Sziasztok!
Nyaralni voltam, most jöttem meg, látom, milyen kis vita lett ebből a zörgésből.
Véleményem szerint a zörgés szinte biztosan nem a gyártás mikéntje miatt van. Ez inkább az anyagválasztás, meg eleve a konstrukció, mármint a hídé.
Persze, lehet ilyet is zörgésmentesre csinálni, de ahogy írtátok is, nem ilyen áron.
Én lassan megszokom, hogy zörög, úgysem tudok vele mit csinálni. Kicsit zavar, hogy az utastér minősége a Toyotának nem fontos, de nyilván nem ezért szeretjük.
Nincsenek tökéletes autók, mindegyiknek van hibája, ennek ez. Nem azért ilyen, mert a Toyota nem tudna jobb belteret csinálni, hanem azért, mert nem akar.
A gyártás helyéről vitázni szerintem nem sok értelme van.
Én voltam egyszer egy olyan folyamatmenedzsment tréningen, ahol sokan voltak autógyártók.
Általában a minőséget - figyelem! a gyártás minőségéről van szó, vagyis arról, hogy hányszor hibáznak egy egy alkatrésznél, ami mondjuk kisebb lesz vagy nagyobb, mint kéne, nem fér bele, vagy lötyög, vagy ilyesmi, nem pedig arról, hogy a kész autó érzetre milyen, az tervezés - na szóval a minőséget abban mérik, hogy 1 millió darabszámból hány hibás van.
Az Audi olyan 60-70 körül van. A Suzuki, a magyar Suzuki esetében ez a szám 16 - ami kiugróan jó minőségmutató. Ennyit a gyártás helyéről. Nem is jellemző a Suzukikra a hibásodás... pedig magyar a gyártás.
Úgyhogy én nem hiszek abban, hogy a hely annyira meghatározna. Az üzem vezetése, az ottani emberek minősége az már igen. De ez mindenhol lehet jó és rossz.
Mint ahogy márkakereskedésből is van jó itthon és van szar, mert az egyiknél foglalkoznak a vevőelégedettséggel a másiknál pedig csak a profitra mennek.