Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242704 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

nbs86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3630 Dátum: 2008.12.08 20:24:40 »
Igen, én olcsóbban gondoltam megúszni a dolgot.., de nem sikerült.
Állítottam rajta, de még mindig egyáltalán nem világítja meg a táblákat, ellenben ha feljebb viszem, akkor már vakítok.
Nem tudom hogyan lehetne megcsinálni.. De most legalább 1500-ba fog kerülni, hogy visszaállítsák az eredeti szar állapotot..
Már vagy másfél órája köröztem kint és folyamatosan állítgattam falnál, anélkül, táblánál, de egyszerűen sehogysem jó ez a lámpa. Vagy én vagyok nagyon béna..
Van valaki, akinek sikerült jól beállítani a lámpát és esetleg a 16. kerület környékén lakik és kedvenc szabadidős tevékenysége, hogy projektoros lámpákat állít be? :)
Eddig nem nagyon izgattam magam, de mostmár hamar van sötét és jó lenne látni..

nbs86

Nyáron írtam. (Talán el kellett volna olvasnod, mielőtt elállítod a lámpáidat...)
Lámpa-állítás - Semmi extra. Motortér felnyit, lámpatesteket megvizsgál. Fehér, műanyag hatlapfejű ugyanakkor imbusz-csavart keress a lámpatestek "tetején". Az állításhoz nem kell imbuszkulcs, mert kézzel is tekerhető a csavar (nem túl szoros). Sötétben szemben álltam a garázsajtóval és kb. egyformán tekertem 7-8-at mindkétoldali csavaron. Lecsekkoltam a vetítési képet, hogy szabályos-e, illetve, hogy ugyanazt mutatja-e, mint előtte (csak magasabban), majd mentem egy kört a városban és figyeltem, hogy a szembejövőket hogyan világítom meg, nem vakítom-e el. (Ezután vettem vissza magasságból a benti kapcsolóval 1-re.) Az első adandó alkalommal megvizsgáltam a lámpámat úgy is, hogy egy másik autót vezetve figyeltem a mögöttem haladó autóm tompítottjának fényét sötétben (nem vakít-e a belső tükörben, egyforma magasan állnak-e a lencsék, stb.). Ez utóbbi ellenőrzés elhanyagolható, csak hát én túl maximalista vagyok... Jó munkát végeztem: nagyon frankón látok a tompítottal, megfelelő a vetítési távolsága, ugyanakkor az állítás óta nem villogtak, hogy vakítanék. yes

Szerintem még ne add fel! Állj szembe (kb. 3-4 m-re) egy fallal. Tekerd vissza az állítócsavarokat úgy, hogy középen (középen, mert ott még egyformának kell lennie, a középtől jobbra a jobb oldalinak magasabbra kell világítania) vízszintes és egyforma legyen a vetítési kép. Próbakör. Ha még mindig alacsony, akkor a ferdén szedett rész szerint járj el mindaddig, amíg nem vezet eredményre!

Köszönöm a leírást ismét.
Próbáltam ugyanannyit tekerni a csavarokon, nem ész nélkül tekergettem azért, így a két lámpa elég vízszintesen világít, ahogy eddig is, persze a jobb oldali kicsit feljebb.
1-as állásra próbáltam beállítani jóra, de amikor jó lenne már és éppen megvilágítaná a táblákat, akkor már a parkoló autókon néztem és eléggé bevilágított az ablakokon, így gondolom a sofőrös autósok nem örülnének nekem szemben.. Főleg hogy nincsenek sima utak és villogna a lámpa össze-vissza.. Most kb 2-re kapcsolva nagyjából ugyanúgy világít, mint eddig.
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3631 Dátum: 2008.12.08 20:36:42 »
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

Ne legyen igazam, de ilyen beallitasok mellett, sztem a xenon se fog segiteni. A jobb oldali fenyszoro fenycsovaja jobboldalt erosen messzebb/felfele vilagit, ez minden autonal igy van, Neked is igy kene lennie.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

nbs86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3632 Dátum: 2008.12.08 20:40:52 »
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

Ne legyen igazam, de ilyen beallitasok mellett, sztem a xenon se fog segiteni. A jobb oldali fenyszoro fenycsovaja jobboldalt erosen messzebb/felfele vilagit, ez minden autonal igy van, Neked is igy kene lennie.

Nem akarok én xenont betenni. Annyira azért nem rossz ez.
De megfogadom a tanácsokat és még próbálkozom azért.
Lehet, hogy türelmetlen voltam így hirtelen és azért nem jött össze. De nem adom fel akkor, megpróbálom még beállítani.
És köszönöm a hozzászólásokat!
További jó éjszakát!

nbs86

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3633 Dátum: 2008.12.08 22:47:43 »
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

Ne legyen igazam, de ilyen beallitasok mellett, sztem a xenon se fog segiteni. A jobb oldali fenyszoro fenycsovaja jobboldalt erosen messzebb/felfele vilagit, ez minden autonal igy van, Neked is igy kene lennie.

Nekem gyári xenon van, és ez is eléggé lefele világít, de engem nem zavar. Főleg városban járkálok, ott meg ugye van közvilágítás, országúton meg feltolom a távolsági fényt, azzal remekül látok minden táblát :) Lehet, hogy én is feljebb állíttathatnám, de nem akarom, hogy megvakuljanak a velem szembejövők. Biztos nem véletlenül van ez így beállítva, a rosszul belőtt xenonok nagyon zavaróak tudnak lenni, így legalább nem villognak rám az autóstársak  :yes:

Visszatérve a fék nyikorgásra, durva, hogy szinte mindenkinél előjön ez, nálam (szerencsére) egyáltalán nincs ilyesmi. Szerintem azzal lehet összefüggésben, hogy az enyémnek más a hátsó fékje, mint a többinek, vagy nemtom. De én is ideges lennék, ha a 0 km-es autóm nyikorogna.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3634 Dátum: 2008.12.09 10:00:26 »
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

Ne legyen igazam, de ilyen beallitasok mellett, sztem a xenon se fog segiteni. A jobb oldali fenyszoro fenycsovaja jobboldalt erosen messzebb/felfele vilagit, ez minden autonal igy van, Neked is igy kene lennie.

Nekem gyári xenon van, és ez is eléggé lefele világít, de engem nem zavar. Főleg városban járkálok, ott meg ugye van közvilágítás, országúton meg feltolom a távolsági fényt, azzal remekül látok minden táblát :) Lehet, hogy én is feljebb állíttathatnám, de nem akarom, hogy megvakuljanak a velem szembejövők. Biztos nem véletlenül van ez így beállítva, a rosszul belőtt xenonok nagyon zavaróak tudnak lenni, így legalább nem villognak rám az autóstársak  :yes:

Visszatérve a fék nyikorgásra, durva, hogy szinte mindenkinél előjön ez, nálam (szerencsére) egyáltalán nincs ilyesmi. Szerintem azzal lehet összefüggésben, hogy az enyémnek más a hátsó fékje, mint a többinek, vagy nemtom. De én is ideges lennék, ha a 0 km-es autóm nyikorogna.

Sziasztok :)

En a jovo heten viszem az autot 300Km utan fek cserere. Ebbe mas gyarto termeke lesz beletve, most nem jut eszembe a neve de majd leirom. Allitolag jobb mint az "eredeti"  ::)

Lampaallitasra pedig csak annyi hogy en azAvemon neha szot sem lattam es mar xenonon gondolkodtam de aztan elment masr a penz. IGy fogtam magam es en is beallitottam 1 falnal mint irtatok ugy 3-4 meterre tole. Kulonben ha fog az ember egy meroszalagot es kimeri a lampaizz o kozepet 1mastal + a foldtol majd ennek megfeleloen felrajzolja a falra ( csak a hazmester eszre ne vegye :)  ) szoval amit meg a regi kresz konyvekben meg lehet talalni abrat es ahoz kepest beallitani a fenyszorot. Az mar 1 jo alap. A jobb oldalit pedig lehet kisse jobbra is tekerni persze modjaval hogy azert elore is legyen vmi. es talan akkor tobb mindent latsz.
Az enyem 2-3 kozotti allason van alapbol es annak megfeleloen tekergetem hogy akarok latni de ugy hogy ne vakitsak persze. Igy van le es fel is allitasi lehetosegem. + a jobb lampat en kicsit kifele tekertem, mert szeretnem latni azt a gyalogost aki az ut szelen baktat a sotetben.
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3635 Dátum: 2008.12.09 13:32:59 »
Van a tungsram megalight+ izzo, ami a gyaritol jobb valasztas, erzekelhetoen jobban vilagit, de nem az igazi, amiota xenon-t tettem bele azota tenyleg mindent latni eleg nagy tavolsagba is, igaz itthon nem olcso, de szet kell nezni az ebayon, en pl 10 eft vettem egesz jol osszerakott db-ot, normalis leszigetelt csatlakozok, trafo mindenallo...stb, ajanlom, raadasul gyari csavarhelyekre lehetett rogzteni gond nelkul a trafot, eddig nem vilogtak hogy nagyon vakitana, igaz nem 0, hanem 1 es 0 kozottre allitom altalaban, de lehet 0ba is elfogathato a szembejovoknek, 4300 K szinhomersekletet valasztottam hogy ne kekbe pompazzak, meg ez kevesbe feltuno.

