Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764800 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10740 Dátum: 2016.03.21 17:23:16 »
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hol található a t25 1,8vvti avensisben az üzemanyagszűrő? Kerestem neten, de sajnos nem találtam meg. Bocs ha hülye a kérdés. Köszi előre is.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10741 Dátum: 2016.03.21 18:33:30 »
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hol található a t25 1,8vvti avensisben az üzemanyagszűrő? Kerestem neten, de sajnos nem találtam meg. Bocs ha hülye a kérdés. Köszi előre is.
A tankban. Nem cserélhető. Ill. ha cserélni szeretnéd, a komplett tankot kell kivenni.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10742 Dátum: 2016.03.21 18:41:30 »
A tankban. Nem cserélhető. Ill. ha cserélni szeretnéd, a komplett tankot kell kivenni.


Akkor marad. Köszi a segítséget.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10743 Dátum: 2016.03.21 19:14:46 »

Akkor marad. Köszi a segítséget.
Onnan tudom, hogy én is akartam cserélni. Mayeréknél azt mondták, hogy karbantartás mentesre tervezték.

szerk.

Bocs hogy itt kérdezem, de nem jártam erre egy ideje: megoldódott az olajevés utáni gyűrűzésed? Rendben van a járgány? Olajevést abbahagyta?
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.21 19:16:48 írta Silent »

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10744 Dátum: 2016.03.21 20:02:07 »
Sziasztok ma végre sikerült megvennem a hátsó lengéscsillapító toronygumit.
Délután nekiálltam kicserélni.
A kiszerelés zökkenőmentes volt .
A lengéscsillapító anyája nekem is megfordult de nem kínlódtam vele kisflexxel hosszában megvágtam az anyát és szépen lecsavarodott. :cool2:
A perselyt picit megvágtam de még használható.
A rugóösszehúzóm sajnos nincs itthon ezért 3 méter kötöződróttal húzattam össze a rugót.
Vagy 2 órába tellett mire 10 centit összébb kínlódtam . :whistling:
Nem volt egyszerű de megoldottam .
Az anyát egy új 14-es önzárós anyával pótoltam (pont volt itthon).
Összerakáshoz már volt egy kis segítségem is a haver elkezdte összerakni belülről és mire kimondtam hogy ne húzza meg nagyon a 3 toronyrögzítő csavart az egyiket le is szakította  :cry:
Szerencsére úgy szakadt el hogy egy hagyományos anya pont telibe van menettel . Szerencsére e miatt nem kellett visszabontani mindent.
A futóműnél minden rendben volt .
A kasznit ahol kidörzsölte a csillapító ott ecsettel lekentem alvázvédővel remélem kibír vagy 10 évet :-D
 :clap:

Következő meló a kézifék lesz mert a nyereg meg sem mozdul sajnos. Szerintem már holnap álok neki fújkálni a karokat csavarlazítóval mert eléggé makacsul be van rohadva.
A bovdenek jók mert feszül ha behúzom a féket.
A nyereg működtető karja lesz berohadva .

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10745 Dátum: 2016.03.22 11:03:35 »
Sziasztok ma végre sikerült megvennem a hátsó lengéscsillapító toronygumit.
Délután nekiálltam kicserélni.
A kiszerelés zökkenőmentes volt .
A lengéscsillapító anyája nekem is megfordult de nem kínlódtam vele kisflexxel hosszában megvágtam az anyát és szépen lecsavarodott. :cool2:
A perselyt picit megvágtam de még használható.
A rugóösszehúzóm sajnos nincs itthon ezért 3 méter kötöződróttal húzattam össze a rugót.
Vagy 2 órába tellett mire 10 centit összébb kínlódtam . :whistling:
Nem volt egyszerű de megoldottam .
Az anyát egy új 14-es önzárós anyával pótoltam (pont volt itthon).
Összerakáshoz már volt egy kis segítségem is a haver elkezdte összerakni belülről és mire kimondtam hogy ne húzza meg nagyon a 3 toronyrögzítő csavart az egyiket le is szakította  :cry:
Szerencsére úgy szakadt el hogy egy hagyományos anya pont telibe van menettel . Szerencsére e miatt nem kellett visszabontani mindent.
A futóműnél minden rendben volt .
A kasznit ahol kidörzsölte a csillapító ott ecsettel lekentem alvázvédővel remélem kibír vagy 10 évet :-D
 :clap:

Következő meló a kézifék lesz mert a nyereg meg sem mozdul sajnos. Szerintem már holnap álok neki fújkálni a karokat csavarlazítóval mert eléggé makacsul be van rohadva.
A bovdenek jók mert feszül ha behúzom a féket.
A nyereg működtető karja lesz berohadva .

