, ennyire fog zörögni 10év múlva is, nem jobban. Az e12 coriké is 1évesen meg 7évesen is ugyan úgy zörög.
Az 1,6-os motorod meg egy jó motor, nincs azzal semmi baj. A vw a mai napig árulja az öreg 1,6 8v-t, és azokat is ellehet majd 10év múlva adni. Szerintem ami ebbe a ketegóriában szívás volt, az a 1,4-1,6 FSI a vw-nél....de ebbe most ne menjünk bele.
Nem hiszem, hogy az 5 vagy 6 gangos váltó olyan nagy vízválasztó lenne, egyébként is sokan az 5öst szeretik, nameg mindig is az 5ös futott a manuálisoknál, pedig volt már több 6gangos próbálkozás korábban is.
Az a lényeg, hogy van benne klíma, max kicsivel kevesebbet fog érni az automata klímásoknál, de ez a vásárlásnál is megmutatkozott ugye.
Eladásra meg ne gondolj - különben is, minek adnád el?- , mert ha meglátod milyen áron viszik ma el a kocsikat, amit pár éve egy vagyonért vásároltál, na akkor leszel rosszul.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4332 Dátum: 2009.08.26 09:14:26 »
Na jó, igazatok van, tényleg túlreagáltam :)

A motorral semmi bajom nincs, a ma kaphatók közül még mindig az egyik legjobb, az hogy a Toyota közben fejlődik, az ugye természetes.
5-10 év múlva ki tudja, mi lesz majd akkor... lehet, hogy a 1.6-os valvetronic is fejlődik addigra.
Menni mindenesetre megy rendesen, csendes, alul is húz, felül meg nagyon húz :)

Most úgyis elviszem a váltó hangja miatt, ahhoz úgyis szétszedig az ormányt, majd akkor szólok, hogy akkor össze már jobban rakják :)

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4333 Dátum: 2009.08.26 12:57:36 »
Felhívtam a szervízt váltó ügyben, hogy mennék megnézetn, mi az, ami így klutyog.
Voltak szívesek jövő szerdára időpontot találni, mint legkorábbi olyant, amikor reggel - vagyis munkaidő előtt - vihetem az autót.
Ez normális, hogy egy hetet kell várni egy szervízre?
Eddig valahogy ennél sokkal gyorsabban szoktak reagálni, volt, hogy már aznap délutánra, vagy másnapra adtak...
Ennyire pörög a szervíz, hogy egy hetet várnom kell rá?
Még szerencse, hogy nem valami komoly hiba.

Nem lesz ez így jó, egyre másra érnek nem épp pozitív tapasztalatok Toyota ügyben.

Vagy az egy hetes várakozás normális, csak én hiszem azt, hogy másképp van?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4334 Dátum: 2009.08.26 13:02:07 »
Szerintem egy het nem olyan nagy ido.  Foleg ha ragaszkodsz a reggeli idoponthoz. Nekem videki szervizben mondtak mar, hogy egy hetnel hamarabb nem tudnak fogadni, pdig barmelyik napszak jo lett volna.
Sajnalom hogy meginogtal. Raadasul az en hozzaszolasom valtott ki beloled nagy riodalmat. Bocsanat  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX