Nekünk is volt RX 400h-nk (2007-2010), 2 db., ha jól emlékszem egy lámpabura-párásodáson kívül semmi baja nem volt, az egy remek autó, az nem fog szétesni, ne aggódj:)
Egyszerű a történet:
LB segít ahogy tud, ezzel semmi probléma, bár szerintük ez egy nem garanciális hiba (evvel kapcsolatos vitába nem mentem bele, nem lenne értelme).
Többször felajánlották, hogy vigyük az autókat és ők elkezdenek mindent kicserélni, hátha megjavul, de ennek két okból sincs sok értelme:
1. Hetente szervizbe járkálni és a végén egy szanaszét szedett autót használni? Eladáskor meg látható majd az autó előélete, tuti értékvesztés.
2. Csak olyan alkatrészeket tudnak cserélni, ami egy az egyben ugyan olyan, mint ami most is benne van az autóban (tehát az új alkatrész a kiképzése miatt pl. ugyanúgy súrlódik, akad, stb.)
Még júniusban azt is felajánlották, hogy megvásárolják az autót az aktuális piaci áron, vagy beszámítják egy újba... Ez így biztos, hogy nem játszana, senkinél sem.
TMH-től egy szakember szemrevételezte mindkét autót, minden fontosabb, az adott problémával kapcsolatos panasz rögzített (videofelvételek, jegyzőkönyv, stb.) Talán ott hibádzik a dolog, hogy nem "panaszlevelet" küldtek el, hanem műszaki jelentést, és lehet ezt a gyártó nem is vizsgálja... (az, hogy a gyártó mit takar, nem tudom, gondolom konkrétan nem a Japán gyárra gondolnak, hanem a belgiumi központra)
Amit én tudok: ilyen problémáról nem számoltak be itthoni RX450h tulajok (legalábbis június végéig nem). Mivel anno a szemrevételezés során megnéztek egy 2012-es vadi új RX-et, ill. a 2013-as tesztautót is, melyeknél szintén előjön ez a furcsa nyikorgó hang, így tudhatnak hibáról, maximum várnak arra, hogy összegyűljön egy minimális "panasz-szám". (Az írásodból az következik, hogy "bejáratos "vagy az LB-hez, gondolom vezettél már RX450h-t, nézd meg talán azt az ezüst tesztautót (2013). Azt hiszem ez az, aminél szintén tapasztalható ez a "nyekkenés"
)
Mesélték még, hogy pl. Franciaországban, Svájcban és Németországban is van panaszos RX (főleg 2009,2010-es évjáratok). Fr-ben próbálkoztak sok-sok alkatrészcserével, de idővel újból előjött. A legutolsó infóm az, hogy szeptember környékén jön elvileg egy olyan alkatrész, ami megoldhatja.
Jogilag:
jogi értelemben vett forgalmazó (kereskedő) a Sakura Parkway Kft. Gyártó a Lexus, képviselete itthon az LB, így ő is eljárhat a panaszos ügyekben (pl. anno volt több HP laptopom és nem a kereskedő volt az akihez fordultam és aki a vételárat visszafizette, hanem a HP Magyarország)
Az autókat nem a vállalat üzleti tevékenységéhez kapcsolódóan használjuk (nem származik ebből "hasznunk", tehát nem árut, személyeket, stb. szállítunk, most lesznek 2 évesek, mindkettő 40ekm körül jár) , így fogyasztónak minősülünk, tehát kifogás esetén a kötelezettnek törekedni kell arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Mivel a problémát - a munkalapokat megnézve - először idén márciusban jeleztük (mondjuk 2011 márciusában fékbetét és kerékagy csere volt, csikorgó hang miatt), így a 15 nap régen lejárt már. (azt azért hozzá kell tennem, hogy a jegyzőkönyvet 2012.06.11-én vették fel, de még így is bőven több, mint 15 nap a túllépés). A bírói gyakorlatban általában a 30 nap túllépése az, mai már nem elfogadható.
A gond az, hogy úgy tűnik, nem nagyon foglalkoznak az üggyel és nem látjuk azt sem, hogy vmi egyezségre törekednének. Ezért van az ügyvéd kezében a dolog, ő írja majd meg a hivatalos leveleket, felszólításokat.
üdv.
FDToth