Neked ezek szerint már a tisztán tárcsafékes megoldás van hátul. 2001/07 hó előtt még olyan volt a hátsó tárcsafék, hogy csak az üzemi fék volt tárcsa rendszerű, a kézifék még a sima dobfék volt.
Ez a dobfékes rögzítőfékes verzió, ez pedig amikor már a féknyergen van bekötve a kézifékbovden.
A dobfékes nekem jól működik, nemrég a tárcsák levételével ellenőriztem, hogy lassan csereérettek a pofák, de a most futó tárcsa+betét párost még kibírják, majd egyben cserélem kompletten.

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10746 Dátum: 2016.03.22 13:45:18 »
Sziasztok! Új vagyok a fórumban. Nincs még meg a Toyota, de már nagyjából eldőlt, hogy Avensis lesz, és az is, hogy nagy valószínűséggel II-es, 2004-2006 közti 1.8 vagy 2.0 benzines.
Olvasgattam az autóról, és nagyon sokan írjátok, hogy eszi az olajat, olyat is olvastam hogy extrém esetben 1000 km-enként 1 litert is elfogyaszt. Ugyanakkor van, aki állítja, az övé nem. Mitől függ? Melyikre jellemző? 1.8-ra csak vagy 2.0-ra is? Illetve, volt-e a 2004-2006 időszakban olyan változtatás a motoron, hogy ezt a hibát kiküszöbölték?
Nem törekszem az abszolút nullára, nyilván valamennyi belefér, ha mondjuk 10.000 km-enként kell bele tölteni egy litert, azt mondom oké. Megane I/2 1.6-ról váltok, nekem eddig az olajfogyasztás ismeretlen fogalom volt, persze biztosan abból is fogyott valamennyi de a 15.000 km-es csereperiódusban nem lehetett számottevő, mert a nívón nem vettem észre.
Szóval tudtok nekem adni tippet, mire figyeljek a vásárlásnál? 1.8 vagy 2.0 legyen? Számít valamit az évjárat? illetve a benne lévő km? Vagy inkább az, hogy előtte ki és hogyan hajtotta?
Illetve, nagyon megköszönném, ha adnátok pár tippet, hogy mire kell ezen kívül odafigyelni vételnél.
Köszi előre is mindenkinek a választ.
Gergő
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.22 13:48:16 írta Gergő33 »

