benzinesben is lehet nagyot koppanni....
Ilyet dízel tulajdonosok szoktak írni alibiként. Legalábbis benzines tulajtól még nem hallottam ilyet.
Benzines motor eseténnem jut eszembe olyan amivel nagyon nagyot lehetne koppanni. Ha nagyon belenyúl a vevő, akkor is max a gyűrűzés ugrik be, ami 150k. Részecskeszűrőből csak a gyári jelent hosszútávú megoldást és az 400k. És akkor kezdjük felsorolni a gyakori panaszokat? A felderíthetetlen füstölést? A megugró fogyasztást? Lehet csak figyelmetlen voltam, de egyik ilyen sztorinak se láttam a lezárását, amiben a tulaj leírta volna hogy megoldotta a problémát.
A jelenlegi helyzettől elvonatkoztatva szerintem kijelenthető, hogy a dízel piac azért van tele állatorvosi lovakkal, mert sokan szeretik a kis fogyasztást, meg a nyomatékos motort, de amikor odakerül a sor hogy tényéegesen bele kéne dönteni egy talicska pénzt, akkor inkább eladják. Mert egy 1,6 milliós kocsira nem akarják rákölteni az árának a 25%-át, azért, hogy aztán egy fillérrel se érjen többet.
Ha valaki nem megy 30.000km felett évente, akkor nagy általánosságban elmondható, hogy magasabb lesz a szervizköltsége, mint amit az üzemanyagköltségen nyer. Feltéve persze, hogy
valóban megad a kocsinak
minden szervízt amit a kocsi igényel. Sokan csak addig jutnak el, hogy miután a kocsit "lelakták", eladják. Átlagos városi használatban ráadásul nem várható optimálisan alacsony fogyasztás és hosszú szervízmentes periódus sem. Így a kibocsátási értékek sem lesznek optimálisak. A részecskeszűrő nélküli példánynak köszönhetően lehet hogy a szervízköltség kedvezőbb lesz, de a tulajdonos saját magát is mérgezi. Persze kevésbé mint a mögötte autózót, de akkor is.
Lehet hogy a benzinessel is lehet koppanni, de nem mindegy hogy botlasz egyet séta közben, vagy a panel 10. emeletéről fúródsz a földbe.