Lezárult az Auris nyúzótesztje az AutoBildben. Két év alatt a szokásos 100 ezer km-t nyomták bele egy 1.6-os Solba. Nem lett hosszú a hibalista
: a kipufogó egyik hővédő lemezét, továbbá mindkét fényszóró xenon-égőjét kellett kicserélni - slussz
... Emellett egyszer cseréltek féktárcsákat & betéteket elöl-hátul, vmi 60 ezer km-nél; és utána kb. 90 ezernél a hátsó betéteket még egyszer.
A szokásos fék-nyikorgás nem jelentkezett a kocsin! Vagy legalábbis nem írtak róla, pedig szvsz tutira megtették volna, ha fellép.
Nyomták neki rendesen: a teljes távból számítva 9.7 literes átlagfogyasztást hoztak ki
... De a standard mérő-útvonalukon csak 7.5-öt; le is írták, hogy a kocsival sokat mentek pályán, nehéz lábbal (általában ez a nyúzótesztes kocsik sorsa).
A táv lefutása után az autót, szokás szerint, teljesen szétbontották és mindent megvizsgáltak. Ennek során egy negatívumra derült fény: a kocsi alján viszonylag sok alkatrészen volt felületi korrózió, főleg a motortérben - lehet, hogy nem kéne kispórolni a motortér alsó burkolatát
...
Ennyi a tényszerű része. Amúgy, sok pozitívum említése mellett (helykínálat, kényelem stb.) kellemesen elviccelődtek a funkció nélküli "hídon" az utastérben, meg persze megadták az előírásos néhány bekezdést az "unalmas, jellegtelen" design-nak
... Dehát ezen már meg sem lepődök, úgy látszik, az ilyesmit kötelezően oktatják minden autós újságírónak