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10747 Dátum: 2016.03.22 14:28:34 »
Sziasztok!
Van egy kis gondom  a T27-es Avéval. Valószinűleg egy kátyu az oka mindennek, mert nagyjából onnan indultak a dolgok. Jelenség: kormány folyamatosan jobbra húz /nem durván, de azért zavaró/ és időnként valami koppanást érzek a kormányon parkolások, éles kanyarodások alkalmával. Nem mindig, de sokszor.
Futóműnél nem találtak lógó gömbfejet, szilentet. Gumik rendben. Egy gumis rátette a futómű állító műszert a kererkekre és akkor derült ki, hogy a bal első kerekemnek nagyon nagy a dőlése / 1,4 fok/ Tehát valami valószinűleg engedhetett a kátyuzás alkalmával.
A kérdésem az lenne, hogy milyen problémák lehetnek és hogyan lehet ezeket ellenőrizni? Semmi mást nem tapasztalok a leírtakon kívül.  Nincs folyamatos kopogás csak parkolások alkalmával és akkor sem mindig.
Köszönöm a segítséget!
Csak óvatosan!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10748 Dátum: 2016.03.22 19:07:09 »
Sziasztok! Új vagyok a fórumban. Nincs még meg a Toyota, de már nagyjából eldőlt, hogy Avensis lesz, és az is, hogy nagy valószínűséggel II-es, 2004-2006 közti 1.8 vagy 2.0 benzines.
Olvasgattam az autóról, és nagyon sokan írjátok, hogy eszi az olajat, olyat is olvastam hogy extrém esetben 1000 km-enként 1 litert is elfogyaszt. Ugyanakkor van, aki állítja, az övé nem. Mitől függ? Melyikre jellemző? 1.8-ra csak vagy 2.0-ra is? Illetve, volt-e a 2004-2006 időszakban olyan változtatás a motoron, hogy ezt a hibát kiküszöbölték?
Nem törekszem az abszolút nullára, nyilván valamennyi belefér, ha mondjuk 10.000 km-enként kell bele tölteni egy litert, azt mondom oké. Megane I/2 1.6-ról váltok, nekem eddig az olajfogyasztás ismeretlen fogalom volt, persze biztosan abból is fogyott valamennyi de a 15.000 km-es csereperiódusban nem lehetett számottevő, mert a nívón nem vettem észre.
Szóval tudtok nekem adni tippet, mire figyeljek a vásárlásnál? 1.8 vagy 2.0 legyen? Számít valamit az évjárat? illetve a benne lévő km? Vagy inkább az, hogy előtte ki és hogyan hajtotta?
Illetve, nagyon megköszönném, ha adnátok pár tippet, hogy mire kell ezen kívül odafigyelni vételnél.
Köszi előre is mindenkinek a választ.
Gergő
A kétezresről nincs személyes tapasztalatom.
Az 1.8 motor nagyon jó, de 150-200e km után eszi az olajat, hacsak meg nem gyűrűzték, vagy ki nem cserélték. Inkább 2006 utánit válassz, és nincs ez a gond! Nekem a vége felé már majdnem megette az 1 lityit/ 1000 km, igaz volt is benne km rendesen.
Az ave lassan kopik. Csak az öregisten, vagy az első tulaj a megmondhatója, hogy mennyi km van benne. A kmórát felejtsd el, állapotot nézz, mert szemérmetlenek a kereskedők! (Tisztelet a kivételnek - ha van olyan...) A kormány kopottságán lehet összehasonlítani a futott km-ket, meg talán a sebváltógomb szoknyáján.
Az egyedüli - viszonylag - húzós javítási kts nekem csak a katalizátor volt(100-200e), meg talán a sebváltó-csapágy cseréje (50-60e). Ezeekt érdemes beleszámolnod a költségekbe, amúgy csak 1-2 tízezres kiadások várnak a benzinessel.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10749 Dátum: 2016.03.22 19:24:33 »
Sziasztok ma volt időm ránézni a hátsó fékre és a kézifék kötelekre.
A kötelek szerencsére jók.
Mindegyik gumiharmónikát lehúztam és fújtam bele egy kis kúszó olajat.
Ezzel konzerváltam a bowdenek állapotát egy ideig.
A fék kulcsok szépen működtek szerencsére.
Ezért levettem a féknyergeket és kiderült hogy a fékbetétek voltak berohadva .
Nem tudtak elmozdulni mert a két végüknél ahol a nyereghez érnek ott a rozsda megfogta a betéteket.
Az egyik betét sajnos olyan szerencsétlenül szorult meg hogy az egyik széle 2mm a másik pedig 7mm -re kopott.
Szükségmegoldásképpen a betétet síkba köszörültem.
És amíg megjön az új garnitúra addig marad a betét.
A rozsdás részeket megreszeltem így már könnyen mozognak a betétek a kézifékre egy picit rá kellett állítani de minimálisat csak.
Egy picit fordítottam a dugattyún és jó lett a kézifék is .
Szóval ez is megvan szerencsére.
 :clap: :tt2: :whistling: [rohog] :D :lol: :hug: :otlet:

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10750 Dátum: 2016.03.23 11:48:10 »
Onnan tudom, hogy én is akartam cserélni. Mayeréknél azt mondták, hogy karbantartás mentesre tervezték.

szerk.

Bocs hogy itt kérdezem, de nem jártam erre egy ideje: megoldódott az olajevés utáni gyűrűzésed? Rendben van a járgány? Olajevést abbahagyta?

Szia!

