Sziasztok!
Vettem egy 1999 Avensist 1.6 benzin sedan. Az lenne a kérdésem hogy hátsó stab szilentjeim kopognak nagyon zavaróan és probáltam megcsináltatni, de nem nagyon vállalja egy szerelő sem, mert be vannak rohadva a csavarok és letörnek a fejek amikor hozzá nyulnak!Sajnos lekéne venni a hidat meg mindent hátul a cseréhez meg a tankot is mivel forrasztani is kell majd!
Sajnos olyan szerelőkkel vagyok körül véve akik nem csinálják meg! Mondván több vele a munka mint amit kérhetnének érte! Olaj csere menne....!Na mindegy!
Kérdésem az lenne: Kaptam egy tippet hogy vágjam ki a hátsó stabilizátort mert teljesen felesleges.Az autók 80%ába nincs is!Meg semmit nem ér ebbe ott hátul.Szerintetek neki merjek -e indulni ennek a vonalnak! Ha kivágják a stabot akkor nem lesz e a többi alkatrész jobban terhelve illeltve az én gondolkozásom szerint nem véletéen rakták oda.
Mit tegyek!Rohadt idegesítő az a kopogás. Jó lenne ha megszünnede megcsináltatni nem tudom.Kivágassam???
Köszönöm előre a válaszokat!
Igen, annak a kettő szilentnek a cseréje elég macerás.
Nekem 2 éve cserélte a szerelőm, és a négyből egy csavar neki sem adta meg magát, de volt annyi esze, hogy inkább nem szakította bele, hanem felgörbítette a kis takaró befogó lemezkét, és ki tudta cserélni.
Ha oldalanként a kettőből legalább egy csavar lazítható, akkor megoldható a csere. Én a helyedben 1 hónapig minden nap megfújnám a csavarokat és csak utána próbálkoznék. Az a két szilent tényleg tönkre tud menni és elég zavaró lehet.
DE!! Például az én esetemben nem azok okozták a hangos kopogást hátul, hanem mindkét hátsó toronyszilentben 1-1 cm-t tudtam kézzel mozgatni a lengéscsillapítót. Azokat cseréltem (piszokul össze volt rohadva minden, az anyát is csak flexszel lehetett bontani), a nagy kopogás elmúlt.
3. kopogási esélyes a hátsó hosszlengőkar kasztni felőli bekötési pontjánál a lengőkarban lévő szilent. Gyárilag csak karral együtt adják, de Febest márkájút lehet találni hozzá, cseréje nem nagy macera. Ez a metódus az összes hátsó és első lengőkarban lévő szilentre értelmezhető. (Ha jól számolom, toronyszilentekkel és a stab. szilentekkel együtt hátul 16 db, elől 8 db szilent van. Jó móka cserélgetni őket...)
Még annyit hozzá, hogy igen, ő is hallott már olyat, hogy kidobták kompletten a hátsó stab. rudat mindenestől, de azért ez a legbarbárabb megoldás, amit csak el lehet képzelni. Lehet, hogy nem túl vastag az a stab.rúd hátul, de magasabb sebességnél, de egy alacsony sebességű egyszerű irányváltáskor is fontos STABILIZÁLÓ szerepe van. Az ajtóból sem dobjuk ki a merevítést, sőt az ABS-t sem kötjük ki, ha már beépítették...
Üdv:
BF