Volt légszűrő csere, most meg is néztem, nem-e elmozdult a kábel, de semmi, a lámpák továbbra is világítanak.
Nekem is furcsa, hogy olajcsere után miért a menetszabályzással kapcsolatos hibalámpák jönnek elő, de örülnék, ha nem valami más *** lenne...
A "menetszabályozással" kapcsolatos hibajelzés akkor is előjön, ha a motorral kapcsolatos hiba áll fenn. Ilyenkor a menetstabilázoló vezérlésébe beíródik egy "engine control system" hibakód, ami nem véletlen, hiszen az ESP szorosan együttműködik a motorvezérléssel, annak adatait használja és módosítja, így a feltételezett rossz motorműködés esetén megszünteti a beavatkozást, mert az akár rossz irányba is terelheti a menetbiztonságot.
Lehet, hogy valami nem lett visszadugva, rá lett adva a gyújtás és a hiba beíródott. Vissza van ugyan dugva a kábel, és a hiba is megszűnt, de a hibák tárolódnak, és önmaguktól csak akkor törlődnek, ha a hiba néhány bemelegedési ciklus után nem jelentkezik újra. Toyota teszterrel még ezután is ki lehet olvasni, mi volt a hiba, de csak addig, amíg le nem húzza valaki az akkusarut.
Olvassátok ki a hibát, hogy lássuk, mire panaszkodik, és ha valami olyasmi, ami szerviz alkalmával el lett távolítva, akkor esélyes, hogy a fenti dolog történt meg.
Ha nincs szerencséd, akkor valós a hiba, de ne ess kétségbe: előfordul EGR hiba( pl.: exhaust recirculation flow, vagy ehhez hasonló hiba). Ez esetben EGR-szelep tisztítás segít a gondon az esetek többségében. Láttam már olyat, hogy EGR tisztítás után jött elő az EGR-hiba, mert a "kolléga" nem megfelelő szert használt, és nem is volt elég alapos.
Egyébként egy sima szervizhez nem kell semmilyen érzékelő kábelt megbontani, még a légtömegmérőét sem.
Sok sikert és várjuk az eredményt.