NE haragudj, vidéken voltam és nem néztem netet. Érdekes a helyzet. Kicsit megbántam a gyűrűzést, de nem a kocsi hibája. Gyűrűztetés után megállt az egyes henger utközben. Kiderült szívótorokból tört le egy műanyag terelő lamella, és nem égett el hengerben, kiékelte szelepet ezért volt a kompresszio nulla. Előtte azért állt meg az egyes henger, mert az injkektor beszart. Csere. Utána egy pár forintos injektor gumigyürü miatt folyt belőle az üzemanyag. Állítólag szivocsonk hibának semmi köze ahhoz, hogy ők fel le szerelték gyűrűzéshez. Gyűrűzés után feltünt, hogy melegen nincs alapjáratom, össze vissza ingadozik van, hogy leejti 500 környékére már fulladáshatáron remeg utána felrántja 1000re és vica versa. Azt mondták, hogy az a baj, hogy szivotorokbol letört lamella miatt nem megfelelő a légáram. Na sikerült szereznem egy hibátlan szivocsonkot, de friss tömitéssel is ugyanazt csinálja: alapjárat ingadozik,, alacsony fordulaton rángat. Közben volt féltengely csere is. Pont most végeztem szerelőnél elektromos hiba nincs, mintha az egyik henger kihagyna, nagy valószínüséggel mechanikus probléma, igy hagyhatom ott megint napokra valahol. most igyekszem egy rendes diagnosztát keresni, mert aki tudom, hogy jo annál 2-3hetes várakozási idő van. Eddig benzinszűrőre gyanakodtak, vettem is egyet, de mondta a szerelő, hogy nem találta. Most már tudom, hogy miért. De a sírás után válaszolok is:) Az olajevés nem színt meg teljesen de minimalizálódott. Kb 1 dl/1000km. De ez még gyengébb "lemoso" olajjal volt, most volt olajcsere tnap. De ha tudom, hogy egy üzembiztos olajevős autóbol ez lesz, nem biztos, hogy beleölök ennyi pénzt és ideget.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10751 Dátum: 2016.03.23 16:31:20 »
Így látatlanban ha nekem kellene a javítás utáni javítást végezni először ellenőriznék minden vákumcsövet és csatlakozást hogy jó helyre vannak-e dugva.
Aztán elektromos csatikat ellenőrizném . Kontakthiba vagy ilyesmi.
A folytószelep környékén is lehet hiba akár a talptömítésnél vagy a szabályzó potenciométernél
Ha pedig végképp nincs más akkor egy jó szerviz akár márkaszerviz.
Mert ott megmondják a tutit és nem cseréltetik ki a fél autót feleslegesen. (reméljük)
Az olajfogyasztás a gyűrűzés után még egy darabig normális.
Nincs a gyűrű hozzákopva a hengerfalhoz. Amíg be nem kopik addig csipegetni fogja az olajat.
Pár ezer km után normalizálódik a fogyasztása remélhetőleg.

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10752 Dátum: 2016.03.24 12:09:45 »
Így látatlanban ha nekem kellene a javítás utáni javítást végezni először ellenőriznék minden vákumcsövet és csatlakozást hogy jó helyre vannak-e dugva.
Aztán elektromos csatikat ellenőrizném . Kontakthiba vagy ilyesmi.
A folytószelep környékén is lehet hiba akár a talptömítésnél vagy a szabályzó potenciométernél
Ha pedig végképp nincs más akkor egy jó szerviz akár márkaszerviz.
Mert ott megmondják a tutit és nem cseréltetik ki a fél autót feleslegesen. (reméljük)
Az olajfogyasztás a gyűrűzés után még egy darabig normális.
Nincs a gyűrű hozzákopva a hengerfalhoz. Amíg be nem kopik addig csipegetni fogja az olajat.
Pár ezer km után normalizálódik a fogyasztása remélhetőleg.

Köszi a tippeket. Felkerestem egy szuper szakit, van időpontom is, csak ugyebár húsvét közbeszól. Ő is ezeket mondta. Meg gyertyákat,  bár azok elvileg még csak negyed évesek, de már nem érdekel, veszek újakat is, csak legyen vége. Még trafót említette, mondta tudnak olyan hibát produkálni, amit csak menet közben mutatja ki, ha laptopra ráköti. Mindegy remélem megoldódik végre. Imádom amúgy az autót, nekem minden téren elég lenne évekig. Még egy kérdés: Néztem neten gyári 16-os lemezfelni garniturát téligumi szettnek. Leskelődtem alufelniknél is. Optikai szemponton kívül van bármi haszna lemezfelnivel szemben?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10753 Dátum: 2016.03.24 16:05:43 »
Átlagos felhasználó esetében az alufelninek nincs csak esztétikai szerepe.
Versenysportban van szerepe mégpedig a kisebb rugózatlan tömeg és esetleg súlycsökkentés.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10754 Dátum: 2016.03.25 13:10:22 »
Az első alufelnimet én is ezzel a felkiálltással vettem, és igaz hogy még azóta sem mérlegeltem le őket, de érzésre éppen olyan nehéz, mint az acélfelnis kerék.  :)