nbs86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3636 Dátum: 2008.12.09 18:58:04 »
Na, időközben mostmár rendesen látok a lámpával.
Beállítgattam, ahogy már jónak tűnt nagyjából, de azért csak begurultam vele egy kis szervízbe, ahol megnézettem, jól állnak-e a lámpák.
Az emberke megnézte, majd aszonta, hogy kicsit alacsony és mindegyik kicsit jobbra van állítva, ezért is lehet, hogy nem látom a táblákat jól.
(Érdekes, mert csak magasságot állítottam, így az oldalra eltérés gyárilag volt rossz) Beállította, 500 HUF és mosmtár tökéletesen látni mindent és nem vakítok senkit sem vele.
Ennyi azért megért a dolog. Majd ha lesz egy alkalmas hely, akkor talán lemérem, hogy hány méterről milyen magasra vetíti a fényt.
Mindenesetre most a pinceajtóra krétával felrajzoltam a fényét, ha izzót kell cserélni, akkor is ugyanilyenre tudjam visszaállítani. :)
További szép estét!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3637 Dátum: 2008.12.13 23:45:57 »
Köszönöm a leírást ismét.
Próbáltam ugyanannyit tekerni a csavarokon, nem ész nélkül tekergettem azért, így a két lámpa elég vízszintesen világít, ahogy eddig is, persze a jobb oldali kicsit feljebb.
1-as állásra próbáltam beállítani jóra, de amikor jó lenne már és éppen megvilágítaná a táblákat, akkor már a parkoló autókon néztem és eléggé bevilágított az ablakokon, így gondolom a sofőrös autósok nem örülnének nekem szemben.. Főleg hogy nincsenek sima utak és villogna a lámpa össze-vissza.. Most kb 2-re kapcsolva nagyjából ugyanúgy világít, mint eddig.
Nem kellett sokat állítani rajta, hogy ne vakítson, de messzebb világítsa az utat, az addig oké is volt, csak az a bajom, hogy mondjuk egy elsőbbségadás kötelező táblát képtelen megvilígatni úgy, hogy visszaverődjön róla a fény, vagyis, hogy tök sötétben is lássam mondjuk 50 méterről..
A régi autó nem vakított, normális lámpája volt és midnen tábla rikítóan jól látszott, mint ahogy kéne..

Egy fényszóró annál jobb, minél kevesebb a szórt "hulladékfény" a vetített kép fölött. Optimális esetben (ilyen persze nem létezik) semmi fény nem szóródik a vetített kép fölé. Mert minél több a szórt fény, annál jobban vakítod a szembejövőket - és saját magadat is sűrű esőben, hóban, és leginkább ködben  :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.13 23:48:01 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3638 Dátum: 2008.12.13 23:51:34 »
En itt mar tobbektol hallottam olyat, hogy letezik a nemcsikorgo fekpofa es nekik azt tettek bele. Nekem csak csiszoltak a szelein az elso szerviznel, amitol csak rosszabb lett. Az enyemben ha hatul 3-an ulnek akkor lassu menetnel, hatulrol fekezes nelkul is nyikorog ritmikusan. Gondold el ezt egy dugoban... allati ciki.

Nem fogunk sokáig szenvedni. Még elvisszük szervízba, hátha... Ha nem tudják megoldani, vagy komolyabban utánanézek a garanciális és egyéb gondoknak, jogoknak, kötelezettségeknek. De még az is lehet, hogy eladjuk az autót, mert ezt egyikőnk sem fogja hallgatni. De akkor ez volt az uccsó Toyota, amit vettünk.

