No, kivontattuk a Coronát a lakatoshoz (szomszéd falu, Pécstől 15 km), felemelte, átnézte. Nem meglepő hír: sok munka lesz vele. Számos helyen van rohadás, és a kókány foltozgatásokból is akad bőven, tehát lesz mit helyrehozni. Jó hír, hogy maga a struktúra (tartók, nyúlványok stb) alapvetően ép, padlólemez sincs szétmenve - na és persze a lényeg, hogy elvállalja a szaki
! A fizetés részletekben történik majd, ahogy egy-egy nagyobb munka-adag elkészül. Bonyolító fejlemény, hogy teljesen szétszerelve kéri a kocsit: úgy vigyem oda, hogy csupasz a kasztni, tehát nemcsak a hajtáslánc meg a belső van kiszedve, de pl. a futóművek is. Rossz hír, hogy jelenleg még egy fecskefarkú Merci 220 S-en dolgozik, és csak akkor fogadja a Coronát, amikor az készen lesz (addig nem is tudná hová tenni), erre pedig csak valamikor ősszel fog sor kerülni
... De nem tudok mit tenni: ez van. A lényeg, hogy vállalja, és végre kezdetét veszi a dolog.
A következő lépés most az lesz, hogy kicserélem benne az olajat - bár ez a motor már nem sokat fog dolgozni, el lesz téve tartaléknak (lévén a donorban lévő jobb állapotú), de mégis: legyen benne friss olaj. Veszek bele valami normális 15 W-40-est, ez arra tökéletes lesz, hogy őszig még megmozgassam párszor, és utána ezzel kerüljön tárolásra a motor.
És ha már itt tartunk: kicserélem a donor motorjában is - egyelőre ezt is csak 15 W-40-re; majd ha használatba kerül (ami, ahogy most nézem, 2011 előtt úgysem fog bekövetkezni), teszek bele vmi igényesebbet.