Ez nem lenne bölcs döntés szerintem  ::) ... ez csak egy anyaghibás fékbetét, semmi több. Ne érts félre, elhiszem hogy idegesítő - de soha nagyobb hibát!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3639 Dátum: 2008.12.14 23:30:30 »
En itt mar tobbektol hallottam olyat, hogy letezik a nemcsikorgo fekpofa es nekik azt tettek bele. Nekem csak csiszoltak a szelein az elso szerviznel, amitol csak rosszabb lett. Az enyemben ha hatul 3-an ulnek akkor lassu menetnel, hatulrol fekezes nelkul is nyikorog ritmikusan. Gondold el ezt egy dugoban... allati ciki.
Megerositem. Nalam nem nyikorgott - illetve parszor megszolalt az elmult 10ezer alatt amitol levert a viz, de vszleg csak valami kosz lehett, mert elmult gyorsan.
Nemtom milyen betet van benne en ezzel hoztam el

Szegó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3640 Dátum: 2008.12.15 14:50:39 »
Sziasztok!

Még új vagyok ezen a fórumon... Kérdésem: tudtok-e valakit, akinek Auris D-Cat-je van, mert kíváncsi lennék a fogyasztására, ugyanis én sokkalom az enyémet...

Üdv, Szegó

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3641 Dátum: 2008.12.15 15:17:39 »
Gondolom városban úgy 9 körül eszik.
Mindegyik. Ez nem a takarékosságról szól, hanem a teljesítményről...

Szegó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3642 Dátum: 2008.12.15 15:34:43 »
Gondolom városban úgy 9 körül eszik.
Mindegyik. Ez nem a takarékosságról szól, hanem a teljesítményről...

Jah! Engem nem is városi fogyasztás érdekel annyira, hanem az autópályán lévő.. Nekem 130-140km/h körül 8-8,5 liter/100km, viszont 160-nál már felkúszik 10-10,5 köré.

Üdv, Szegó

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3643 Dátum: 2008.12.15 21:40:52 »
Sziasztok!

Még új vagyok ezen a fórumon... Kérdésem: tudtok-e valakit, akinek Auris D-Cat-je van, mert kíváncsi lennék a fogyasztására, ugyanis én sokkalom az enyémet...

Üdv, Szegó

Itt vagyok :)

Én szinte csak városban (Bp) használom, és ott olyan 8-8,5 liter körül eszik. Takarékos vezetési stílussal levihető 7 liter köré, nekem ez ritkán jön össze, egyrészt mert erősen hegyes-völgyes terepen járkálok vele, másrészt hatalmába kerített a nyomaték, így ezt szeretem is "néha" a hátamon megtapasztalni  :whistling:
Autópályán tényleg nem túl takarékos, pedig hosszúak a fokozatok és erő is van, szóval nem értem én sem. 120-130-ig még elég szerény az étvágya, afölött már kezd kajás lenni. De ez egyébként egy ilyen teljesítményű autónál teljesen normális. 160-nál nekem 9-10 körül eszik, 140-nél 7-7,5. Szériában kicsit kevesebbet, enyémben van egy kis box,ami  kb +10% fogyasztást (és teljesítményt) jelent. Igazán elemében országúton, 80-100 közötti tempónál van, ott könnyedén elérhető vele 4-essel kezdődő fogyasztási érték is. De lendületesen előzgetve, több utassal terhelve is 6 alatt lehet maradni. A fedélzeti computer amúgy csal, mégpedig (nekem) lefele, vagyis többet fogyaszt pár decivel a kútról visszaszámolva, mint amit kiír.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3644 Dátum: 2008.12.15 21:43:28 »
Gondolom városban úgy 9 körül eszik.
Mindegyik. Ez nem a takarékosságról szól, hanem a teljesítményről...

Jah! Engem nem is városi fogyasztás érdekel annyira, hanem az autópályán lévő.. Nekem 130-140km/h körül 8-8,5 liter/100km, viszont 160-nál már felkúszik 10-10,5 köré.

Üdv, Szegó

Lehetséges, hogy épp részecskeszűrő regenerálás volt, amikor a pillanatnyi fogyasztást nézted. Az ugyanis megdobja kb egy literrel, vagy kisebb sebességnél még többel is az aktuális fogyasztást. Ha sokszor adsz kövér gázt a gépnek, akkor a részecskeszűrő leégetés is elég gyakori, általában ha hosszabban, egyenletesen haladsz, akkor kezdi el ezt a műveletet, tehát az autópálya az pont ideális hely erre.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT